Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Termostat, wyrzuciło płyn zbiorniczkiem wyruwnawczym.


Recommended Posts

Witam. Drodzy forumowicze dzis zdazył mi sie dziwny problem. Zaczne od tego ze od dłuzszego czasu dzialo sie cos takiego ze gdy samochód wystygł po dluzszej jezdzie, to wąż odchodzący od termostatu do dolnej czesci chlodnicy zostawał jakby zassany. Robił sie płaski, wsyśniety. Kiedy odkrecałem korek zbiorniczka wtedy wracał do pierwotnego krztałtu. W niczym to mi nie przeszkadzało, zmieniałem korki zbiorniczka ale nic sie nie zmienialo. Dzis natomiast po nagrzaniu sie auta stałem na parkingu z odpalonym silnikiem czekając na kogos. W autku było cieplutko a na dworku zimno i sypał snieg. Nagle po kilku minutach z pod maski buchneła para. Zgasilem auto i otworzyłem maske. Płyn chodniczy tryskał ze zbirnika wyruwnawczego na wszystkie strony. Wąż miedzy termostatem a chłodnicą chłodny, wklesniety lekko raczej pusty.... Temperatura na wskazniku 92*C. Po chwili stan płynu opadł az do pusta.... Odkreciłem korek, wąż wrócił do swojego krztałtu, dolałem płynu (miałem litr zapasu) i znów odpaliłem auto. Wąż znów sie lekko zassał ale płyn juz nie kipiał. Całe szczescie ze do warsztatu znajomego miałem jakis kilometr wiec spokojnie dojechałem. Mechanik bardzo zajęty wiec nie wiem kiedy mi zdiagnozuje auto a ja umieram z ciekawosci ile mnie bedzie to kosztowało. Dodam ze ja obstawiam na to ze zblokował sie termostat i nie otworzył sie. Tylko ze ja termostat wraz z obudową wymieniałem jakies pół roku temu.......:mysli: Drodzy Koledzy moze ktoś coś podpowie??? Prosze o jakieś sugestie, moze ktoś miał podobny przypadek? Będe bardzo wdzieczny. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Uszczelka pod głowicą :mysli:Przy zablokowanym termostacie powinna szybko temp na desce rosnąć.

Edited by Cretux
Link to comment
Share on other sites

Oj Cretux nie strasz mnie. Przy uszczelce powinny sie chyba pojawic spaliny w zbiorniczku, płyn w oleju... jakas zmiana pracy silnika? U mnie silnik pracowal normalnie, nie tracil na mocy, chodzil rowno. Po dolaniu plynu dojechalem do mechanika. On wstepnie obejrzał, kazał potrzymac na wysokich obrotach i powiedzial ze musi sprawdzic jak go dobrze rozgrzeje, czy załączy sie wentylator chlodnicy. Nie mial w danej chwili czasu wiec na diagnoze musze czekac....autko zostawilem i czekam. Ale solidnie mnie nastraszyles :o

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, maselek napisał:

Oj Cretux nie strasz mnie. Przy uszczelce powinny sie chyba pojawic spaliny w zbiorniczku, płyn w oleju... jakas zmiana pracy silnika? U mnie silnik pracowal normalnie, nie tracil na mocy, chodzil rowno. Po dolaniu plynu dojechalem do mechanika. On wstepnie obejrzał, kazał potrzymac na wysokich obrotach i powiedzial ze musi sprawdzic jak go dobrze rozgrzeje, czy załączy sie wentylator chlodnicy. Nie mial w danej chwili czasu wiec na diagnoze musze czekac....autko zostawilem i czekam. Ale solidnie mnie nastraszyles :o

Nie straszę i obym się mylił. Podobne objawy miałem w OB. I też w zmianach silniku nic nie wyczułem, a płyn się gotował i dolewałem. Może równie być zawalona chłodnica. Tak mi się wydaję. Też miałem w OB ( nota bene, jedyne auto, w którym siadało praktycznie wszystko ) Nie wiem czy zapchany korek zbiornika wyrównawczego mógłby takie objawy spowodować. Jak wspominałeś, też termostat ale przy małym obiegu temp na desce widać, że dość szybko idzie.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko fajnie ale czemu zassany wąz miedzy termostatem a dolem chlodnicy??? Po wywaleniu czesci plynu z ukladu wąz byl plaski i chlodny. Wniosek-termostat zamkniety (chyba). Korek zbiornika jest nowy. :mysli: Zawsze przy nagrzanym silniku waż byl dosyc twardy. Wskaznik temp. mi sie nie ruszył, wskazywal 92°C tak jak zwykle.

Link to comment
Share on other sites

Cretux wykrakałeś.... Mechanik sprawdził pompe wody, przerzucil termostat... i diagnoza: walnieta uszczelka pod głowicą. Doszło jeszcze dymienie na biało. Czyli czeka mnie spory wydatek. Jak wszystko dobrze pojdzie to we wtorek glowica idzie do planowania i sprawdzenia szczelnosci. Jak nie bedzie problemow to moze na koniec tygodnia odbiore autko i opróznie "skarpete" z zaskurniaków :bad:  

Link to comment
Share on other sites

Kochani moj mechanik rozklada rece... Pompa wody sprawdzona, termostat wymieniony, uszczelka pod glowicą wymieniona, głowica po planowaniu i sprawdzeniu szczelnosci (jest ok) a nadal wyrzuca plyn przez zbiornik wyrownawczy :mysli::bad: Dzis ostatnia opcja... wymiana chlodnicy. Jesli problem zostanie to pomysly sie skonczyly... Moze ma ktos jakies sugestie? Mechanior mowi ze moze byc pękniety blok silnika ale nigdy sie z tym nie spotkal w benzyniaku. Chyba bedzie mnie czekal zakup nowego silnika. Prosze o pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Dzieeeeeki za za****aszcze porady Panowie. Mysle ze mam wyjątkowe auto, nikt nie mial podobnego problemu? Jesli na ogólnopolskim forum nikt nie mial podobnego problemu to mam za***iste auto, jedyne w tym kraju. W poniedzialek kupuje silnik i robie przekladke. Sumując forum na nic sie nie przydało.... Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

JaGrab3 nie obstawial bym korka. Bez korka powinno byc ok. w sprawnym ukladzie. Płyn sie nie gotuje. Ma okolo 90°c i zaczyna rosnąć i wywalać. Wszystkie elementy ukladu zostaly sprawdzone. Pompa wody-nowa, trmostat-nowy, chlodnica-nowa, głowica splanowana uszczelka nowa... Werdykt-trafiony blok silnika.

Link to comment
Share on other sites

JaGrab3 nie obstawial bym korka. Bez korka powinno byc ok. w sprawnym ukladzie. Płyn sie nie gotuje. Ma okolo 90°c i zaczyna rosnąć i wywalać. Wszystkie elementy ukladu zostaly sprawdzone. Pompa wody-nowa, trmostat-nowy, chlodnica-nowa, głowica splanowana uszczelka nowa... Werdykt-trafiony blok silnika.

Nie masz racji.

90st gdzie na zegarze czy w ukrytym menu?

Wymieniaj silnik, ale taniej jest raczej wymienić korek.....

 

Po 1, czy dobrze odpowietrzyles układ? Po 2 masz lpg?

 

Tutaj jest tak, że powyżej 90 st rośnie ciśnienie, bez korka prędzej wywali płyn niż się wiatrak włączy, bo układ jest NADCISNIENIOWY

 

Ps. Rozumiem, że teraz już jesteś obrażony, bo ci forum nie pomogło?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj przy probach temperature kontrolowalismy na komputerze podpietym do auta, dochodzila do 97°c. Auto nigdy nie jezdzilo na gazie i nie posiada instalacji. Płyn zaczyna rosnąć i wywala z korkiem zakreconym i bez korka, to juz jest trzeci korek w tym aucie. Chlodnica nawet sie nie robi mocno ciepla (jest nowa) a plyn juz kipi. Jak Twoim zdaniem powinno sie odpowietrzac uklad??? Dodam ze mechanik ktory robi przy aucie 20 lat pracowal w serwisie Opla wiec chyba ma pojecie. 

Edited by maselek
Link to comment
Share on other sites

Chcialbym jeszcze dodac ze przy zdrowym ukladzie chlodzenia nie powinno wywalac plynu bez korka, raczej moglby sie zagotowac. Tak mi sie wydaje. W golfie odpowietrzalem uklad przy otwartym zbiorniczku, mogl tak chodzic caly dzien i nic nie wywalalo. U mechanika widzialem rozruch pasatta po rozbiurce silnika i on tez chodzil pół dnia na otwartym korku i ani kropla nie wywalila. Jak to tlumaczyc?

Link to comment
Share on other sites

Tym, że układ jest nie odpowietrzony.
Nie czytałeś, bo prowadziliśmy dyskusję na ten temat.
Robi się babel powietrza pod termostatem, bo taka jest budowa układu.
Po 1 masz odpowietrznik na powrocie z chłodnicy, po drugie, silnik musisz trzymać na obrotach, żeby termostat się otworzył i powietrze poszło do węża z idpiwietrznikiem, wtedy odpowietrzasz.
Najlepiej założyć termostat od saaba, bo ma grzybek odpowietrzenia. Ja wywiercilem otworek, też to opisałem i wrzuciłem zdjęcie. Poczytaj temat o termostacie.

Czytaj najpierw, zanim się obrazisz, że forum nie pomaga.

Link to comment
Share on other sites

Pragne tylko dodać ze sporo poczytalem na temat ukladu chlodzenia w Vectrze. Z tego co piszą to uklad chlodzenia w silniku 1.8 16V (z18xer) jest tak zwanym ukladem bezobslugowym, czyli odpowietrza sie sam. Płyn nie powinien wywalac przy odkreconym korku. 

Link to comment
Share on other sites

Niestety w tapatalku nie widać podpisów - byłem pewien - nie wiem czemu, że piszesz o z20net - tam jest dodatkowe odpowietrzanie, w 1.8 nie ma.

Niestety 1.8 włacza wiatrak powyżej 105 stopni - a to wystarczy żeby płyn zwiększył swoją objętość znacznie i wywalił. W moim silniku z20net wiatrak włącza się przy 99 stopniach - przy otwartym zbiorniczku płyn zdąży wywalić także, dlatego obstawiałem puszczający układ.

Tak to jest Opel - tutaj tak jest - dla odmiany w Hondzie i w Mitsubishi - spokojnie mozna było zagrzać silnik przy otwartym korku....

Link to comment
Share on other sites

No tak, tylko u mnie juz wywala plyn przy temperaturze 95°C. Tak naprawde to juz z mechanikiem przetestowalem chyba wszystkie mozliwe opcje. Gdzies chyba dostaje sie cisnienie z cylindrow do ukladu chlodzenia.... moze jakies mikropekniecie na ktoryms cylindrze... Glowica sprawdzona na szczelnosc i planowana....  pękniecie bloku silnika jest praktycznie nie do sprawdzenia :( Jestem wściekły.... Jutro jade kupić silnik do przeszczepu......:19:

Link to comment
Share on other sites

Zanim kupisz silnik.

Sprawdzałeś, czy twardnieją węże? Kiedy zaczyna rosnąć poziom płynu, przy jakiej temp? Pisałeś, że chłodnica jest ledwo ciepła! Jakim prawem przy 95? Chyba, żę termostat się nie otwarł. Dlaczego? Ma powietrze wokół siebie?

Jeżeli był by pęknięty blok, dlaczego wywala płyn tylko na ciepło? Jeżeli było by na tyle małe pęknięcie, które ujawnia się dopiero po nagrzaniu - raczej by nie było takiego efektu, że wywala płyn. 

Poza tym, byś miał pewnie i tak spaliny w układzie.

Proponuję umówić się z kimś z twojej okolicy i przetestować zachowanie jego układu bez i z korkiem, ew. podmienić korki itd.

Zanim się wqrwisz do reszty, jak po zmianie słupka będzie jak było, wykorzystaj wszystkie możliwości.

Być może jest problem z powietrzem wokół termostatu, wyjmij go, nawierć milimetrową dziurkę:

Taniej będzie niż od razu robić słupek.

Link to comment
Share on other sites

Jak juz pisalem wczesniej, termostat byl wymieniony, pompa wody wymieniona, chlodnica wymieniona, glowica sprawdzona-planowana, uszczelka glowicy nowa, weże sprawdzone. Chyba wszystkie opcje sprawdzone. Termostat sie otwiera. Temperatura nie rosnie, stoi w okolicy 92°C. Gdy zacznie wywalac plyn gasze silnik, w tym momencie zasysa węże (robią sie płaskie). Odkrecam delikatnie korek zbiorniczka, węze wracają do normalnego kształtu, plyn ze zbiorniczka zostaje zassany do obiegu, zbiorniczek prawie pusty.... Moze teraz cos ktos wymysli.....:mysli:

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, maselek napisał:

Jak juz pisalem wczesniej, termostat byl wymieniony, pompa wody wymieniona, chlodnica wymieniona, glowica sprawdzona-planowana, uszczelka glowicy nowa, weże sprawdzone. Chyba wszystkie opcje sprawdzone. Termostat sie otwiera. Temperatura nie rosnie, stoi w okolicy 92°C. Gdy zacznie wywalac plyn gasze silnik, w tym momencie zasysa węże (robią sie płaskie). Odkrecam delikatnie korek zbiorniczka, węze wracają do normalnego kształtu, plyn ze zbiorniczka zostaje zassany do obiegu, zbiorniczek prawie pusty.... Moze teraz cos ktos wymysli.....:mysli:

Ja też bym obstawiał korek jak @JaGrab3 sugeruje, ewentualnie sprawdził drożność przewodu między chłodnicą, a zbiornikiem. Może przepłucz układ jakiś środkiem typu K2 radiator flush, żeby wyeliminować brak drożności.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP