Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem Kolektor?


haku33
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Mam taki problem, że mam błąd 2279-11 nieszczelności w układzie dolotowym, i po osiągnieciu 85stopni cieczy ("silnika"), przechodzi w tryb awaryjny.
EGR - zaślepiony oraz wyprogramowany , Map sensor - czyszczony , przepływomierz powietrza - podmieniany , filtr powietrza zmieniony, turbo pompuje.
A na kolektorze nie ma listwy , te "trzpieńki" (są odymione tak jakby) co są do listwy to "leżą" jak chcą ( każda klapka w inna stronę? ), może być być to przyczyną tego błędu i trybu awaryjnego, że kolektor nieszczelny ? I dopiero po osiągnięciu tych 85 stopni łapie tryb awaryjny ?
Bo jak jeszcze nie złapie tych 85 stopni to dopiero po 1900-2000 obrotów ciągnie ( jak załączy się turbo ) i śmiga.


P.S.

1.9 CDTI 150km ( 110KW ).

Edited by haku33
Link to comment
Share on other sites

Bo ja i tak to będę oddawał do mechanika a oni pewnie zamawiają już zrobiony taki kolektor, ale chcę wiedzieć, że ta nieszczelność i tryb awaryjny jest z tego kolektora ( żeby nie topić kasy w błoto u mechanika ) .
No przedmuchy mogą być.  No ale dopiero tryb awaryjny wywala powyżej 85 stopni, przed tymi 85stopniami nie ma żadnych problemów. 

To są winne klapy?

Link to comment
Share on other sites

Od kolektora musisz zacząć , jeżeli nadal ten błąd będzie się pojawiał trzeba szukać nieszczelności w układzie wlotowym. A na 90 % to wina kolektora , miałem tak samo na dole muł od ok 2000 ciągnoł jak głupii i pow. 3000 tryb awaryjny i błąd P 2279 po wymianie kolektora na zaślepiony i naprawie mechanicznej części egr-a spokój .

Link to comment
Share on other sites

U mnie przy tym bledzie i tych objawach byl walniety czujnik cisnienia doladownia. A Zobacz zawor n75 bo teraz mi sie cos jeszcze kojarzy z tym zaworem

Edited by tomi188
Link to comment
Share on other sites

#darwoj10, a tryb awaryjny Ci się włączał wtedy jak osiągnął temperaturę 85 stopni ?

Bo to jest ciekawe, że dopiero załącza tryb awaryjny jak się rozgrzeje (85stopni).  A klapy pracują od samego poczatku startu silnika, także to jest dziwne. No chyba, że temperatura ma tam jakies dzialanie w kolektorze?

Edited by haku33
Link to comment
Share on other sites

Wlaczal mi sie tryb awaryjny jak silnik byl cieply i gdy przekroczyl 2.500 obrotow nagle bylo buuuu i zero mocy jak by turbo nie dmuchalo

 

 

A ciegno od klap wirowych masz na miejscu? Klapy dzialaja caly czas czy zimny czy cieplu

Edited by tomi188
Link to comment
Share on other sites

Ja nie wiem czy dokładnie taki błąd miałem ale też coś z nieszczelnością. Świecił mi się też ten check engineod układu spalin i wywalało auto z kluczem - wtedy do pierwszego skrzyżowania była jazda, po zatrzymaniu brak doładowania i muł. Wszystko się działo kiedy walczyłem z klapami w kolektorze. Od kiedy na patencie pół roku temu naprawiłem listwę to tak jak po dziś dzień nie spadła i nie miałem błędów w tym stylu.

Czy dzieje Ci się to absolutnie za każdym razem po przekroczeniu 85*C?

Link to comment
Share on other sites

Tak tryb awaryjny występował po nagrzaniu się silnika i najpierw był przy przyspieszaniu a potem przy hamowaniu silnikiem , listwa spadała z 3 klapy tej sterującej i miałem nieszczelny zawór egr po podmianie na szczelny i wywaleniu klap z kolektora wszystko się uspokoiło.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma tego (zdjęcie przykładowe niżej) :

23e46565b9f66e40med.jpg

 

Wystają te "trzpieńki" z kolektora tylko. I widać, że tam troszkę przy olejone przy tych "trzpieńkach".

Edited by haku33
Link to comment
Share on other sites

To albo kup listwe. Albo zaslep kolektor auto bedzie szlo jak glupie:) dostanie znowu tego ducha i blad powinien zniknac. Oczywiscie kezeli nie sa zatarte. Wez srubokret i sprobuj pokrecic nimi. Tylko nie szarp sie z 3 klapa bo tam jest silniczek zobacz czy po odpaleniu zmienila swoja pozycje

Edited by tomi188
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP