Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Sanction

Nie odpala na benzynie

Polecane posty

Kłaniam sie,

Szanowni Państwo, mam spory problem z Vectrą i do końca nie może sobie z tym problemem poradzić dwóch mechaników.

Pacjent to silnik 1.6 16v z LPG.

Problem jest taki, że od jakiegoś czasu ( na przestrzeni pół roku ) auto coraz ciężej odpala. W chwili obecnej trzeba kręcić z 15 sekund a i tak nie ma gwarancji że odpali. bywa ( rzadko ) że odpali po 2 sekundach. Przy słonecznej pogodzie jak już odpalił, to dławił się i gasł. Przy chłodnej aurze, to jest powyżej cera, jak już odpali i ruszam na benzynie, to odcina go jak by przy 2000 tyś obr./ min potem ruszy, znowu przydławi i od czasu do czasu wywali błąd za niskie napięcie przekaźnika pompy paliwa. gazownik, który jest równeż całkiem wporządku mechanikiem, sprawdził auto pod kątem LPG, tzn czy wtryski i reduktor nie puszczają. Wszystko gra. Co zrobiłem: wymiana przekźnika pompy paliwa, pompę paliwa, filtr paliwa, przewód paliwowy w baku,  świece, memebrankę w listwie wtryskowej. 100 tyś temu wymieniłem wtryskiwacze benzyny na nowe. Nie mam już pojęcia co to może być, a najgorsze, że mechanicy też już powoli rozkładają ręce. 

Mechanik zauważa, że spaliny śmierdzą i że kopci mocno, a jak dodam gazu, to jak by pierdzi jak WRC ( sonda lambda wymieniona 30 tyś temu na nową ) 

Ostatnia nadzieja, to jutro podmienię czujnik temperatury, ale nie sądze że to on, bo na gazie jest idealnie, a na benzynie, to jak daje gazu, to auto zwalnia.

proszę koledzy o poradę bo błądzę i tracę nadzieje :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Który to 1.6? Wiązki ktoś przeglądał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2000, 1.6 16 V 101 km. Kod ma chyba ( ?) 16XE

Wiązek raczej nikt nie sprawdzał. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sterownik może szwankować. Oczywiście wiązki też warto sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przez godzinkę przeglądałem wiązki, między innymi te, które idą na wtryskiwacze. Nie znam się, ale wyglądają na całe, nie załamane. Odłączyłem też aku na 15 min. Efekt zerowy - nie odpala. 

Sterownik ? tzn że muszę wymienić immo, kluczyki itp ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa działa? Ciśnienie na listwie jest? Jeśli nie to prawdopodobnie sterownik nie uruchamia pompy paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa działa, słychać ją, jest napięcie jak i podaje paliwo, bo odpiąłem węże paliwa i "leje" 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy pod dobrym ciśnieniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To się sprawdzi, ale wymieniona jest na nową. Właśnie zawlokłem auto do mechanika. Nie chciało odpalić ( stało na lekkiej górce nie wiem czy to ma znaczenie ). W czasie ciągnięcia przez drugie auto spróbowałem odpalić i odpaliło w ułamku sekundy, także raz odpali a raz nie. 

Ciśnienie oczywiście trzeba sprawdzić, bo jeśli będzie na listwie to chyba znowu wtryskiwacze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wtryskiwacze, ale ich sterowanie. Jeśli odpaliła na lince to ciekaw jestem czy nie ma problemów z czujnikiem wału. Błędów w sterowniku nie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tzn źle się wyraziłem - podczas holowania odpalił ale będąc na luzie. Przekręciłem tylko kluczyk i odpalił. 

Tydzień temu wywalił błąd jak wciskałem gaz w podłogę na benzynie a on zwalniał i był to błąd "za niskie napięcie przekaźnika pompy paliwa" 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy,

Problem wydaje się rozwiązany. Otóż wymieniony został cały tak zwany kosz w baku, wraz z pompką. Układ paliwowy został przedmuchany. Paliwo w baku miało herbaciany kolor + sporo syfu. 

Całkowite czyszczenie baku i wlanie nowego paliwa, oraz ponowna wymiana filtra. Dolany został również środek do czyszczenia wtrysków w nieco większym stężeniu.

Na chwilę obecną auto odpala w ciągu sekundy max dwóch. Równo idzie w pełnym zakresie obrotów.

dziękuje za pochylenie się nad tematem

mam nadzieje, że problem zażegnany

pozdrówki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×