Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

z19dth Stuki na zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła


MarcOl93
 Share

Recommended Posts

Witam, wie ktoś skąd mogą być te stuki po wciśnięciu sprzęgła na zimnym silniku? Jak silnik się lekko zagrzeje to już tych stuków nie ma. Auto Signum 2008 r. z przebiegiem 201k km. stuki tylko na zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła, jak puszczę sprzęgło to już nie ma tego stukania. Przesyłam filmik, na początku słychać te stuki/pukanie. Nie chciałbym wymienić dwumasy z całym sprzęgłem, łożyskiem oporowym, wysprzęglikiem, a okaże się, że to nie to? Miał ktoś taki przypadek?

VID_20171011_103248.mp4

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Dnia 19.11.2017 o 21:07, MarcOl93 napisał:

Witam, wie ktoś skąd mogą być te stuki po wciśnięciu sprzęgła na zimnym silniku? Jak silnik się lekko zagrzeje to już tych stuków nie ma. Auto Signum 2008 r. z przebiegiem 201k km. stuki tylko na zimnym silniku po wciśnięciu sprzęgła, jak puszczę sprzęgło to już nie ma tego stukania. Przesyłam filmik, na początku słychać te stuki/pukanie. Nie chciałbym wymienić dwumasy z całym sprzęgłem, łożyskiem oporowym, wysprzęglikiem, a okaże się, że to nie to? Miał ktoś taki przypadek?

VID_20171011_103248.mp4

Witam,

Mam podobny problem od jakiegoś czasu. Vectra C 1,9 CDTI 150 KM. Bardzo podobne stukanie/klekotanie. Auto ma przebieg 150 000 km, a dwumas ze sprzęgłem był wymieniany przy 100 000 km przebiegu i aż trudno uwierzyć, że po 50 tys km znowu dwumas. To klekotanie/stukanie słychać na wolnych obrotach i chyba w momencie zesprzęglania (podnoszenia pedału sprzęgła do góry), zmiany biegu, słychać to bardziej, a po zmianie biegu i wciśnięciu pedału gazu, jakby mniej. Im wyższe obroty tym mniej słychać te stuki/klekotanie. Wydaje się też, że kiedy silnik jest nagrzany, te stuki są cichsze, albo całkiem ustępują. Chciałbym się przyłączyć do pytania kolegi i poprosić o pomoc/podpowiedź. Może ktoś miał podobne czy identyczne doświadczenia?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP