Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wyciek oleju pod silnikiem. 1.9 cdti 150km


sruba014
 Share

Recommended Posts

Witam bracia!

Nie znalazłem na forum podobnego tematu stąd założyłem nowy. Wczoraj samodzielnie wymieniałem olej, filtry w vectrze. Zaniepokoiłem się gdy zobaczyłem zalaną miskę olejową i (chyba, bo nie znam się na mechanice za bardzo i nie potrafię prawidłowo nazwać części silnika...) sprzęgło/turbinę? Czy moglibyście pomóc mi zdiagnozować skąd to się może lać i co może być przyczyną? Mam skrzynię automatyczną.

Z góry Bóg zapłać za jakąkolwiek pomoc.

 

WP_20171201_004.jpg

WP_20171201_005.jpg

WP_20171201_003.jpg

WP_20171201_002.jpg

WP_20171201_001.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam bracia!
Nie znalazłem na forum podobnego tematu stąd założyłem nowy. Wczoraj samodzielnie wymieniałem olej, filtry w vectrze. Zaniepokoiłem się gdy zobaczyłem zalaną miskę olejową i (chyba, bo nie znam się na mechanice za bardzo i nie potrafię prawidłowo nazwać części silnika...) sprzęgło/turbinę? Czy moglibyście pomóc mi zdiagnozować skąd to się może lać i co może być przyczyną? Mam skrzynię automatyczną.
Z góry Bóg zapłać za jakąkolwiek pomoc.
 
WP_20171201_004.jpg.20e4bdeece81187a3cb079c743112d27.jpg
WP_20171201_005.jpg.8212ab3df2c3440e457426815ab875e5.jpg
WP_20171201_003.jpg.d27787dfbe047272ce3dfd54bb8a8683.jpg
WP_20171201_002.jpg.35606b2c9c21c54f35ef8f299dd46e12.jpg
WP_20171201_001.jpg.fe82c89a41b072495c7c8aef1d489b26.jpg
Zobacz czy Ci nie cieknie z obudowy filtra paliwa. Ja tak kiedyś miałem.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, Wiatrak1977 napisał:

Zobacz czy Ci nie cieknie z obudowy filtra paliwa. Ja tak kiedyś miałem.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
 

Wczoraj także wymieniłem filtr paliwa. Na misce i innych zalanych częściach wyraźnie był olej a nie ropa, stąd myślę, że to nie filtr paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj także wymieniłem filtr paliwa. Na misce i innych zalanych częściach wyraźnie był olej a nie ropa, stąd myślę, że to nie filtr paliwa.
To odczep pokrywę plastikową silnika poparz z latarką w ręku czy gdzieś z okolic klap wirowych tam nie jest mokro. Za kolektorem itp... Ja zanim nie zaślepiłem klap też tam miałem mokro.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Ok dzisiaj/w pn zajrzę. A czy może ciec z tego miejsca gdzie jest olej do skrzyni biegów? Aha i jeszcze zapytanie, jak często należy wymieniać olej w skrzyni automatycznej?

Edited by sruba014
Link to comment
Share on other sites

Na pierwszym zdjęciu widać że z przyłącza do turbo sprężarki  po stronie zimnej cieknie olej. Przypuszczam że z sprężarki olej leci do przewodu powietrza i nadciśnienie w tym przewodzie wypycha go przez przyłącze na zewnątrz.  Ten olej może się dostać do komory spalania i może ROZBIEGAĆ Ci silnik. Pewnie potrzebna regeneracja turbo może po prostu cieknie gdzieś ze złącza oleju smarującego turbo sprężarkę. Ja bym nie uruchamiał silnika na twoim miejscu tylko do mechanika niech to naprawi. Zobacz ile masz oleju w tym przewodzie świeżego powietrza do silnika. Może być tam sporo oleju.

Edited by freezer
Link to comment
Share on other sites

To na zdjęciach to nie turbina, turbinę masz z drugiej strony  silnika przy chłodnicach to co teraz pokazałeś to o ile dobrze pamiętam to wąż od odmy u mnie też jest spocony. Zajmij się w pierwszej kolejności wyciekiem z turbo.

Link to comment
Share on other sites

Olej ma po stronie ssącej turbiny wiec to nie wina samej turbiny lecz odmy ktora puszcza olej a turbina pcha to wszystko w cały dolot.drugi wąż od odmy idzie na klawiature i tam tez widać jak sie wszystko poci

Link to comment
Share on other sites

Dnia 3.12.2017 o 12:28, redzi79 napisał:

Olej ma po stronie ssącej turbiny wiec to nie wina samej turbiny lecz odmy ktora puszcza olej a turbina pcha to wszystko w cały dolot.drugi wąż od odmy idzie na klawiature i tam tez widać jak sie wszystko poci

Tu ci kolega dobrze mówi, 

Ta puszka to separator oleju, odma,

Odma puszcza olej, jak wiadomo jest podłączona pod rurę dolotu, turbo też pomag zasysac, widać na zdjęciach że jest tego trochę i kapie po kropli, pęd powietrza itd i masz wszystko rozbryzgane po dolnej części silnika, a olej ładnie się rozlewa i później nie wiadomo z kad leci, ja przypuszczam że właśnie z części zimnej turbiny, tak z rury plastikowej co nachodzi na turbo, 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, suchy201180 napisał:

Tu ci kolega dobrze mówi, 

Ta puszka to separator oleju, odma,

Odma puszcza olej, jak wiadomo jest podłączona pod rurę dolotu, turbo też pomag zasysac, widać na zdjęciach że jest tego trochę i kapie po kropli, pęd powietrza itd i masz wszystko rozbryzgane po dolnej części silnika, a olej ładnie się rozlewa i później nie wiadomo z kad leci, ja przypuszczam że właśnie z części zimnej turbiny, tak z rury plastikowej co nachodzi na turbo, 

Do tego jak ma już słabe opaski na wezach dolotu(intrcoler -przepustnica) to na tych laczeniach tez bedzie kapac

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze zdjęcie -  zalana miska olejowa. 100% Puszcza uszczelka bagnetu poziomu oleju, stara, twarda, do wymiany. 

Turbo trochę cieknie, albo słabo skręcone opaski rury intercoolera i tam cziśnie ilej z odmy, albo puszcza uszczelka węża smarowania turbiny. Dostęp od góry po demontażu osłony termicznej. 

Poza tym cieknie separator oleju - norma u wszystkich. Brudny wlew pewnie przez nieuwagę przy wymianach oleju. 

Ogólnie bez paniki. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

SLAVIO masz 100% racji.

Ja u siebie uszczelniałem ten "czujnik" a dokładnie na zdjęciu  widać wtyczkę czujnika bo czujnik znajduje się na dole wewnątrz miski, aby to uszczelnić raz na zawsze należy  zdjąć miskę a to nie jest proste. Robiłem to bez kanału czy podnośnika wiec metoda padnij powstań  jak  się chce to się da :-) mi się udało.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Panowie ten olej to leje sie z odmy mam to samo Po wymianie turbiny i umyciu odmy objawy sie zasiliły. Macie na to sposób jak to naprawić ?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, bat13 napisał:

Panowie ten olej to leje sie z odmy mam to samo Po wymianie turbiny i umyciu odmy objawy sie zasiliły. Macie na to sposób jak to naprawić ?

Leje sie czy po prostu puszka jest cala zapocona jak na zdjeciach wyzej.Jest wielka roznica pomiedzy laniem sie a zapoceniem.Umyles udrozniles odme od srodka rozniez czy tylko umyles od zewnatrz?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

W mojej VC mam problem z tym, że leci olej z przwodu od odmy do miski olejowej, mechanik kazał wymienić, ktoś ten temat przerabiał, mozna dostać sam nowy przewód?

Link to comment
Share on other sites

Witam.

- Na pierwszym zdjęciu to sugeruję wyciek z bagnetu, uszczelki misy olejowej lub z przewodu do turbiny co widać na zdjęciu nr 2) (może tak zacieka);

- Zdjęcie nr 3 nie wiem co przedstawia;

- Zdjęcie nr 4 wyciek oleju z czujnika poziomu oleju lub z czegoś co jest wyżej (chyba odma);

Wyczyścić benzyną ekstrakcyjną, jeździć i obserwować. Jest tyle oleju nawalone, wymieszany z kurzem i brudem, że nie wiadomo o co chodzi.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 21.01.2018 o 19:55, tom177 napisał:

SLAVIO masz 100% racji.

Ja u siebie uszczelniałem ten "czujnik" a dokładnie na zdjęciu  widać wtyczkę czujnika bo czujnik znajduje się na dole wewnątrz miski, aby to uszczelnić raz na zawsze należy  zdjąć miskę a to nie jest proste. Robiłem to bez kanału czy podnośnika wiec metoda padnij powstań  jak  się chce to się da :-) mi się udało.

Zdejmowałeś misę olejową czy zrobiłeś to w inny sposób?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP