Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

z_kos

VC 1.8 122km LPG check engine

Recommended Posts

Serdecznie Witam wszystkich klubowiczów

Odzywam się do Was z nadzieją że może ktoś już przerabiał podobne problemy z tym bolidem : mianowicie zakupiłem samochód w którym jak widać jest mnóstwo błędów.

Samochód trzyma temp od 80 do 90°C rzadko do niej dochodzi. Wyczytalem ze w jednym z bledow chodzi o bieg wiatrakow chlodnicy. Moze dlatego nie trzyma temp 90°C?

Gdy zapali sie check engine poszarpuje delikatnie samochodem, podczas przyspieszania. Obroty na luzie falują od 550 do 1100. 

Silnik 1.8 122km

Samochód odpala normalnie.

1482  2 bieg wentylatora

1483 3 bieg wentylatora

2108  Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS  chyba ten ??

0601 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - zła suma kontrolna 

0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata 

0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 

0302 Zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów 

Spisane metoda gaz/hamulec (6 razy powtórzona sekwencja migania kodów dla pewności)

 

Może ktoś miał identyczne i podpowie co by tu wykombinować? 

Z góry dzięki

Edited by z_kos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporo tego. Pasowało by usunąć i zobaczyć co wróci. Wentylator raczej ma niewiele wspólnego z temperaturą. Prędzej termostat. Jeśli chodzi o szarpanie to może to być wina przepływomierza, świec, cewki, uszkodzonej albo źle wyregulowanej instalacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobne błędy jak miałem uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu, kupiłem oryginalny i wszystkie błędy zniknęły (żeby nie  było jak na oryginał to nie był drogi). A co do wypadania zapłonu to jak mi wywaliło taki błąd to się okazało że uszkodzone są dwa zawory wydechowe ale u Ciebie to może być winna cewka, świece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie zostały skasowane i w takiej samej postaci wróciły po paru dziesięciu kilometrach.

Vitt podobne tzn ktore miałeś? Jakie są objawy uwalonego wałka rozrządu?

Raz mu dałem powyżej 4-6kk obr. I wtedy wyskoczyła kontrolka sam. z kluczem (żółta)normalnie sie wkręca na obroty prócz tego delikatnego poszarpywania przy zapalonym checku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objaw taki sam na benzynie i gazie? Spróbuj odpiąć przepływkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z tego co pamiętam to mi te błędy wywalał a zdiagnozować czujnik to chyba przez pomiar oporności no i jeszcze można zdjąć osłonę rozrządu i sprawdzić czy czasem izolacja się nie wykruszyła i jest zwarcie. U mnie tak było że przy samym czujniku była pęknięta izolacja i tam się przewody zwarły (jak tylko próbowałem zaizolować te kable to reszta izolacji mi w palcach została). Ten czujnik potrafi takimi zakłóceniami siać że to się w głowie nie mieści. Aha i nie kupuj zamienników bo jest duże prawdopodobieństwo, że nie będzie działać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki chłopaki za podpowiedzi.

Na benzynie i gazie tak samo.

Odepnę przepływke. Czujnik też sprawdzę , mam nadzieje ze oslony od rozrzadu nie polamie^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem ten przepływomierz, ale bylo bez rożnicy( od vectry B polifcie by pasowal na podmianke? Z 1.8?)

Do czujnika wałka rozrzadu nie mialem czasu sie dobrac jutro to zrobie.

Ale jednak na lpg jest gorzej.

Wczoraj po miesiecie na swiatlach zaczely wariowac obroty i zaczal chodzic na 3 cylindry. Poszarpywal telepało silnikiem. Przelączywszy na Pb bylo lepiej, ale tez nie idealnie. Zmieniłem swiece , bylo lepiej po ujechaniu 15 km, gdy silnik sie zagrzał zaczął ponownie chodzic na 3 cylindry na lpg. Po przełaczeniu na Pb chodzil na wszytskie miał moc itp.

Czyzby cewka umierała?

A moze wtryskiwacz lpg? 2 letni wtrysk brc sequent 24.11

Dziwi mnie ze na zimnym normalnie jedzie nic sie nie dzieje, dopiero jak zlapie temp i sie przejedzie te 15 km. 

Wczesniej zrobilem nim okolo 200 km po kupnie i nie bylo takich problemów:bad:

Juz zaluje ze spieniężylem Honde<_<

Edited by z_kos

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie chce Cie straszyć ale weź sprawdź kompresję na cylindrach aby nie było to co u mnie ze zawory poszły się walić i ciągle wywalało błąd wypadajacy zapłon na 4 cylindrze i opel nie jest zły tylko ze w silnik nigdy tak dokładnie się nie zaglebisz.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie

W moim przypadku winna była uszkodzona cewka na 2 cylindrze ( nieduży ubytek na końcówce plastikowej) pewnie robiła zware na silnik stad blad u2108(mam taką nadzieje)

Ogólnie wyczyściłem na połysk przepustnice, staralem sie egr, przedmuchalem przepływke.

Obroty nie falują jak poprzednio, nie szarpie, chodzi na wszystkie cylindry(

500km test)

Metodą hamulec/gaz sprawdziłem i..

Zniknęło 4 z 7 błędów. 

Zostały błędy:

0170- druga sonda lambda: pewnie przez lpg( wkrece metalowy emulator, jak uda sie mi się ją wykrecic! Bylo juz podejscie, lecz bezskutecznie)

1482 i 1483: tu musze chyba podmienic ten caly moduł:sterowania wentylatorem: sprawdzic czy to wina kabli doprowadzajacych czy samego zuzytego modułu.

A na alle... Same moduly do diesla.

 

Dzięki Pany za zainteresowanie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0170 to adaptacja paliwa. Doprowadź gaz do porządku zamiast bawić się emulatorami

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co do wentylatora to na bank modul wentylatora chlodnicy, mialem tak samo tylko ze mi nie chodzil 1 i 2 bieg jak sie nagrzal wywalalo samochod z kluczem po wymianie na sprawna uzywke problem zniiknal calkowicie a wymiana to wtyczka i chyba jedna srubka w z18xe z tego co pamietam

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te same objawy co z moją vectrą też 1.8.122 km benzyna gaz ja już wymieniłam czujnik wału korbowego, rozrządu + rozrząd, świece, pompkę paliwa, filtry paliwa, oleju etc i nic i dalej problem.Gazownik twierdzi że wszystko ok a błąd p170 cały czas wyskakuje i samochód rozgrzany gorzej pali i jakby głośniej chodzi.Przepustnica też czyszczona.Jak dojdziesz co u ciebie sprawiało kłopoty to daj znać z góry dziękuję bo ja rozkładam ręce i czekam na rozwój wydarzeń czy znowu zdechnie czy nie bo nie mam już siły. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo to pewnie gazownik od kuchenek. P0170 to problem z regulacją składu mieszanki. Jeśli nie pojawia się na pb to tylko regulacja lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.A czemu problem z odpalaniem odpalam na benzynie przecież ? Pytam poważnie bo może tu ktoś mądry mi doradzi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie ma innych błędów to szukłabym problemu w przepuszczającym wtryskiwaczu albo reduktorze. To może powodować oba problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak kolega wyzej pisze zalezy czy objawy sa na lpg i na benzynie czy tylko na lpg czy moze tylko na benzynie, przede wszystkim od tego trzeba zaczac. Co do samego bledu p0170 to tez mialem taki prpblem przez dlugi czas jak mialem poprzednia vectre c 1.8 z gazem. Tylko u mnie blad czasem wywalalo w parze z bledem od egr, bo te egry to czesto padaja w tych 1.8, zaslepialem go wymienialem na uzywke niby jakies poprawy ale i tak czasem wyskakiwalo wkoncu kolega ktory popracowal chwile w serwisie opla dal mi namiar na jakiegos na goscia i ten wgral mi wersje softu bez egr, egr zaslepiony i problem mialem z glowy az do momentu sprzedazy auta..

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...