Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dziwny problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu


michal1983
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam dziwną przypadłość prawdopodobnie z czujnikiem. Na zimnym silniku pali się check, błąd 130 i tryb awaryjny. Gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą i do zrestartuję to wszystko wraca do normy, lampka gaśnie, silnik chodzi normalnie. Warunek to zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika. Kasowanie błędów po pierwszym uruchomieniu, nawet po rozgrzaniu silnika nic nie daje, muszę go zgasić i zapalić ponownie. Jak widzę na forum to zazwyczaj większości czujnik działał prawidłowo na zimnym silniku a na gorącym wariował. Wymieniałem już czujnik jakieś 6 lat temu. Dałem za niego jakieś 120-150 zł więc nie był to oryginał a tyle wytrzymał. Czy kotś może coś doradzić?

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, michal1983 napisał:

Witam. Mam dziwną przypadłość prawdopodobnie z czujnikiem. Na zimnym silniku pali się check, błąd 130 i tryb awaryjny. Gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą i do zrestartuję to wszystko wraca do normy, lampka gaśnie, silnik chodzi normalnie. Warunek to zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika. Kasowanie błędów po pierwszym uruchomieniu, nawet po rozgrzaniu silnika nic nie daje, muszę go zgasić i zapalić ponownie. Jak widzę na forum to zazwyczaj większości czujnik działał prawidłowo na zimnym silniku a na gorącym wariował. Wymieniałem już czujnik jakieś 6 lat temu. Dałem za niego jakieś 120-150 zł więc nie był to oryginał a tyle wytrzymał. Czy kotś może coś doradzić?

Kolego ten błąd sugeruje sondę. Dlaczego myślisz, że czujnik wałków ? Przy walniętym czujniku wałków odcina przy 4,5 tys obrotów

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam Cię, błąd jest oczywiście 340, moja pomyłka

ktoś pomoże?

Dziś po rozgrzaniu silnika gdy kontrolka zgasła to odłączyłem  wtyczkę od czujnika- błąd odrazu się pojawił. Czyli rozumiem że na 100 proc uszkodzony jest czujnik a nie wtyczka lub coś innego?

Edited by michal1983
Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, michal1983 napisał:

Przepraszam Cię, błąd jest oczywiście 340, moja pomyłka

To czeka Cię wymiana czujnika. Tylko ori. Ople nie tolerują zamienników :D

Link to comment
Share on other sites

no napisałem wyżej że kilka lat temu montowałem zamiennik i działał :P Tyle lat :)

ten czujnik to tak bardzo skomplikowane urządzenie, że aż tyle kosztuje?

da radę go wymienić bez sciągania paska klinowego?

Edited by michal1983
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, michal1983 napisał:

ten czujnik to tak bardzo skomplikowane urządzenie, że aż tyle kosztuje?

Nie wiem dlaczego tyle kosztuje ale od 300 PLN trzeba liczyć

9 godzin temu, michal1983 napisał:

da radę go wymienić bez sciągania paska klinowego?

Trzeba ściągnąć, żeby zdjąć osłonę rozrządu.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, michal1983 napisał:

Kurcze,  kiedyś  te czujniki  były  tańsze,  trochę  ponad  100zl a teraz 300?

Kiedy kiedyś ? 100 to kosztują zamienniki. Jak wymieniałem w OB X20XEV jakieś 9 lat temu, to wtedy już kosztowały ok 300 PLN. Rok temu w VB X18XE z robocizną zapłaciłem 400 PLN. Mechanik sam kupował czujnik. Może trafiło się się akurat kupić działający zamiennika, a to rzadkość :D

Link to comment
Share on other sites

Co byście mi doradzili? ( mam czujnik z prostokątną wtyczką)

- serwis tylko okrągłe gniazdo cena około 480 zł

- internetowy sklep motoryzacyjny- zestaw naprawczy z okrągłym gniazdem i wtyczką w komplecie- około 270 zł

- czujnik w kwadratową wtyczką z Allegro za około 310 zł

- czujnik firmy Hella za około 160 zł

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

x18xe

Pytanie czy wymieniać  wtyczkę czy pozostawić. 

Znalazłem  swój poprzedni post z przed kilku lat i poprzedni czujnik padł w identyczny sposób tzn po rozgrzaniu  check  gasł. 

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, michal1983 napisał:

x18xe

Pytanie czy wymieniać  wtyczkę czy pozostawić. 

Znalazłem  swój poprzedni post z przed kilku lat i poprzedni czujnik padł w identyczny sposób tzn po rozgrzaniu  check  gasł. 

 

Powiem Ci z własnego doświadczenia jak mi padł czujnik w tym silniku. Też raz działał dobrze, a raz zapalał się check i odcięcie zapłonów. Aż całkiem padł i non stop świecił. Wymieniony był tylko czujnik bez kabla. Powinno się wymienić dla pewności ale w zestawie nie było. Lecz wszystko działało.

Link to comment
Share on other sites

56 minut temu, michal1983 napisał:

Dzięki za pomoc. Rozumiem, że VDO to Siemens i taki zamówię

Tak VDO Siemens. Sprawdź jeszcze nr na starym czujniku dla pewności.

Edited by Cretux
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP