Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

1.8 140 km 1.8xer Problem ze sprzegłem? szarpie


kupier
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam problem z szarpaniem w vecrze. Najbardziej na pierwszych trzech biegach. Ma się wrażenie że sprzęgło działa w systemie 0 1. Nie ma przejścia między biegami. Musze bardzo powoli puszczać sprzęgło aby nie poczuć szarpnięcia. Biegi zmienia się po "dziadkowemu"

Co może odpowiadać za taki stan rzeczy ?

Sprzęgło jest prawie nowe przejechane około 20 tys.

Myślałem że coś z samym silnikiem nie tak, bo auto dodatkowo dławi się przy niskich obrotach, ale to dodatkowy problem. Sprzęgło swoją drogą. Oba problemy nakładają się na siebie, w efekcie zmiana biegów jest mega wkurzająca.

Podstawowy problem musi leżeć w sprzęgle lub jego osprzęcie. Pompka wygląda ok, płynu nie ubywa.

 

Link to comment
Share on other sites

U mnie sprzęgło pracuje podobnie w VC i AH (obydwa to Z18XER).
Nie jest to kwestia docisku, bo wszystko było rozbierane i jest w idealnym
stanie. Taki chyba urok tego dziadostwa.

Link to comment
Share on other sites

kupiłem tak. Przez te szarpnięcia rozerwało łącznik tlumnika. Mam wrażenie ze zaraz rozwali skrzynie przez to. O dyskomforcie w czasie jazdy nie wspomne...

 

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak, w galancie jak polecial docisk, mialem identyczne objawy. Dodatkowo możliwe że przez takie jeżdżenie masz wywalone poduszki pod silnikiem i efekt się potęguje. Tyle w temacie.

Link to comment
Share on other sites

poduszki są ok, myślałem jeszcze o przegubie, ale przegub dawałby wibracje.

Przy zmienie biegu, najpierw czuć "pukniecie" po chwil dopiero sprzęgło załapuje.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

I jak rozwiązał się temat? U mnie fest łupie przy starcie na 1 biegu. Zwłaszcza jak chcę dynamicznie ruszyć. Po prostu nie idzie.

w tym wątku są szczegóły dot. naprawy problemu przez GM poprzez zastosowanie nowego koła zamachowego.

 

Link to comment
Share on other sites

Nadmienię że to tylko moja teoria

A za realizacje biorę się jak będzie cieplej.

 

 

 

Podejrzewam zapowietrzający się wysprzeglik, i żle zsynchronizozawyn czujnik sprzegła.

Dlaczego wysprzeglik?

Na próbę wymieniałem popmke sprzegła, zauwazyłem że czym bardziej zapowietrzony układ, ty mniej płynny powrót wysprzeglika, wysprzeglik jakby się na chwile zacierał, po czym gwałtownie odbijał, co w czasie jazdy objawia sie szarpaniem.

Odpowietrzyłem układ i z poczatku było jakby lepiej, po tygodni jazdy problem powrócił.

Wydaje mi sie że w wysprzegliku czesto zostaje troche poiwetrza, i po jakimś czasie ponownie się zapowietrza przez próżnie wytwarzaną w pompce sprzęgła.

Dlaczego w wysprzegliku czesto zostaje troche powietrza i trudno go idealnie odpowietrzyć?

Przez jego wadliwą konstrukcje, nie jest umieszony na skrzyni jak w wiekszosci aut, tylko w na sprzegle, a na zewnątrz jest wyprowadzony pojedynczym przewodem odpowietrznik. I tu własnie jest najwiekszy problem, wysprzeglik nie ma obiegu płynu. Nie może się dobrze odpowietrzyć.

Tak to wygląda:

wysprzeglik-centralny-sprzegla-trw-pjq10

Ponizej procedura odpowietrzania aso, przy użyciu adaptera. Wydaje mi się że obędzie się.

Krok 1:
Odpowietrzenie układu hydraulicznego należy przeprowadzić z dołu do góry, czyli od zaworka odpowietrzającego do zbiornika wyrównawczego, w następujący sposób:
1. Połączyć zbiornik wyrównawczy ze zbiorniczkiem przechwytującym używając adapterka.
2. Zdjąć osłonkę z zaworka odpowietrzającego.
3. Połączyć adapterkiem przyrząd odpowietrzający z zaworkiem odpowietrzającym.
4. Włączyć przyrząd odpowietrzający. Ciśnienie nie może przekroczyć 2 barów.
5. Odkręcić zaworek odpowietrzający o 2-3 obroty.
6. Układ hydrauliczny jest prawidłowo odpowietrzony jeśli do zbiorniczka przechwytującego spływa płyn hadrau- liczny pozbawiony pęcherzyków powietrza
Uwaga:
W czasie gdy przyrząd odpowietrzający jest podłączony, nie wolno naciskać na pedał sprzęgła!
7. Zakręcić zawór odpowietrzający i wyłączyć przyrząd.
8. Odłączyć przyrząd wraz z adapterem.
Krok 2:
Do odpowietrzenia wysprzęglika hydrau-licznego wymagane są dwie osoby. Podczas czynności odpowietrzania wysprzęglika zapewnić wymaganą ilość płynu hamulcowego w zbiorniczku wyró-wnawczym:
1. Połączyć zbiorniczek przechwytujący z zaworkiem odpowietrzającym.
2. Wcisnąć powoli do oporu i przytrzymać pedał sprzęgła.
3. Odkręcać zawór odpowietrzający do chwili pojawienia się powietrza lub płynu.
4. Zakręcić ręcznie zawór.
5. Powoli (nie gwałtownie!) zwolnić pedał sprzęgła.
6. Odczekać 2-3 sekundy.
7. Powtórzyć czynności z punktów 2-6 co najmniej 10 razy.
8. Jeśli w wypływającym płynie brak pęcherzyków powietrza, dokręcić zawór odpowietrzający momentem 5 Nm i odłączyć zbiorniczek przechwytujący.
9. Nałożyć osłonkę na zawór odpowietrzający.

 

Druga sprawa to źle zsynchronizowany czujnik wejsca sprzegała.

Z czasem pedał ma tendencje delikatniego opadania, po delikatnym naciskiem nogi zawsze jest poniżej pozycji nominalnej, co wywyłuje zbyt wczesne załaczanie sie czujnika wejsca sprzegła. Czujnik można podciagnąc do góry ale z czasem sie "wróci" dlatego planuje podkleić go grubą taśmą.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP