Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pompa paliwa nie działa po zapłonie


rybkins
 Share

Recommended Posts

Witam, piszę bo już nie wiem gdzie szukać. Zacznę od genezy problemu. Od jakiegoś czasu, po dluższym postoju, aby odpalić Vectrę muszę dłużej kręcić. Sprawdziłem wiele rzeczy i okazało się, że po dłuższym postoju jest brak paliwa na listwie wtryskowej. Kolejna rzecz jaką udało mi się ustalić to pompa paliwa nie załącza się po przekręceniu zapłonu, a wyczytałem, że powinna się załączyć. Niech mnie ktoś w tym utwierdzi. Kolejna rzecz jaką zrobiłem to zmostkowałem przekaźnik pompy paliwa(pin 30 i 87), pompa pracuje normalnie i po tej czynności vectra odpala po dluższym postoju od strzała. Po odpaleniu silnika pompa normalnie pracuję, przekaźnik zwiera piny 30 i 87. Pytanie, dlaczego po załączeniu zapłonu pompa nie działa a po odpaleniu silnika(podczas kręcenia rozrusznikiem) pompa działa? Przekaźnik jest sterowany masą. Są dwa rożne sterowania, jedno od zapłonu, drugie po uruchomieniu? Sterowanie jest ze stacyjki czy z kompa? Co jeszcze mogę sprawdzić?

 

edit: probowałem coś pokombinować i co wyszło. Na przekaźniku na wyłączonym zapłonie jest masa ale nie ma plusa, po załączeniu zapłonu pojawia się plus ale znika masa. Masa pojawia się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Próbowałem podpiąć stałą masę na przekaźnik prosto z akumulatora aby przekaźnik załączał pompę paliwa zawsze po zaplonie i owszem pompa się załączała ale przy takim rozwiązaniu wywala błąd przekaźnika pompy 0230 a jakoś nie widzi mi się jeżdżenie z palącą się kontrolką więc zaniechałem tego pomysłu. Postanowiłem dołożyć dodatkowy przekaźnik który będzie podpięty w taki sposób że: Masa do cewki przekaźnika styk 85 jak i na styk 30 będzie prosto z akumulatora, plus na cewkę styk 86 wezmę z przekaźnika pompy, który pojawia się po zapłonie no i wyjście z przekaźnika styk 87 podepnę pod masę oryginalnego przekaźnika pompy. W ten sposob masa na przekaźniku pompy będę miał zawsze tylko po zapłonie więc nie powinno wywalać błędu. Przekaźnik będę podpinał na dniach, zobaczymy co z tego wyjdzie

 

edit 2: przy jakimkolwiek podaniu "lewego" napięcia, masy czy to na cewkę przekaźnika czy na pompę paliwa niezależnie od komputera pojawia się błąd 0230. Nie wiem czy tak jest tylko u mnie czy u każdego bo czytałem, że ludzie mostkowali pin 30 i 87 ale nie wiem czy oni mieli bląd

schemat.jpg

Edited by rybkins
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP