Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Slaby silnik. Idzie od ok 3000 RMP/min


Sylwester21
 Share

Recommended Posts

Witam. 

Mam problem z moją astrą h 1.9 cdti 150 KM (wiem ze forum vectry ale ten sam silnik ;)

Jak w tytule, turbo dziala od 1500 ale od 3000 tysiecy jakby cos go puscilo i ma wiecej mocy. Auto nie przechodzi w tryb awaryjny. Przy przegazowaniu auta na postoju od 1500 obr rura od i do intercoolera mocno twardnieje. 

EGR wyczyszczony; odlaczylem go, przejechalem 500km i nie ma bledu. DPF sie nie wypala ( poprzedni wlasciciel twierdzi ze zostal usuniety) 

Miesiac temu wymieniony kolektor ssacy na nowiutenki pierrburga. Mechanik twierdzi ze to moze byc wina przeplywki, odlaczylem ja ale auto przeszlo wtedy w tryb awaryjny i zapalila sie kontrolka emisji spalin.

Sprawdzilem tam gdzie sie da i tam gdzie sie nie da rowniez pod katem nieszczelności. Bostsensor wyczyszczony, przepustnicy sie ruszalem bo mam problem z jedna sruba.

 

Panowie prosze o rade, co moge jeszcze sprawdzic lub czy to moze byc przeplywomierz, pozdrawiam. 

Link to comment
Share on other sites

Powodem może być przepływka, nie zawsze podaje błąd - czy jak odpiąłeś auto straciło bardziej moc? Widzę ze śląskiego jesteś jak coś pw bo mam ;) 

Gdy turbina jest regenerowana to właśnie ładuje od 2.5-3 tys obrotów, miałem tak samo aż w końcu kupiłem uzywkę w db stanie i podmieniłem. Czy węże do N75 masz dobrze podpięte? Nie pomieszane? 

Link to comment
Share on other sites

Panowie kolega pisze że nie może sprawdzić przepustnicy mnie ona wydaje się podejrzana (można przecież tylko węża dolotu ściągnąć i zajrzeć czy sie nie przymyka samoczynnie) skoro węże robią sie twarde ( mocno?) Jest to taki sam efekt jak przy zatkanym intercolerze. Ja bym sie temu przyjrzal

Link to comment
Share on other sites

Będę musial z ta przepustnica powalczyc, bo autem tez trzesie przy gaszeniu i troche ostatnio dłużej trzeba krecic zeby odpalić.  Po zdjeciu zderzaka widac olej przy laczeniu rury z intercolerem. Mozna go jakos wymyc benzyna, rozpuszczalnikiem?

Link to comment
Share on other sites

Udalo sie odkrecic przepustnice i tu zaskoczenie - elektronika czysta , mechanizmy czyste ladnie chodza moze delikatnie troche sadzy bylo, odpalilem samochod , zgasilem i przepustnica sie na chwile zamknela w chwili gaszenia; czyli dziala dobrze, nie zacina sie

 Zaslepilem EGR od dolnej strony, blaszką po piwie (calkowicie), egr odlaczony - nie ma z nim bledow zwiazanych wiec podejrzewam ze zostal wyprogramowany przez poprzedniego właściciela. 

Samochod stal sie troche zwawszy ale dalej nie jest jak trzeba.

Tu mam jeszcze pytanie, czy olej w intercoolerze zawsze oznacza koniec turbo? Czy mogl by jakims innym sposobem sie tam dostac? 

Edited by Sylwester21
Link to comment
Share on other sites

Zawsze bedzie troche oleju w IC. Ja bym na Twoim moejscu sprawdzil zawor n75 i czujnik cisnienia bo masz prawie podobne objawy co moj znajomy

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, redzi79 napisał:

Olej może być w icku bo odma puszcza

Tak moze byc dobrze mowisz ale w tedy bylo by to bardzo zauwazalne i musial by co jakis czas oleju do silnika dolewac. A turbo ma prawo przepuszczac olej gdzie sa sladowe ilosci w IC czy jego wezach. 

Link to comment
Share on other sites

Spoko czekamy na info a patrzyles zawor cisnienia?

 

To jak oleju nie ubywa to odma spoko. Przepuszcza dmuchawka a to jest normalne ze cos poleci przez turbinke

Edited by tomi188
Link to comment
Share on other sites

Dnia 11.12.2017 o 19:52, tomi188 napisał:

Spoko czekamy na info a patrzyles zawor cisnienia?

tomi188, masz na mysli czujnik ciśnienia paliwa?

Wyciągnelem ten zawor(n75) przeczyscilem ta gabeczke w srodku, roznicy dalej brak, kupie nowy bo tamten od nowosci siedzi i nie wiadomo co sie tam w srodku z nim dzieje. Pytanie do was, jakie oznaczenie ma ten zaworek?  U mnie siedzi pierrurg 7.00527.01 , pytam dla pewnosci, na zdjeciach wyglada troche inaczej. 

Dodatkowo pare dni wczesniej zauważyłem ze wezyk od filtra paliwa (wlotowy) sie jakby wysuna wiec go poprawilem i przeczyscilem w okolo bo bylo na nim troche oleju napedowego. Dzisiaj zauważyłem ponownie ta sytuacje. Czy moze to miec ew. związek z tą sprawą?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Chodzi mi o ten czujnik co na fotkach ja jak mialem go popsutego mialem mniej wiecej objaw taki jak Twoj. Zaznaczone na czerwono gdzie go znajdziesz. Proponuje go wymyc wyczyscic szczoteczka w benzynce lub jakiejs innej chemi

dwa.jpg

czujnik-cisnienia-doladowania-bosch.jpg

Edited by tomi188
Link to comment
Share on other sites

Na 99% bedzie przeplywka. Moze podmien ja i sprawdz 

 

A nie masz kogos w okolicy z op comem?

Edited by tomi188
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP