Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

3.2 V6 - p0170 p0173 p0150 p0156


Małpa
 Share

Recommended Posts

Witam Panowie!

Oj długo broniłem się przed tym postem, nie mniej jednak brakuje mi już pomysłów i nie ukrywam kasy bo jedno wiąże się z drugim jak by nie było. 

zakup Opla odbył sie około 1,5 misiąca temu. Chłop nie dał się przejechać się samochodem ale z uwagi na historie wypadkowości a raczej jej praktyczny brak zdecydowałem się na zakup samochodu. W trasie do domu ok 100km na autostradzie okazało się że jest do wymiany termostat, gdyż temperatura spadła do zera a przy kickdown walił check i to bardzo. Dopiero po zgaszeniu silnika wracał do życia, w innym przypadku palił na 3 gary.
Wymieniłem świece, uszczelniłem dekle, wymieniłem termostat, cewkę od 2 4 6 bo taki błąd też był.

Jakie są objawy?
Przy ok 120 km/h nagle wywala check na ok 5 sekund i zaczyna ciągnąć dalej. Pomijam że na lpg robi to wcześniej bo lpg narazie mnie nie interesuje.
Na biegu jałowym spalanie ok ok 1,4l/h 
Teoretycznie wszystko ok, ale jeśli delikatnie przyciśnie się pedał gazu słykać syknięcie powietrza przy silniku. Tak jakby lewe powietrze dostawał....
Też tak macie? bo kumpel który miał takiego signuma twierdzi że wszystko jest ok.
Błędy:

P0130, P0150, P0156, P0173, P0300, P0302, P0304, P0306

załączniki w zdjęciach.

Po wymianie cewki jest dużo lepiej. Checka wywala ale na kilka sekund i ciągnie dalej. Nie mniej jednak występuje brak w ciągłości przyśpieszania. Przy prędkości ok 120 km/h. Nie mówimy o lpg tylko o benzynie. 
Nie podobała mi się wymiana filtra paliwa. W układzie powinno być 3,8 bara, a tu ledwo syk malutki....kumpel też zdziwiony że tak słabo. Cały czas pamiętać proszę że przy 120 miga check i ciągnie dalej. 
Aha.....Zerwany gwint w śrubie od mocowania dolotu pod tym plastikowym napisem. Konkretnie lewy górny róg. Oznaczone żółtą strzałką. 

Proszę tylko o nie usuwanie tematu. Jeśli napisałem go w złym miejscu przepraszam i prosze o przeniesienie go. 

Pozdro! :D

allegro_5081118568.jpg

20171005_170444.jpg

20171013_110149.jpg

20171013_111950.jpg

20171013_112009.jpg

20171013_112043.jpg

Link to comment
Share on other sites

W pierwszej kolejności sprawdź te ciśnienie paliwa. Jeśli będzie ok to szukaj lewego powietrza. Co pokazują sondy po rozgrzaniu na biegu jałowym? Co pokazuje wtedy przepływka?

Link to comment
Share on other sites

Jak sprawdzić ciśnienie paliwa? Nie jestem Bogiem motoryzacji, troche cuś tam wiem, ale nie wszystko. 

Sondy i przepływkę bede w stanie zbadać najwcześniej jutro. 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzenie ciśnienia w listwie to bardzo prosta czynność. Od strony grodzi na wysokości kolektora dolotowego jest taki "wentylek", w niego należy wkręcić manometr. Koszt przyzwoitego manometru do ciecz to ok 60zł. W moim przypadku za pomiar w z32se krzyczeli conajmniej 50zł, więc kupiłem manometr.

 

Poza tym kolego sprawdź stan prekatów. U mnie prekaty powodowały nagłe spadki mocy, szarpanie powyżej 3500RPM i wypadanie zaplonów oraz mnóstwo błędów. Lecące prekaty to standard w z32se, tak jak cieknące pokrywy zaworów. Bosal się nie popisał...

Edited by calibuster
Link to comment
Share on other sites

Z kompem niestety bedzie teraz problem, kumpel siedzi praktycznie caly czas z żoną w szpitalu. 

Ale zrobilem test. Powtirzylem go kilkakrotnie i za kazdym razem wynik byl ten sam. 

Problem "zamulenia" i wywalenia na kilka sekund checka pojawia się przy kickdown - zapomniałem wspomniec że to automat - i zaraz po zmianie biegu 2-3 nruga check i ciagnie pieknie dalej. 

Bieg pierwszy ciagnie bez problemow w calym zakresie obrotomierza to samo z biegiem drugim. Dopiero kiedy wpada trójka robi sie na kilka sekund problem. 

Testowalem na PB bo lpg narazie mnie nie interesuje. Jak na PB bedzie chodzil dobrze to wtedy zajme sie lpg. 

Prekaty? Masz na mysli sondy?

Link to comment
Share on other sites

Zastanawia mnie jeszcze ten przewod paliwowy....powinna byc raczej szybkozłączka....jakis janusz juz tu był. 

Paliwem raczej nie pluje tędy bo musialbym je poczuć w kabinie - w saabie mialem odrobine cieknacy wtrysk to balem sie zapalić w aucie - przeciez musi pociagnac zapach PB do środka. 

20171123_163643.mp4

Link to comment
Share on other sites

Pogrzebalem trochę w forum i przyszla mi do głowy pompa paliwa, w kilku przypadkach z błędem p0170 pomogło to. Samochod ma 13 lat i nikt przede mną nie zaglądał do tejże pompy bo ja zagladajac tam musialem zerwać "odplombować" tapicerkę wiec ma prawo juz niedomagac.....

Pany.....jaki powinien byc przeplyw godzinowy paliwa? Jedne pompy maja 60l/h inne 80 a jeszcze inne 120. I wszystko dedykowane do tego silnika...

Link to comment
Share on other sites

Nie wymieniaj niczego w ciemno. Objaw -- > diagnoza --> sprawdzenie --> naprawa.

Nie patrz na wydatek objętościowy pompy paliwa tylko na cisnienie. Powinno być 3,8bara.

Sprawdź długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa. 
Mówiąc prekaty mam na myśli katalizatory wstepne znajdujące się w kolektorach wydechowych, ich producentem jest firma bosal. Potrafią się one zapchać i powodują wypadanie zapłonów (tak jak u ciebie).

Dodam że u mnie też od ok 3500RPM za trzecim biegu zaczynał mrugać check i auto szarpało, tyle że mam F35.
U Ciebie dodatkowo komp sypie randomowymi błędami odnośnie pracy sond lambda + dodatkowo błąd za wyskokiej DKCWP na drugiej głowicy - czyli na tej na której wypadają ci zapłony.

Wniosek? Jak dla mnie ewidentnie zapchany i zalepiony prekat od strony chlodnicy - jedź do mechaniora żeby ci odkręcił obie  sondy i zrób fotki przez otwór

Edited by calibuster
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Czyli rozumiem że nie chodzi o te klapy na dolocie....
Miałbyś jakąś fotę tych/tego prekartu?
Nigdzie w necie nie moge znaleść informacji na ten temat.

20171013_110733.jpg.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeżeli kogokolwiek to interesuje, nie byla to cewka, katalizator, świece, lewe powietrze......wystarczylo dostroic instalacje lpg. Bo jak sie okazalo to ona wali błędami, ktore powodowaly wypadanie zaplonow z najprostrzego powodu, czyli braku lpg - czytaj kijówe czasy podawania. Pomogl mi w tym Romek z Sosnowca ktory 12 lat siedzial w oplu. Jedna wizyta. Pisond zlotych i auto brak mi słów jak z fabryki. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP