Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kontrolka ESP, czujnik kąta skrętu kierownicy


danobo
 Share

Recommended Posts

Witam, kupiłem Vectre C 2004 1,9 CDTI 150 km, ogólnie wszystko jest ok ale mam problem prawdopodobnie z czujnikiem skrętu kierownicy a mianowicie, na desce rozdzielczej świeci mi się kontrolka ESP, po podłączeniu opcoma pokazuje błędy w  ABS/TC/ESP oraz EHPS


U2142 - Mag. CAN - brak łączności z czujn. prędk.obr. wokół osi pion. (YRS)
(00)  - Nie występuje

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy  (SAS)
(00)  - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Nie występuje

U2103 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00)  - Nie występuje
C1532 - Sygnał czujnika kąta obrotu kierownicy, przerwany obwód lub napięcie za wysokie
(05)  - Obecny

Z tego co wiem od poprzedniego właściciela to została wymieniona pompa wspomagania TRW z takiej "podłączanej dwoma wtyczkami" na taką "podłączaną trzema". Przeglądając internet zaobserwowałem że były dwa rodzaje czujników, jeden znajdujący się w module CIM, dla aut z ESP i drugi montowany na maglownicy- brakująca wtyczka. Moje pytanie jest następujące, czy pompy rzeczywiście różnią się od siebie, obie wyglądają na identycznie, czy jest to sprawa tylko elektroniki i wystarczy zmostkować to i owo, wspomaganie chyba działa prawidłowo, CIM sprawny po naprawie. Przepraszam jeśli temat zamieściłem w złym dziale lub powtarza się.

Link to comment
Share on other sites

 jeżeli cała różnica pomiędzy tymi pompami to dodatkowa wtyczka (pozostałe dwie są takie same? ilość pinów się zgadza?), która w Twoim przypadku jest zbędna, ponieważ czujnik kąta skrętu masz w cimie to może po prostu spróbuj go skalibrować i wszystko będzie ok? Zanim pojedziesz do kogoś ze sprzętem który to umożliwia (potrzebny będzie też car pass) to podłącz sobie op-coma i sprawdź czy czujnik kąta na pewno działą - w blokach pomiarowych przy kręceniu kierownicą kąty powinny się zmieniać.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dawno to było ale odświeżę trochę, miałem okazję więc wymieniłem pompę, teraz problemu nie ma, nie wiem czy w pompie jest coś zapisane tzn przeznaczona do wersji z cim'em lub bez ale należy patrzeć jaką pompę kupujemy. Może da się ją przeprogramować tech'em, bo opcom'em na pewno nie. Wie ktoś może gdzie znajduje się ten czujnik YRS?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP