Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

adaptacja skrzyni AF-33


Whitey
 Share

Recommended Posts

Witam, od jakiegoś czasu mam problem ze swoją skrzynią AF-33. Skrzynia dziwnie się zachowuje podczas dłuższych dystansów, oto spostrzeżenia:

1. Przez pierwsze 10km od uruchomienia silnika, skrzynia w miarę przyzwoicie się zachowuje, częste postoje, światła itp, płynnie rusza, płynnie zmienia biegi ale z bardzo leciutkimi szarpnięciami przy 1 na 2 i 2 na 3 i przy redukcji z tych biegów;

2. Po około 10km po zatrzymaniu się na światłach mając cały czas D i nogę na hamulcu, auto po 3s przechodzi w bliżej nieznany mi tryb, sygnalizując mi takim szarpnięciem, jakby samoistnie się zmienił z D na P albo z D na R
- chcąc ruszyć zatem spod świateł auto anemicznie rusza lub muszę odczekać kolejne 3s aż skrzynia załączy się na tryb jazdy mimo że cały czas mam D i jest mocne szarpnięcie i wtedy normalnie rusza i jedzie;

3. Po przejechaniu kolejnych kilometrów przy kolejnym postoju skrzynia ponownie przełącza się w bliżej nieznany mi tryb i sprawa wygląda jeszcze inaczej. Każdy kolejny postój jest bez żadnych szarpnięć, tzn działa prawidłowo, trzymam hamulec cisza spokój ładnie rusza bez szarpnięć i strzałów, natomiast podczas samej jazdy między 2 a 3 biegiem są spore przeciągnięcia, czyli skrzynia chce zmienić na 3 spada na 2 potem z powrotem na 3 i tylko na tych biegach najczęściej są takie objawy. Rzadko jest tak, że takie przeciągnięcie zdarzy się na 4 i 5 biegu.

Rozmawiałem i dyskutowałem na ten temat z wieloma mechanikami ze zwykłych warsztatów jak i z tych zajmującymi się automatami tylko i wyłącznie. Zdania są mega podzielone, każdy mówi co innego.

Olej w skrzyni jest świeży, jest po wymianie filtrów oleju, paliwa i samego oleju w silniku. Czy może w tej sytuacji pomóc adaptacja skrzyni? Nawet na jakiś okres czasu? Czy temat jest kosztowny i mowa tutaj o elektrozaworach/sterowniku/czymś innym?

Bardzo proszę o pomoc i jeśli jest jakaś osoba z Trójmiasta, to czy byłaby w stanie się spotkać i przeprowadzić taką operację. Ja mieszkam w Pruszczu Gdańskim. 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Siema. Adaptacje mozesz sprobowac zrobic samodzielnie wg opisu z tej strony:

http://www.prnd.pl/aw55-50-automatyczna-skrzynia-biegow,4,44.html

Jesli to nie zda egzaminu to moze swiadczyc o zuzyciu bloku elektrohydraulicznego. 

Skrzynia podczas np. postoju na swiatlach gdy przez dluzsza chwile trzymasz stope na hamulcu zalacza tak jakby "luz" by odciazyc silnik. W chwili puszczenia hamulca wraca do trybu jazdy i to jest normalne zachowanie. Natomiast szarpniecia moga juz swiadczyc o zuzyciu elementow wewnatrz skrzyni. Niemniej jednak skoro olej jest swierzy to adaptacja moze rozwiazac problem. 

A jak skrzynia pracowala przed wymiana oleju? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP