Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dławienie na zimnym


Karwinek
 Share

Recommended Posts

Witam.

Pacjent: vectra c 2.2 ecotec 147km z22se

Problem: codziennie po odpaleniu auta rano, lub gdy stoi długo na dworze(np. 8h gdy jestem w pracy), to po odpaleniu auto parę razy gdy dodaje mu gazu zaczyna się tak dziwnie dławić. Uczucie jakby coś się przycinało i gdy np. Jadę na 3 biegu 40km/h i dodam mu gazu to obroty wydają się chwilę stać w miejscu a po chwili zaczynają iść do góry. 

Dodam tylko że zaczęło się to robić dopiero jakieś 6-8 tygodni temu. Dodatkowo, gdy odpale auto i poczekam z odpalonym silnikiem na postoju przez jakieś 2-3 minuty to problem ustaje. Gdy auto się trochę zagrzeje to problem znika i auto działa bez zarzutów. Nie brakuje mocy, nie bierze oleju (5w40 motul). Dodam również ze z napraw w aucie wymieniłem komplet rozrządu w czerwcu i od wymiany jeździł bez zarzutów. 

Proszę o pomoc oraz sugestie.

 

Karwinek

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam zacznij od przepływki tylko pamiętaj czyść tyko i wyłącznie preparatami na bazie alkoholu nie dotykając termistorów ( elementów w przepływce ) , kolejna rzecz to nieszczelny układ wtryskowy ( nieszczęsne uszczelnienia wtrysków lubią padać w z22se co skutkuje powietrzem . Jedno i drugie przerabiałem u siebie, objaw podobny a różne przyczyny. Przepływkę warto czyścić przy każdej wymianie filtra powietrza. 

PS. w z22se jest cewka zespolona 

Edited by tomascor
Link to comment
Share on other sites

ale kto powiedział że ma kupować od razu nową. Ja zakupiłem używaną i Karwinek też może tak zrobić a jak nie to wystarczy aby ktoś w okolicy miał taką na podmianę i może sprawdzić. Nie widzę problemu.

Edited by VITT
Link to comment
Share on other sites

No u mnie jest to samo ale przydaza sie raz na pare miesiecy . Odpale obroty spadaja ponizej 500 i dlawi sie jak by probowal wejsc na obroty i gasnie i po chwili odpala normalnie. Ale zdarza sie takie cos raz na dwa - trzy miesiace.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Karwinek napisał:

Witam forumowicze. Dzięki za sugestie, natomiast mam wrażenie że przepływka dawała by o sobie znać również na zagrzanym silniku, ale może jestem w błędzie?

Przeplywka moze dzialac prawidlowo w jakims zakresie temperatur , rano jak odpalasz lub po dlugim postoju elemety grzejne musza sie rozgrzac po podaniu zasilania do ok 100 st C. Przeplywajace powoetrze ma je schladzac . Bez op coma z rana nie bedziesz wiedzial czy prawidlowo mierzy. Jest jeszcze kwestia map sensora ale on baardzo zadko pada masz go jesli dobrze pamietam pod przepustnica a w kolektorze. 

Z przeplywka nic prostrzego jak ja odpiąć rano nim ruszysz do pracy i tak zostawic np na dwa dni( zobaczysz czy cos lepiej będzie)  sterownik silnika zmieni sobie nastawy i oleje informacje z niej . Bedzie czytal z map sensora. Jezdzilem z ubitą dobre dwa miesiace i odpiętą oczywiscie. Nic sie nie stanie silnikowi.

Odpowiem od razu na potencjalne pytanie , po ponownym podpieciu i przejechaniu ok 50km blad sam zniknie z deski.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Heniek napisał:

No u mnie jest to samo ale przydaza sie raz na pare miesiecy . Odpale obroty spadaja ponizej 500 i dlawi sie jak by probowal wejsc na obroty i gasnie i po chwili odpala normalnie. Ale zdarza sie takie cos raz na dwa - trzy miesiace.

Z mojego doswiadczenia ( nie mowie że tak jest u ciebie ) taki objaw dawaly dwa elementy , zle dzialajacy napinacz lancucha i cewka zaploniwa ( slaby kontakt na module tym z radiatorem.Tam jest taka przejsciowka która lubi zasniedziec )

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, tomascor napisał:

Z mojego doswiadczenia ( nie mowie że tak jest u ciebie ) taki objaw dawaly dwa elementy , zle dzialajacy napinacz lancucha i cewka zaploniwa ( slaby kontakt na module tym z radiatorem.Tam jest taka przejsciowka która lubi zasniedziec )

Warto sprawdzic :)

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, tomascor napisał:

Przeplywka moze dzialac prawidlowo w jakims zakresie temperatur , rano jak odpalasz lub po dlugim postoju elemety grzejne musza sie rozgrzac po podaniu zasilania do ok 100 st C. Przeplywajace powoetrze ma je schladzac . Bez op coma z rana nie bedziesz wiedzial czy prawidlowo mierzy. Jest jeszcze kwestia map sensora ale on baardzo zadko pada masz go jesli dobrze pamietam pod przepustnica a w kolektorze. 

Z przeplywka nic prostrzego jak ja odpiąć rano nim ruszysz do pracy i tak zostawic np na dwa dni( zobaczysz czy cos lepiej będzie)  sterownik silnika zmieni sobie nastawy i oleje informacje z niej . Bedzie czytal z map sensora. Jezdzilem z ubitą dobre dwa miesiace i odpiętą oczywiscie. Nic sie nie stanie silnikowi.

Odpowiem od razu na potencjalne pytanie , po ponownym podpieciu i przejechaniu ok 50km blad sam zniknie z deski.

tutaj się z Tobą zgodzę:)

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich. 

Jutro (piątek) będę miał czas aby sprawdzić wasze sugestie. Dam wam znać jakie są rezultaty. Pewien mechanik doradził również że może to być wina świec (mimo tego że wymieniłem je gdy wymieniłem rozrząd).

Link to comment
Share on other sites

Dnia 19.12.2017 o 10:32, Karwinek napisał:

Hej. Jutro rano bede wiedział więc dam znać. Mam nadzieję że  pomoże:)

I wiadomo już coś? :) U mnie po wyczyszczeniu przepływki problem nadal występuje :/  Zauważyłem również, że czasami na rozgrzanym silniku obroty spadną do ok 500 na jakieś 2-3sekundy i wracają do normy (750)

Link to comment
Share on other sites

Dnia 20.12.2017 o 16:26, kiciasmieciara napisał:

I wiadomo już coś? :) U mnie po wyczyszczeniu przepływki problem nadal występuje :/  Zauważyłem również, że czasami na rozgrzanym silniku obroty spadną do ok 500 na jakieś 2-3sekundy i wracają do normy (750)

Witaj. U mnie też nie pomogło. Już nie mam pomysłów na to czemu się tak dzieje.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Witam, czy ktoś znalazł rozwiązanie? Zimny silnik się dławi ,po odpuszczeniu gazu i delikatnym wciskaniu samochód przyspiesza. Vectra 2.2 z22se gaz+pb. Nowa cewka i świece, czujnik temperatury. Jeździłem jakiś czas na pb problem nie ustał. Po przejechaniu 1 lub 2 km problem znika.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam.

Mam podobny problem. Plus jeszcze dłużej muszę zakręcić żeby odpaliła 2-3 sek, wcześniej paliła na dotyk. Op_com pokazuje temperaturę powietrza zasysanego 40-44 stopnie. Czy to jest prawidłowa temperatura? Zaznaczę że temperaturę na zewnątrz pokazuje prawidłową 8-9 stopni. Co odpowiada za wskazanie temperatury zasysanego powietrza?

Po odpaleniu rano czuć dość intensywnie zapach nieprzepalonej benzyny, tak mi się wydaję. 

Może ktoś sprawdzi jaką ma temperaturę w tym silniku.

Ktoś może już sobie poradził z tym problemem?

 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli silnik pracował na postoju to taka temperatura jest możliwa. Odpal zimny i wtedy obserwuj. Czujnik temperatury jest w przepływce. Próbowałeś pojeździć na benzynie?

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, cichy117 napisał:

Jeśli silnik pracował na postoju to taka temperatura jest możliwa. Odpal zimny i wtedy obserwuj. Czujnik temperatury jest w przepływce. Próbowałeś pojeździć na benzynie?

Dokładnie tak jak piszesz, rano na zimno jest różnica +4 stopnie co do temperatury na zewnątrz. Czyli teoretycznie temperatura jest ok. Właśnie na benzynie tak się dławi. Po przejechaniu około 1000 metrów jest już ok. Za zimno żeby odpalić awaryjnie na gazie i sprawdzić czy będzie podobnie się dławił. Dziwne jest też to że ciężej odpala po nocy lub dłuższym postoju. Już nie wiem co mam jeszcze sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, marekm81 napisał:

Dokładnie tak jak piszesz, rano na zimno jest różnica +4 stopnie co do temperatury na zewnątrz. Czyli teoretycznie temperatura jest ok. Właśnie na benzynie tak się dławi. Po przejechaniu około 1000 metrów jest już ok. Za zimno żeby odpalić awaryjnie na gazie i sprawdzić czy będzie podobnie się dławił. Dziwne jest też to że ciężej odpala po nocy lub dłuższym postoju. Już nie wiem co mam jeszcze sprawdzić.

Mam to samo, chyba pierw pojeździe na benzynie jakiś czas. Jak nie pomoże to świece może.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP