Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

1,9 150km brak kompresji


JB7
 Share

Recommended Posts

Witam Forumowiczów!

 

Niestety moją Vectrę dopadł duży problem. Ale po kolei: jakiś czas temu moja żona miała stłuczkę - uszkodzona chłodnica klimy, intercooler, chłodnica cieczy. Z racji tego, że było to 5km od domu, a po aucie właściwie nic nie było widać (lekko pęknięty zderzak) przyjechała nim do domu. Właściwie pod samym domem zapaliła się kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego. Auto do garażu już wepchałem, bo w zbiorniku było sucho. Żona zarzeka się, że kontrolowała temperaturę i nie przegrzała silnika. Wszystkie części wymienione, auto uruchomione i... od tamtej pory mam takie objawy:

- auto gorzej pali na zimnym silniku

- po odpaleniu kopci na niebiesko do póki silnik nie osiągnie właściwej temperatury pracy

- nierówne obroty po odpaleniu przez jakieś 20 sekund

- auto w trakcie jazdy dużo głośniej pracuje, właściwie wyje

- w zbiorniczku wyrównawczym pojawiły się ślady oleju

- zwiększone spalanie (z 5,5 na min. 7)

- temperatura w aucie ustawiona na 16 stopni, a z kratek leci ciepłe powietrze, przy 19-20 już nawet gorące

- klimatyzacja raz się włączy, raz nie (klimatyzacja oczywiście na nowo dobita po wymianie skraplacza)

 

Wymieniam świece i auto dalej źle zapala. Pojechałem na diagnostykę, wg której wyszło, że jeden wtrysk ma nieprawidłowe parametry. Zdecydowałem się, że w warsztacie mają je wszystkie wykręcić, sprawdzić i jeśli rzeczywiście są uszkodzone to zregenerować. Po sprawdzeniu dostaję informację, że wtryski są dobre, a silnik nie ma kompresji na dwóch cylindrach.

Dodatkowo przeprowadzona została próba olejowa, oto jej wyniki (pierwszy parametr przed próbą po slashu po próbie):

1 - 18,5/18,5

2 - 27/27

3 - 22/22

4 - 12/26

 

Na podstawie jej wyników na 95% stawiają na pierścienie. Doradzili mi również szukanie innego silnika, bo remont tego może być bardzo drogi (nawet 5000zł). Wg mnie to bardzo dużo jak za wymianę pierścieni, a tak naprawdę kupno silnika nie gwarantuje, że będzie on w lepszym stanie.

 

Czy to możliwe, że w czasie jazdy po stłuczce zdążyła się uszkodzić uszczelka pod głowicą i pierścienie na tłokach. Czy ktoś z Was robił to u siebie i jakie są mniej więcej koszty? Czy może rzeczywiście lepiej szukać innego słupka silnika na przekładkę?

 

 

Link to comment
Share on other sites

a jak ma niby temperatura na zegarach wzrosnac jak plynu w ukladzie nie bylo? czujnik bada temperature plynu

w takim przypadku tylko drugi silnik

Link to comment
Share on other sites

Będę miał dół silnika :D jak byś chciał robić :D oddam tanio bo u mnie poszła głowica i zmieniam silnik a dół jest cacy :D

 

Ale ogólnie w remont nie ma co sie bawić nie opłacalne :D ja przy pięknietej głowicy wymieniam slupek  tylko na taki z pewnego źródła 

Edited by rafalo517
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP