Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bierze olej


pawel12345
 Share

Recommended Posts

witam klubowiczow mam vc 2,2 direct 155km i ubywa mi olej silnikowy jak bylem u mechanika na pomiarze cisnienia na cylindrach to wykazalo rowne 18 bar na kazdym czy ktos wie jaka morze byc przyczyna ubywania tego oleju a i dodam ze silnik jest suchutki 

Link to comment
Share on other sites

miałem to samo u siebie, tyle ze w 1.9 nie wiem jakie było ciśnienie, ale po rozłożeniu prawie w ogóle nie było pierścieni i luz na panewkach, zrobiłem też całą głowicę
cena razem z robota 2700, ale auto ma na pewno więcej przejechane, na liczniku jest 270tys, jednak to auto z niemiec wiec może mieć i z pół miliona przehulane
a u Ciebie może tylko same uszczelniacze

Edited by RafiPafi
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, RafiPafi napisał:

miałem to samo u siebie, tyle ze w 1.9 nie wiem jakie było ciśnienie, ale po rozłożeniu prawie w ogóle nie było pierścieni i luz na panewkach, zrobiłem też całą głowicę
cena razem z robota 2700, ale auto ma na pewno więcej przejechane, na liczniku jest 270tys, jednak to auto z niemiec wiec może mieć i z pół miliona przehulane
a u Ciebie może tylko same uszczelniacze

ja mam silnik benzynowy i cisnienie jest oki  wiec pierscienie sa ok auto nie kopci i wogole stosuje olej 5w 30 dexos 2 gm  moze lepiej zalac go motulem a za same uszczelniacze z robota trzeba zabecelowa? 

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, pawel12345 napisał:

ja mam silnik benzynowy i cisnienie jest oki  wiec pierscienie sa ok auto nie kopci i wogole stosuje olej 5w 30 dexos 2 gm  moze lepiej zalac go motulem a za same uszczelniacze z robota trzeba zabecelowa? 

nie wiem ile to wyjdzie, może ktoś inny się wypowie, ale myślę ze do 500zł powinno się zmieścić- zależy też gdzie, bo są warsztaty gdzie na wstępie ci powiedzą, ze do wymiany masz pół auta:D:D niestety ciężko trafić na uczciwy warsztat, czy mechanika

Link to comment
Share on other sites

Jakie ciśnienie powinien mieć ten silnik? 18? Bardzo wysoko - sprawdź to.

Jeżeli cisnienie jest wyższe niż powinno, znaczy, że uszczelnia się olejem - wtedy opcje są dwie, albo pierścienie zgarniające albo uszczelniacze zaworów.

Jak rozróżnić? Uszczelniacze - objawia się to tym, że po nocy jak odpalasz puści dyma, bo przez noc olej nakapie na denko tłoka. Pierścienie - dyma puszcza na obrotach/pod obciążeniem - bujnij go na 4-5k na wolnych i popatrz czy z rury dym poleci.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, pawel12345 napisał:

witam klubowiczow mam vc 2,2 direct 155km i ubywa mi olej silnikowy jak bylem u mechanika na pomiarze cisnienia na cylindrach to wykazalo rowne 18 bar na kazdym czy ktos wie jaka morze byc przyczyna ubywania tego oleju a i dodam ze silnik jest suchutki 

Z ktorego roku masz ten silnik. Poczatkowe wersje mialy fabrycznie wadliwe pierscienie.

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, JaGrab3 napisał:

Jakie ciśnienie powinien mieć ten silnik? 18? Bardzo wysoko - sprawdź to.

Jeżeli cisnienie jest wyższe niż powinno, znaczy, że uszczelnia się olejem - wtedy opcje są dwie, albo pierścienie zgarniające albo uszczelniacze zaworów.

Jak rozróżnić? Uszczelniacze - objawia się to tym, że po nocy jak odpalasz puści dyma, bo przez noc olej nakapie na denko tłoka. Pierścienie - dyma puszcza na obrotach/pod obciążeniem - bujnij go na 4-5k na wolnych i popatrz czy z rury dym poleci.

czy auto stoi jeden czy dwa dni to na zimno nie zadymi a na obciarzeniu tez nie kopci koles za mna jechal zeby to sprawdzic najleprze jest to ze olej sprawdzam co 1000km i ostatnio  nie ubylo a sprawdzalem  3 dni temu po nastepnym przejechanym 1000 i ubylo 0,4l

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Devil_Peter napisał:

Ja też mam ten rok i mam wadliwe pierscienie. Nie jestem przekonany czy warto uszelniacze zmieniać. 

oleju duzo nie ubywa a co do cisnienia spalania to ten silnik ponoc takie wysokie ma bo jest na besposrednim wtrysku paliwa. np silniki benzynowe o  pojemnosci 2,0 16v vectra b 136 km ma cisnienie do 15 bar i jest tam wielopunktowy wtrysk wiem bo taka miałem i oleju nie brala. przy nastepnej zmianie oleju zaleje go motulem 5w30 dexos 2 i zobaczymy czy jest ruznica a powiedz mi jak zachowuje sie u ciebie rozrzad czy wymieniales i wogole

Link to comment
Share on other sites

Dnia 8.12.2017 o 19:25, pawel12345 napisał:

oleju duzo nie ubywa a co do cisnienia spalania to ten silnik ponoc takie wysokie ma bo jest na besposrednim wtrysku paliwa. np silniki benzynowe o  pojemnosci 2,0 16v vectra b 136 km ma cisnienie do 15 bar i jest tam wielopunktowy wtrysk wiem bo taka miałem i oleju nie brala. przy nastepnej zmianie oleju zaleje go motulem 5w30 dexos 2 i zobaczymy czy jest ruznica a powiedz mi jak zachowuje sie u ciebie rozrzad czy wymieniales i wogole

Lepiej zalej 5w40, mniej oleju zje. Rozrząd słychać ale to nie jest hałas, po rozgrzaniu w ogóle nie słyszę go. Sprawdź czy masz napinacz wymieniany bo też były wadliwe.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 10.12.2017 o 15:39, Devil_Peter napisał:

Lepiej zalej 5w40, mniej oleju zje. Rozrząd słychać ale to nie jest hałas, po rozgrzaniu w ogóle nie słyszę go. Sprawdź czy masz napinacz wymieniany bo też były wadliwe.

na temat mojego rozrzadu to tak zdiałem pasek wieloklinowy i powiem szczerze ze cisza jak makiem zasial nawet sam mechanik powiedzial ze silnik pracuje cichutko na zimno i na cieplo a po drugie zauwazylem ze uszczelka na pokrywie rozrzadu jest nowa a co do napinacza to mniej wiecej wiem gdzie on sie znajduje ale czy trzeba go wykrecic zeby go zdiagnozowac  i czy jest starego czy nowego typ ale jak cihutko pracuje silnik czy jest sens wymieniac ten napinacz?

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie brania oleju powiem z własnego doświadczenia ( fakt mam z22se ,który z założenia jest beee ;) ) , pytanie czy jesteś pewny w 100% przebiegu?? takie akcje zaczynają się przeważnie w okolicach 350-400tyś że bierze olej . Co do napinacza powinieneś mieć poprawiony po 2003r.,szły z dużą dyszą. U mnie oleju połyka ok. 400ml na tyś km ( ale jeżdżę na LPG .. na pb mam o 100ml mniej dwa pokrywa zaworów jest przed poprawką tzn. mam starą odmę.) co powoduje że bierze więcej oleju . Całkiem prawdopodobne że jest jak koledzy wyżej piszą pierścienie mają dość. 

PS. test "chmury" rób na ciepłym silniku i na postoju nie w trakcie jazdy parę razy gaz w podłogę do 4-5tys obr . i zobaczysz czy nic nie poleci. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, tomascor napisał:

Odnośnie brania oleju powiem z własnego doświadczenia ( fakt mam z22se ,który z założenia jest beee ;) ) , pytanie czy jesteś pewny w 100% przebiegu?? takie akcje zaczynają się przeważnie w okolicach 350-400tyś że bierze olej . Co do napinacza powinieneś mieć poprawiony po 2003r.,szły z dużą dyszą. U mnie oleju połyka ok. 400ml na tyś km ( ale jeżdżę na LPG .. na pb mam o 100ml mniej dwa pokrywa zaworów jest przed poprawką tzn. mam starą odmę.) co powoduje że bierze więcej oleju . Całkiem prawdopodobne że jest jak koledzy wyżej piszą pierścienie mają dość. 

PS. test "chmury" rób na ciepłym silniku i na postoju nie w trakcie jazdy parę razy gaz w podłogę do 4-5tys obr . i zobaczysz czy nic nie poleci. 

auto ma 155 ts nachulane w aso jak sprawdzalem to powiedzieli mi tylko ze jak zostal zprowadzony do polski w 2014r to mial 94 tys  a teraz mam 155 tys kupilem go w sierpniu to mial 152tys na temat tego brania oleju to w instrukcji obslugi pisze jest taka tolerancja ze kazdy silnik opla nawet moze zdazyc sie ze nowy bedzie bral olej do 0,6 l na 1000. 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, pawel12345 napisał:

auto ma 155 ts nachulane w aso jak sprawdzalem to powiedzieli mi tylko ze jak zostal zprowadzony do polski w 2014r to mial 94 tys  a teraz mam 155 tys kupilem go w sierpniu to mial 152tys na temat tego brania oleju to w instrukcji obslugi pisze jest taka tolerancja ze kazdy silnik opla nawet moze zdazyc sie ze nowy bedzie bral olej do 0,6 l na 1000. 

Tu masz racje z tym dopuszczalnym zużyciem 0.6L i u mnie jest w normie . Natomiast co do przebiegu . W moim przypadku mial 204tys a co sie okazalo w pamieci prawie drugie tyle. Handlarze czesto robia myk że po sprowadzebiu kręcą licznik potem do ASO np na wymiane oleju i Aso zapisuje obecny stan licznika ( nie mówię że w Twoim przypadku tak było)  . ;)

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, tomascor napisał:

Tu masz racje z tym dopuszczalnym zużyciem 0.6L i u mnie jest w normie . Natomiast co do przebiegu . W moim przypadku mial 204tys a co sie okazalo w pamieci prawie drugie tyle. Handlarze czesto robia myk że po sprowadzebiu kręcą licznik potem do ASO np na wymiane oleju i Aso zapisuje obecny stan licznika ( nie mówię że w Twoim przypadku tak było)  . ;)

tylko ze to co mi powiedzieli w aso ze byl sprowadzony do pl 2014 z niemiec i przebiegiem 94 tys to mi sie to zgadza zpapierami ktore auto mialo i z niemieckimi badaniami technicznymi i dodam ze auto do 2017 bylo na niemieckich blachach cholera wie czy tez nie byl krecony  te jeb... handlarze oszusci i zlodzieje  ale juz nie dlugo dobiora im sie do d*** dodam jeszcze jedno ze wykupilem dwa raporty na temat  przebiegu auta i bylem w aso i niby sie zgadza te 94 tys i wychodzi na to ze jeszcze przez 3 lata ktos nachulal 55 tys

Link to comment
Share on other sites

Wiem ze to nie w temacie ale mala dygresja ;) i bdb że wezmą im się za d..e , problemem jest to że wiekszosc nawet nie zerknie na auto z przebiegiem powyzej 200tys nie wazne ze ma 12lat i wiecej ... Ma miec magiczne 190tys ;)

Link to comment
Share on other sites

Dnia 12.12.2017 o 21:04, tomascor napisał:

Odnośnie brania oleju powiem z własnego doświadczenia ( fakt mam z22se ,który z założenia jest beee ;) ) , pytanie czy jesteś pewny w 100% przebiegu?? takie akcje zaczynają się przeważnie w okolicach 350-400tyś że bierze olej . Co do napinacza powinieneś mieć poprawiony po 2003r.,szły z dużą dyszą. U mnie oleju połyka ok. 400ml na tyś km ( ale jeżdżę na LPG .. na pb mam o 100ml mniej dwa pokrywa zaworów jest przed poprawką tzn. mam starą odmę.) co powoduje że bierze więcej oleju . Całkiem prawdopodobne że jest jak koledzy wyżej piszą pierścienie mają dość. 

PS. test "chmury" rób na ciepłym silniku i na postoju nie w trakcie jazdy parę razy gaz w podłogę do 4-5tys obr . i zobaczysz czy nic nie poleci. 

Pomyliłeś wadliwy napinacz z wadliwa dysza smarujaca. Napinacze nawet po 2003 były wadliwe, i pietscienie też. Jezeli z22se/yh bierze olej to albo przez wadliwe pierscienie albo przez to że ma nalatane więcej niż na liczniku.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Devil_Peter napisał:

Pomyliłeś wadliwy napinacz z wadliwa dysza smarujaca. Napinacze nawet po 2003 były wadliwe, i pietscienie też. Jezeli z22se/yh bierze olej to albo przez wadliwe pierscienie albo przez to że ma nalatane więcej niż na liczniku.

Mialem na mysli dysze a dtsza to czesc napinacza ale mniejsza ważne że wiadomo o co chodzi ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP