Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Masłopodobna substancja w oleju


Karwinek
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Drodzy forumowicze, potrzebuje pomocy. Problem wygląda następująco:

Pacjent: Vectra C 2.2 ecotec 147 km b+g

Objawy: Podczas sprawdzania oleju na stalce pojawia się substancja przypominająca masło. Jest jej coraz więcej i znajduje się ona na całej stalce (najwięcej na końcówce). Dodam tylko że auto nie bierze oleju, płyn chłodzący jest czysty i nie ubywa, oraz pod korkiem od oleju jest czysto. 

Proszę o pomoc.

Przepraszam, post dodał się przypadkowo dwukrotnie.

Edited by Karwinek
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Karwinek napisał:

Witam.

 

Drodzy forumowicze, potrzebuje pomocy. Problem wygląda następująco:

Pacjent: Vectra C 2.2 ecotec 147 km b+g

Objawy: Podczas sprawdzania oleju na stalce pojawia się substancja przypominająca masło. Jest jej coraz więcej i znajduje się ona na całej stalce (najwięcej na końcówce). Dodam tylko że auto nie bierze oleju, płyn chłodzący jest czysty i nie ubywa, oraz pod korkiem od oleju jest czysto. 

Proszę o pomoc.

Przepraszam, post dodał się przypadkowo dwukrotnie.

Może być parę powodów. Pierwszy to stary olej, który traci konsystencję. Drugi to uszczelka pod głowicą i mieszanie się oleju z wilgocią. Zwłaszcza teraz przy tej temperaturze na zewnątrz. Trzeci, to też uszczelka tylko przedostaje się płyn i miesza z olejem. No ale zobaczyłbyś ubytek płynu. Od kiedy to zauważyłeś ?

Link to comment
Share on other sites

Może tez być powód - krótkie dystanse - silnik nie nagrzewa się dostatnio i wilgoć się miesza z olejem.

Trzeba się przebujać w trasie, tak pewnie kilkadziesiąt km

Link to comment
Share on other sites

Przed chwilą, Cretux napisał:

Może być parę powodów. Pierwszy to stary olej, który traci konsystencję. Drugi to uszczelka pod głowicą i mieszanie się oleju z wilgocią. Zwłaszcza teraz przy tej temperaturze na zewnątrz. Trzeci, to też uszczelka tylko przedostaje się płyn i miesza z olejem. No ale zobaczyłbyś ubytek płynu. Od kiedy to zauważyłeś ?

Witaj Cretux, 

Olej wymieniłem 1.000 km temu razem z filtrem więc 1 opcja odpada. Płyn też jest stan taki sam i jest czysty tak jak mówiłem. Zauważyłem to jakieś 4-5 tygodni temu. Po wymienieniu oleju masło nadal pojawia się na bagnecie. Dodam tylko że zazwyczaj jeżdzę po Lublinie, oraz w każdy piątek oraz niedzielę vectra śmiga trasę 120km. Najdziwniejsze jest to że zaczęło się to robić że tak powiem z niczego, bo nic w aucie nie zmieniałem ani nie kombinowałem gdy zaczęło się to robić. Olej mam wlany 10w-60 valvoline, ale robiąc 10.000km na tym oleju wcześniej nie mam do niego zastrzeżeń.

Link to comment
Share on other sites

Przed chwilą, JaGrab3 napisał:

Może tez być powód - krótkie dystanse - silnik nie nagrzewa się dostatnio i wilgoć się miesza z olejem.

Trzeba się przebujać w trasie, tak pewnie kilkadziesiąt km

Tak jak wspomniałem, robię nim w tygodniu 2 razy trasę po 120km, przy prędkości 100-140km/h także raczej ta opcja odpada.

Link to comment
Share on other sites

@JaGrab3 też sugeruje wilgoć. Może ta Twoja jazda to za mało, żeby się wilgoci pozbyć. Nie wiem czy olej wróci do normalnej konsystencji. Jak sam mówisz pojawiło się to ok m-c temu. Właśnie w okresie takiej pogody. Nic mi więcej do głowy nie przychodzi.

Edited by Cretux
Link to comment
Share on other sites

Jak na bagnecie jest masło to konkret. Skoro 2 razy w tygodniu 120km to mało realne, że to kwestia jazdy. Cudów nie ma, gdzieś podciąga sobie wilgoć, albo płyn. 10W60? Dlaczego akurat lejesz 60?

Skoro pod korkiem oleju nie ma nic to może rurka od bagnetu gdzie łączy się z blokiem jest nieszczelna i podciąga sobie wilgoć.

Edited by Gepard_G
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Gepard_G napisał:

Jak na bagnecie jest masło to konkret. Skoro 2 razy w tygodniu 120km to mało realne, że to kwestia jazdy. Cudów nie ma, gdzieś podciąga sobie wilgoć, albo płyn. Na korku z oleju jest to samo? 10W60? Dlaczego akurat lejesz 60?

Korek od oleju jest czysciutk, jak Nowy, płyn chlodzący też. Jedynie jest to na bagnecie, i w sumie to Nie tylko na tej części gdzie pokazany jest stan oleju ale na całym prawie do samego uchwytu. 10w60 zalałem ponieważ członek rodziny ma taką samą już od ponad roku i zawsze ma tym oleju jeździł bez zastrzeżeń. Ja też nie mogę narzekać. Mogą te gluty byc powiązane z instalacją Lgp?

 

Link to comment
Share on other sites

LPG raczej bym nie łączył w tym przypadku, ale zwróć uwagę na to co dopisałem

5 minut temu, Gepard_G napisał:

Skoro pod korkiem oleju nie ma nic to może rurka od bagnetu gdzie łączy się z blokiem jest nieszczelna i podciąga sobie wilgoć.

Tam powinien raczej być jakiś oring. Ja jak niedawno miałem nieszczelność w dolocie obok odmy to masło zrobiło się w okolicy tego przedmuchu, a reszta normalny olej, a silnik zawsze dogrzanym. Dlatego bym zastanowił się nad tym.

Link to comment
Share on other sites

tylko 5w40 lub 0w .

10w40 to normalny półsyntetyk. Kup 5w40 full syntetyk, nie żadne HC.

10w60 jest olejem raczej dla maszyn wyczynowych, pracujących w dużych temp. - myślę, że nie jest to olej do cywilnej maszyny, szczególnie na zimę.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, JaGrab3 napisał:

tylko 5w40 lub 0w .

To pewnie kolega po jakimś czasie założy temat że silnik bierze olej :P

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, wigo napisał:

To pewnie kolega po jakimś czasie założy temat że silnik bierze olej :P

Wolę żeby wzięła czasami trochę oleju niż mieć jakieś masło w oleju :D

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, wigo napisał:

To pewnie kolega po jakimś czasie założy temat że silnik bierze olej :P

Bzdura. niby dlaczego miałby wziąć? Bo się nagary wypłuczą?  Jeżeli silnik trzyma się na nagarach to i tak tykająca bomba.

Pomiędzy półsyntetykiem i syntetykiem nie ma jakiś ekstremalnych różnic, szczególnie w dodatkach myjących, syntetyk lepiej wypada przy skrajnych parametrach pracy, czyli jak jest zimno, albo gorąco.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, JaGrab3 napisał:

Bzdura. niby dlaczego miałby wziąć? Bo się nagary wypłuczą?

Bez powodu nikt nie zmienił na 10W60 

Link to comment
Share on other sites

Bez powodu nikt nie zmienił na 10W60 

Z powodem, to by zmienil na 15w.
10w60 ma wieksza lepkosc na goraco, na zimno od 5w nie odstaje. To są lepsze jakościowo oleje niż 10w40
Link to comment
Share on other sites

Nie przejmuj się tym, ja w swoim czasie też maniłem ten silnik 2.2, Było to samo nawet po wymianie oleju, a lałem ten oplowski Dexsos 2 czy jakoś tak, płynu nie ubywało robiłem małe przebiegi po 20 km dziennie i tak dwa lata

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP