Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Klimatyzacja nagle się wyłącza - parują szyby


Recommended Posts

Problem jak w tytule. Najczęściej to się dzieje podczas deszczowej pogody. Podczas jazdy nagle sprężarka klimy się wyłącza i zaczynają parować szyby. Nie pomaga wyłączenie i ponowne włączenie klimy w panelu climatronic'a. Wystarczy na chwilę zgasić silnik i problem z głowy. Auto najczęściej jeździ po zatłoczonej autostradzie i za bardzo nie ma jak się zatrzymać, więc sytuacja jest dość niebezpieczna bo parowanie jest gwałtowne.

Z innych jak sądzę powiązanych objawów:

  • Czasem zapali się przy okazji auto z kluczykiem i wówczas pod nim kryje się błąd P0691 - Obwód wentylatora 1 stopień regulacji Napięcie za niskie
  • czujniki temperatury w kratkach mogą mieć na to wpływ. nie sprawdzałem op-comem, ale raczej świrują
  • silniczek od obiegu zamkniętego mi terkocze

Znajomy od Volvo pytał czy nie mam u siebie jakiegoś modułu klimatyzacji, który może się zawiesza skoro wyłączenie i włączenie silnika rozwiązuje problem.

Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.

Edited by radier
Link to comment
Share on other sites

To będzie chyba nie tyle problem z klimatyzacją a samym wentylatorem, jak się wyłączy spróbuj gałka zwiększyć obroty dmuchawy na maxa, jeśli zadziała to może być problem z " rezystorem" dmuchawy.
Nie pamiętam czy dokładnie tak się to nazywa.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno się klima wyłącza bo to nawet słychać jak się czasami ta sytuacja przydarzy w mieście na światłach. Wówczas jak dam nawiew na szyby i prędkość np. na 6 to nic nie pomaga bo klima nie pracuje.

Climatronic u mnie pracuje cały czas z reguły w trybie Auto. Oczywiście klima nabita i szczelna.

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, radier napisał:

Wówczas jak dam nawiew na szyby i prędkość np. na 6 to nic nie pomaga bo klima nie pracuje.

Przy takich ustawieniach parują Ci szyby ?

Link to comment
Share on other sites

Climatronic pracuje albo w trybie Auto (z siłą nawiewu Weak/Normal), albo na szybę na poziomie 1 lub 2. Kiedy klima się wyłączy to przestawienie nawiewu na szybę i danie wysokiego biegu tylko pogarsza sytuację.

Edited by radier
Link to comment
Share on other sites

Skontaktowałem się z dobrym serwisem klimy i sugerują, że to usterka typowo elektryczna.

Gdzie znajduje się sterownik klimy bo zgaduje, że to pod panelem climatronic'a to nie wszystko.

Jakiegoś auto elektryka z Poznania i okolic ktoś może polecić?

 

Edited by radier
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, radier napisał:

Gdzie znajduje się sterownik klimy bo zgaduje, że to pod panelem climatronic'a to nie wszystko.

Tak, kompletny panel to właśnie sterownik klimy. Poza tym masz jeszcze regulator obrotów przy wentylatorze, ale skoro wentylator działa to nie w nim jest problem.

Dnia 7.12.2017 o 12:50, radier napisał:

Kiedy klima się wyłączy to przestawienie nawiewu na szybę i danie wysokiego biegu tylko pogarsza sytuację.

I to jest właśnie zastanawiające, gdyż nawet w trybie ECO nie powinny parować, jeśli nie masz jakiejś mega wilgoci w aucie. No chyba, że klima sama ustawia się w trybie obiegu zamkniętego (albo klapka obiegu się zawiesza), bo to szybko spowoduje parowanie szyb przy obecnej pogodzie. Jak masz opcję to podmień panel klimatronika, przynajmniej coś sprawdzisz.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie wilgoci jak się wsiada do auta nie ma. Może ten wspomniany silniczek od obiegu wewnętrznego się skończył i przy okazji zablokował gdzieś te klapy w jakiejś chorej pozycji? Jak się go wymieni to samo się wszystko "przekręci" do stanu wyjściowego?

Edited by radier
Link to comment
Share on other sites

Wymontuj silniczek i sprawdź czy działa. Ale skoro sam pisałeś, że terkocze to raczej nic dobrego nie wróży. Możesz póki co po prostu go odpiąć od klapy, ale zostawić podłączonego, żeby nie waliło błędem. Jeśli parowanie zniknie to będziesz wiedział dlaczego.

Link to comment
Share on other sites

Zrób 1 bieg wentylatora chłodnicy. Sprawdź ciśnienie klimatyzacji, może jest za duże przez brak chłodzenia i układ się wyłącza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP