Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

vectra-opadanie zegarów


kubsonn93
 Share

Recommended Posts

Witam posiadam vectra c 1,8 2002.
Mam problem z opadającymi zegarami,w momencie wystąpienia problemu kierunki nie działają, reszta jest dobrze, palą sie kontrolki ABS, ładowanie silnik dalej pracuje. Po zgaszeniu auta wszystko wraca do normy. Dzieje się zawsze rano po rozgrzaniu silnika problem ustępuje. Akumulator nowy alternator nowy, przy skręcie kierownicą spada napięcie czy to może być uszkodzona pompa wspomagania? Płyn jest, kierownica chodzi normalnie 

Edited by kubsonn93
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, kubsonn93 napisał:

Witam posiadam vectra c 1,8 2002.
Mam problem z opadającymi zegarami,w momencie wystąpienia problemu kierunki nie działają, reszta jest dobrze, palą sie kontrolki ABS, ładowanie silnik dalej pracuje. Po zgaszeniu auta wszystko wraca do normy. Dzieje się zawsze rano po rozgrzaniu silnika problem ustępuje. Akumulator nowy alternator nowy, przy skręcie kierownicą spada napięcie czy to może być uszkodzona pompa wspomagania? Płyn jest, kierownica chodzi normalnie 

Po tych objawach, to będę strzelał. Pompa wspomagania i alternator jest na jednym pasku. Przy skręcie rośnie obciążenie i być może alternator nie jest dobrze kręcony przez kiepski pasek, mało napięty lub właśnie przez pompę, która siadając daje zbyt duży opór. Ja bym w pierwszej kolejności tu szukał, chociaż mogę się mylić.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, kubsonn93 napisał:

Alternator sprawdzony dobrze kręci, pasek też napięty objawy są zawsze rano kiedy jest zimny po rozgrzaniu objawy ustępuja.

Chodziło mi o to, że alternator może być zbyt słabo napędzany właśnie przez jakiś opór. Sam w sobie jest zapewne ok ale jak piszesz, że jak się rozgrzeje, to myślę czysto fizycznie. Pod wpływem temp. wszystko staje się elastyczniejsze. Napisałeś, że pod wpływem skrętu kierownicą spada napięcie. Być może łożysko w pompie stawia już opór i jest obciążenie dla alternatora. Czy jest jakiś dźwięk przy tym ? Tzn słychać jakby silnik miał ciężko ?

Link to comment
Share on other sites

Słychać jak pompa pracuje ale nie jakoś głośno i troche cieżko kierownica chodzi, i chyba mi się zdaje, że to coś właśnie z pompą. Rano włacze wszystkie odbiorniki to choinka na desce.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, kubsonn93 napisał:

Słychać jak pompa pracuje ale nie jakoś głośno i troche cieżko kierownica chodzi, i chyba mi się zdaje, że to coś właśnie z pompą. Rano włacze wszystkie odbiorniki to choinka na desce.

Sprawdzałeś poziom płynu w pompie ?

Link to comment
Share on other sites

Witam

Dalej mam problem z vectra. Rano kiedy silnik jest zimny opadaja zegary w momencie kiedy problem występuje nie działają kierunki radio, pojawiają sie kontrolki ładowania, abs, poduszki, ręczny i miga rezerwa reszta jest dobrze silnik pracuje bez zmian. Kiedy zgasze auto i ponownie go odpale wszystko jest dobrze aż do momentu opadniecia ponownego zegarów kiedy już silnik się  nagrzeje do odpowiedniej temperatury nic się dzieje.

Pompa wspomagania nowa, alternator zregenerowany, zegary poprawione zimne luty, bezpieczniki wszystkie sprawdzone, ładowanie jest bez obciążenia 14,3 przy obciążeniu 13,5, przy maksymalnym skręcie kierownicy spada do 13. Wszystkie kostki sprawdzone przeczyszczone. Gdzie dalej szukać czy to jest wina cimu przy kierownicy tylko że odpala bez żadnego problemu? 

Link to comment
Share on other sites

Były poprawiane i cały czas to samo jest ale jak by to była wina zegarow czy kostki zasilającej to cały czas by zegary wariowały a to się dzieje tylko kiedy silnik jest zimny po rozgrzaniu opadanie zegarow ustepuje.

 

Edited by kubsonn93
Link to comment
Share on other sites

Objawy najczęściej sa rano jak jest wilgotno.
Błedy
P1616-immob sygnal nieprawidlowy
P0501- czujnik predkosci wlasnej pojazdu nieciagly
P0500-czujnik pred wlasnej nieciagly
B1000- wymien sterownik airbagu
B3055-uszkodzenie transpondera

To byly bledy pierwszego dnia jak zegary zaczeły wariować

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP