Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana płynu wspomagania - Konkretnie, jaki płyn?


Damiano874
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich,

W tym tygodniu planuje wymienić płyn w układzie wspomagania w swojej Viki. 2009 polift, GTS, 1.9 cdti. Jaki płyn zalać, który polecacie? Może być coś lepszego (droższego). Chciałbym przepłukać układ i później wlać juz nowy płyn.

Czy w miarę ogarnięty mechanik to zrobi? Raczej wielkiej filozofii nie ma przy przepłukaniu układu.

Link to comment
Share on other sites

Uczynisz jak tam sobie uważasz, ale nie od dzisiaj wiadomo że oleje do skrzyń biegów, płyny chłodnicze oraz wspomagania akurat GM ma dobre.

Pewnie naczytałeś się  na temat olejów silnikowych ?

Link to comment
Share on other sites

Hej, dokładnie.

Dobrze by było gdyby wypowiedział się ktoś jeszcze.

Np. olej do ASB TF-40, z tego co wiem lepiej lać PetroCanada niż jakis tam GMowski.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Dadir1973 napisał:

Jaki płyn do wspomagania kierownicy?

Jak masz VB to nie pytaj w dziale VC tylko poszukaj w dziale VB.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Wigo, jeżeli nie od dziś wiadomo, że GM ma takie dobre oleje choćby do skrzyń to jakim cudem skrzynie M32 na oleju GM padają często już przy 40 000 km a pracując na oleju fiata dociągają spokojnie do 150 000 ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

To nie są tajne informacje. GM zalał do nich słaby olej i padają jak muchy. Fiat zalał lepszy i problemu nie ma. Skrzynia wkladana do 1.9 cdti i tego samego fiata 1.9 itd.  

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam wszystkich nie wiem czy w odpowiednim polu pisze jeśli nie proszę mnie jakoś nakierować mam problem w viki c z18xe GTS 2003r ze wspomaganiem kierownicy, wymieniłem płyn wspomagania na zielony febi syntetyk od tego czasu kierownica jakby ciężej chodziła, wczesniej na starym oleju można było paluszkiem kręcić a teraz trzeba jedna ręka dość mocno się wysilić, proszę o pomoc doświadczonych forumowiczów

 

Link to comment
Share on other sites

A jak go wymieniałeś? U mnie mechanik cały wypuścił i zalał nowy. Nie wiem jak Febi, ale widziałeś w zamkniętym temacie, że ja użyłem taki jak ori. FUCHS

Edited by Cretux
Link to comment
Share on other sites

Ja niestety wyciągnąłem stary z 400ml strzykawka, zalałem świeży i tak plukalem z 3l płynu poszło razem, u mnie do mechanika się dostać jak do lekarza teraz 🙂w sklepie motoryzacyjnym pod model samochodu dawali mi febi zielony mineralny ale czytając posty zamówiłem syntetyczny febi zielony, brak wycieków krzyżak jest w dobrym stanie a łożyska m persony wymieniane już były więc już rozkładam ręce czy może źle podmieniłem płyn albo słabo odpowietrzylem układ ale odpowietrza go już z 4 dni i ciągle tak samo się dzieje 

Link to comment
Share on other sites

I ta nieszczęsna strzykawka. Mój mechanik przewody odpiął i w większości płyn zleciał. Z puszki 1 l może zostało cuś na dnie. Tylko ja kupiłem płyn taki jak szedł w ori

Link to comment
Share on other sites

Więc u mnie problemem jest płyn który zalałem tak? Jutro zamówię płyn podany wcześniej w temacie, a jak kolego u Cb z kreceniem kierownica? 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, zloty napisał:

Więc u mnie problemem jest płyn który zalałem tak?

Nie mam pojęcia, ale jak zdejmowałeś strzykawką i zmieszałeś płyny, to może tak być.

3 minuty temu, zloty napisał:

Jutro zamówię płyn podany wcześniej w temacie, a jak kolego u Cb z kreceniem kierownica? 

No problem. Śmiga jak trzeba.

Mechanik robił, to u mnie przy okazji innej wymiany części. Ale jak dobrze pamiętam, że długo ten płyn zlatuje po odpięciu.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem a czy on odpinał może gdzieś przy maglu? Spróbował bym to zrobić sam tylko pewnie dostęp strasznie słaby 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, zloty napisał:

Rozumiem a czy on odpinał może gdzieś przy maglu? Spróbował bym to zrobić sam tylko pewnie dostęp strasznie słaby 

Na podnośniku robił. A jak dokładnie, to musiałbym zadzwonić

U mnie taki komunikat wyskoczył, więc poszła wymiana

1382270847_Beztytuu.png.dd7ef510b40c02f2c86b110a6c17e5fb.png

Link to comment
Share on other sites

U mnie nic nie wyskakuje, pod kompem żadnych błędów, kompletnie nic, ogólnie to załamuje ręce, gryzę się z tym że mogłem nie wymieniać nie ruszać ale jak nie wymienić jak olej był strasznie przepracowany szary mocno

Link to comment
Share on other sites

Myślę,że problem nie jest płyn tylko źle odpowietrzony układ.

Link to comment
Share on other sites

U mnie wywaliło, że niski poziom. Ale jak masz wymieniać, to cały na świeży, a nie dolewki

Link to comment
Share on other sites

Da się go onaczej odpowietrzyć jak krecenie kierownica z prawej do lewej do max nie przytrzymując? 

Link to comment
Share on other sites

@darioG73 też tak może być. Ale ja jestem zdania, żeby cały stary płyn wywalić i zalać nowym

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP