Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ręce opadają a prąd dalej ucieka


OGRAL
 Share

Recommended Posts

Witam, 

Panowie, mega problem. Uciekający prąd. Auto stoi 2 dni i jest spory problem z jego odpaleniem. Pacjent to vectra 3.0 po lifcie z 2008 roku. 

Co wymienione:
nowy akumulator ( stary akumulator padł przez ciągłe rozładowywanie auta)
alternator po regeneracji + jakieś rolki + mostek czy regulator jak zwał tak zwał. ( ładowanie w trakcie jazdy po kilku km to 14.1 )
wymienione końcówki kabli przy akumulatorze. ( elektryk stwierdził że się grzeją więc je obciął i wstawił nowe oczka)

Co zmierzyłem 
akumulator po kilku dniach miał napięcie 11.68. Po naładowaniu i zostawieniu na 10 godzin w piwnicy napięcie wynosiło 12.68 więc wzorowe. 
pomiar prądu w stanie spoczynku po około 25 -30 minutach wynosił 0,41 ampera. Podobno powinno to być 0.04 ampera. 

Podejrzani:
- ciągle świecą mi się światła w bagażniku ( podejrzewam, że to w skutek elektrycznej klapy bagażnika i jakiejś blaszki co nie styka) ŻARÓWKI SĄ ODŁĄCZONE WIĘC PEWNIE NIE JEST TO POWÓD POBORU PRĄDU
- w schowku kiedyś znalazłem syrenę alarmu ... ( poprzedni właściciel nie wiedzieć czemu ją urwał. alarm jest zdezaktywowany 
 

Samochód był oddany do tarnowskich gór jakieś super magiki tam podobno pracują. Co się na elektronice znając jak nikt inny. Zdemontowali coś przy panelu klimatyzacji coś polutowali wymienili i 600 skasowali. Prąd ucieka dalej. Oddałem na reklamacji. To mi powiedzieli, że prąd ucieka bo nie wszystkie bezpieczniki w aucie były wsadzone :| .... wymienili i prąd ucieka dalej ... 

 

Tak jak uwielbiam ten samochód tak zaczyna mnie przerażać. Śmigam nim rok i już musiałem wymienić przekłądnie kierowniczą ( ułamany ząb na przekładni) wymienić wszystkie ... tak wszzzyystkie gumowe elementy z tylnego zawieszenia. Od nowości tam siedziały. Nie wspomnę już o problemie z linkami biegów. ( poprzedni właściciel lubił trytytki ..... ). Teraz jeszcze się zepsuła klamka kierowcy ......  WWWHHYYYY.... 

 

Pomóżcie mi znowu pokochać VECTRĘ.... 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Podpinałeś szeregowo miernik uniwersalny pod przewód masowy i wyciągałeś poszczególne bezpieczniki, sprawdzałeś może w taki sposób?

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, OGRAL napisał:

Samochód był oddany do tarnowskich gór jakieś super magiki tam podobno pracują. Co się na elektronice znając jak nikt inny. Zdemontowali coś przy panelu klimatyzacji coś polutowali wymienili i 600 skasowali. Prąd ucieka dalej. Oddałem na reklamacji. To mi powiedzieli, że prąd ucieka bo nie wszystkie bezpieczniki w aucie były wsadzone :| .... wymienili i prąd ucieka dalej ... 

Ładne patałachy. Jak bezpiecznika nie ma to, obwód jest otwarty, więc prąd nie płynie. Jak to może wpływać na pobór prądu? A Tobie ciemnotę wciskają.

Wracaj do nich i niech szukają. Co zrobili, że wzięli 600 PLN?

Link to comment
Share on other sites

Za przelutowanie panelu klimy co niektórzy biorą 400 a problem tkwi w wentylatorze... Za 600 to pewnie dwa kable nacięli i sprawdzili czy jest 15 i 30 :L

Wysłane z San Escobar przez Kulsona

Link to comment
Share on other sites

VECTRA ma to do siebie że po wyłączeniu zapłonu jeszcze przez około 10 minut są aktywne wszystkie moduły..

pomiar powinno się robić po upływie czasu gdy moduły są "uśpione"..

PS co do tych brakujących bezpieczników to faktycznie są super magiki do nabijania kasy i wciskania ciemnoty

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, jamal8000 napisał:

Podpinałeś szeregowo miernik uniwersalny pod przewód masowy i wyciągałeś poszczególne bezpieczniki, sprawdzałeś może w taki sposób?

 

1 godzinę temu, geranium napisał:

VECTRA ma to do siebie że po wyłączeniu zapłonu jeszcze przez około 10 minut są aktywne wszystkie moduły..

pomiar powinno się robić po upływie czasu gdy moduły są "uśpione"..

PS co do tych brakujących bezpieczników to faktycznie są super magiki do nabijania kasy i wciskania ciemnoty

Tak jest samochód został na prawie 30 minut z wpiętym miernikiem drzwi zamknięte klema odpięta i pomiar 0,4 ampera 

 

3 godziny temu, reset napisał:

Ładne patałachy. Jak bezpiecznika nie ma to, obwód jest otwarty, więc prąd nie płynie. Jak to może wpływać na pobór prądu? A Tobie ciemnotę wciskają.

Wracaj do nich i niech szukają. Co zrobili, że wzięli 600 PLN?

Tak im to tez wytłumaczyłem ... ich odpowiedź mnie pokonała. Powiedzieli, że "system" sprawdza czy wszystkie moduły odpowiadają na zapytania ( coś jak adres ip do serwera) i jeżeli nie ma odpowiedzi to te zapytania są wysyłane cały czas i dlatego brak bezpiecznika rozładował akumulator :D .... dodam tylko, że to oni grzebali przy bezpiecznikach ... no ale ...  Podobno w vectrach ciągle psuje się jakiś moduł ecn ? nie pamiętam dokładnie. Żeby go wymienić trzeba cały panel klimy zdemontować .... 

 

Zaraz zobaczycie temat w dziale ogłoszenia sprzedam vectre ... :) ... a tak poważnie to dopiero 7 stycznia mogę ją oddać na gwarancji na naprawę ... ale czy jest sens ... znowu wymienić bezpieczniki .... ;/ 

 

Muszę sprawdzić dokładniej o co chodzi z alarmem i światłem w bagażniku ... bo dlaczego ktoś wymontował syrene alarmu ..... i dlaczego światło w bagażniku świeci .... 

1 godzinę temu, Robinek napisał:

Za przelutowanie panelu klimy co niektórzy biorą 400 a problem tkwi w wentylatorze... Za 600 to pewnie dwa kable nacięli i sprawdzili czy jest 15 i 30 :L

Wysłane z San Escobar przez Kulsona
 

Edited by OGRAL
Link to comment
Share on other sites

tak mi się przypomniało że jeden z kolegów miał podobny problem z dislem i powodem było coś z grzaniem świec żarowych..

odłączona syrena bo w niej są akumulatory i gdy padną jest pobierany duży prąd aby spróbować je naładować.. sam to przerabiałem ale u ciebie jest odłączona więc nie ma problemu

na klemie plusowej jest kilka kabli ...odłączając je po kolei można by rozgraniczyć obwody...strona rozrusznika,alternatora itd..."kabina"

 

Link to comment
Share on other sites

Panowie,  czy normalnym jest objaw który zauważyłem ostatnio. 

 

Śmigam teraz autem codziennie po 40 km ... i widzę różnicę w ładowaniu akumulatora w trakcie jazdy. 

Z poziomu ukrytego menu ... przez pierwsze kilka.... kilkanaście km ( nawet 10-15) ładowanie rośnie od 13,2 do 13,8. Po tych 10-15 km następuje skok do 14,1 i już tak zostaje do końca trasy. Wcześniej było tak, że przez 2-5 km było 13,7-13,8 i potem był skok na 14,1 ...

Pytanie czy to efekt już prawie rozładowanego akumulatora ( minął miesiąc od ładowania go do 100% :). Czy po prostu ten typ tak ma :}

Link to comment
Share on other sites

raczej powinno być odwrotnie..

 

po załączeniu powinno być wyższe napięcie z uwagi na rozładowany akumulator, a w miarę naładowania akumulatora powinno spadać

i tak jest u mnie

Link to comment
Share on other sites

jakie masz radio ? u mnie miałem taki sam przypadek i radio było walnięte i pobierało prąd , a propo po 20 min , auto się usypia na dobre a w między czasie 2 razy pobór wzrasta .

Link to comment
Share on other sites

jeszcze jest jedna możliwość. Ja miałem przerabiałem, podobny problem, w momencie wyjęcia kluczyków ze stacyjki auto cały czas pobierało prąd moduł sterujący miałby go odłączyć po 15 minutach. Tak się nie działo. U mnie problemem była stacyjka, po prostu zapadka nie spadała za każdym razem i nie odcinała prądu. (Częsta przypadłość w astrach) możesz spróbować włożyć kluczyk i energicznym ruchem wyjąc, tak ze 2 -3 razy. Albo wyjąć całą wkładkę i przeczyścić w każdym razie nawet jeśli nie pomoże to nie zapłacisz nic. 

 

Link to comment
Share on other sites

U znajomego w REC był jakiś bezpiecznik przez który prąd uciekał " pusty" za nic nie odpowiadał, niestety nie znam jego pozycji.
Najlepiej to by chyba było podłączyć miernik i wyciągać bezpieczniki i obserwować

Link to comment
Share on other sites

Dnia 7.01.2018 o 13:30, dare40 napisał:

jakie masz radio ? u mnie miałem taki sam przypadek i radio było walnięte i pobierało prąd , a propo po 20 min , auto się usypia na dobre a w między czasie 2 razy pobór wzrasta .

radio fabryczne... nic czekam aż się naładuje akumulator.... 

 

alarm to chyba nie jest bo ta dioda nie miga wcale niezależnie czy otwieram czy zamykam samochód( autoalarm hpb mop3a lub 4a)

Link to comment
Share on other sites

Dnia 11.01.2018 o 20:00, sierra2000 napisał:

U znajomego w REC był jakiś bezpiecznik przez który prąd uciekał " pusty" za nic nie odpowiadał, niestety nie znam jego pozycji.
Najlepiej to by chyba było podłączyć miernik i wyciągać bezpieczniki i obserwować

to jest kolejny mój trop jak się naładuje akumulator to sprawdzę po kolei bezpieczniki .... tylko, że sam proces jest żmudny..... każdy bezpiecznik + zamykanie samochodu + czas uśpienia.... pffff.... następna sobota cała moja... 

Link to comment
Share on other sites

gdzieś przeglądałem jakieś posty nie pamiętam gdzie dotyczące uśpienia przy otwartych drzwiach obejrzyj zamek co go blokuje

Link to comment
Share on other sites

Przełącz miernik ma miliampery podłącz pod aku zamknij drzwi, maska do góry, poczekaj aż się wszystko uspokoi, skoro dużo Ci pobiera będziesz widział, po ok 10 minutach zacznij pokolei wyjmowane bezpieczniki aż w końcu znajdziesz i miliampery spadną 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Wracam do tematu coś rozładowało akumulator. Albo jego żywotność się skończyła27miesiecy 

Mierze prądy i tak wychodzi  

20200419_184158.jpg

20200419_183257.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jenox powinien posłużyć dłużej. Ale można do niego zajrzeć. Pobór prądu chyba tez w normie.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, michalm83 napisał:

Jenox powinien posłużyć dłużej. Ale można do niego zajrzeć. Pobór prądu chyba tez w normie.

Jenox  ma już jakieś 7 lat osadzony na próbę tylko .

Mój jest galaxy Gold  2 lata w styczniu 

Czyli mówisz że w spoczynku 0.05 jest ok 

To wychodzi 0.5miliampera to ok 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, michalm83 napisał:

Z matematyki miałem 2 .Ale 0.05 A to nam daje 50mA a nie pół miliampera emoji848.png

 

 

No fakt 😂

Link to comment
Share on other sites

Według mnie pomiar może być przekłamany przez te cienkie przewody.

Zrób inaczej: przywiąż końcówki probiercze przewodami do słupka akumulatora i do klemy. Albo można użyć dużych krokodylków.

Zamknąłeś samochód centralnym zamkiem?

ILE czekałeś?

 

Edited by Robinek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP