Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mataj92

Termostat/czujnik temperatury/???

Recommended Posts

Witam forumowicze. Może taki temat już się pojawił ale liczę na Waszą szybka pomoc gdyż na sobotę mam umówionego mechanika. Sam już nie wiem gdzie tkwi problem. Otóż jakieś dwa tygodnie temu zauważyłem że moja Vectra zaczęła sporo palić, zaniepokoiła mi wskazówka od temperatury, otóż przy jeździe miejskiej leży ona na samym dole bądź po kilkunastu minutach jazdy podniesie się do mniej niż 80°. Stojac w korkach bądź jak cisnę na autostradzie temteratura podnosi się do przedziału 80°-90°, ale gdy zwolnię ona spada. Pomyslalbym że to termostat, ale ogrzewanie chodzi tak jak powinno tzn trzeba troszkę poczekać aż zacznie grzać. Stąd moje pytanie, jak myślicie co to może być, czy termostat ? Czy czujnik temperatury ? Czy coś innego ? Stan płynu chłodzącego jest ok, a szukając w necie czytam że przy uszkodzonym termostacie ogrzewanie nie chodzi bądź jest bardzo słabe. Proszę o pomoc ! Vectra C 1.8 benzyna. Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam ten sam problem i nie wiem co mam robić wymieniłem czujnik i nadal nic jutro będę chyba wymieniał termostat i zobaczymy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oo dzięki, w takim razie wiem że to nie czujnik :D Gdzieś tu na forum czytałem żeby odpalić silnik i przejechać sie, wtedy podnieść maskę i zobaczyć czy ten przewód co idzie od termostatu jest ciepły czy zimny, tak też zrobilem, sprawdziłem i był ciepły co oznacza że obieg jest cały czas otwarty i walnięty jest termostat, bo prawidłowo przewód powinien być zimny i zrobić się gorący wtedy kiedy temperatura silnika osiągnie te około 90° gdzie przy tej temperaturze otwiera się termostat i przepuszcza płyn tym przewodem do chłodnicy. Zatem, próbuje z tym termostatem. Jak wymienisz to daj znać czy pomogło. Pozdro ;)

Edited by Mataj92

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak tam? Udało się rozwiązać problem? Ja miałem sporo problemów, bo występowały dokładnie te same objawy i postanowiłem kupić tani zamiennik termostatu. Po wymianie problem nie ustał. Objawy dalej były te same więc kupiłem nieco lepszy, dokładnie taki 

Please login or register to see this link.

 i tym razem się udało. Ogólnie jestem ciekaw czy miałeś ten sam problem i doradzam żeby nie kupować najtańszych części do samochodu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...