Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Duże spalanie Z19DTH


StriK3r
 Share

Recommended Posts

Czym może być spowodowane bardzo duże spalanie w VC Z19DTH? Bak starcza na 600-700km, gdzie kiedyś starczało na 950-1050.. sonda zmieniona, wtryski sprawne, EGR, klapy OFF, DPF fabryka brak. 

 

Link to comment
Share on other sites

Czym może być spowodowane bardzo duże spalanie w VC Z19DTH? Bak starcza na 600-700km, gdzie kiedyś starczało na 950-1050.. sonda zmieniona, wtryski sprawne, EGR, klapy OFF, DPF fabryka brak. 
 
Duże? Dzis tankowalem 43 litry 500km wiec nie wydaje mi sie duże

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

U mnie po zatankowaniu do pełna od rezerwy pokazuje na BC z 1100km ale w praktyce wychodzi 700-800 także według mnie też raczej ok. to spalanie. Oblicz od tankowania do tankowania ile Ci pali na 100km. 6-6,5l to norma w mieszanym nawet do 7l

Link to comment
Share on other sites

Mam cykl mieszany, głównie trasa.. ok. 90-100km dziennie, jako drugie auto mam Zafire z tym samym silnikiem, tam spokojnie robie po 900km.. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, StriK3r napisał:

Bak starcza na 600-700km

 

U mnie jest dokładnie tak samo,dodatkowo wywalone dwa katalizatory "szwagier za mocno się rozkręcił przy usuwaniu dpf".Zimą to i powyżej 9 łyknie,oczywiście piszę tylko o czystym mieście,do pracy 5km.w jedną stranę.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, StriK3r napisał:

Mam cykl mieszany, głównie trasa.. ok. 90-100km dziennie, jako drugie auto mam Zafire z tym samym silnikiem, tam spokojnie robie po 900km.. 

To faktycznie troszkę dużo

Link to comment
Share on other sites

U mnie w BC pokazuje 7.0, gdzie kiedyś miałem po 5.8.. nie wiem już gdzie szukać problemu.. przepływka odpada na 100% dobra, mam na podmiankę.. sonda już wiem że sprawna, klima off (z klimą to auto ogólnie tak słabnie że jechać się nie da.. tutaj też nie wiem czemu)

Link to comment
Share on other sites

Zauważyłem pewną rzecz, jadąc 80, 4-ty bieg ok. 2000-2100 obrotów trzymając gaz spalanie chwilowe jest na poziomie 7-8, natomiast może spuszczając milimetr,dwa gazu od razu leci do 4-5l/100km :mysli:a prędkość ta sama 

Link to comment
Share on other sites

Wydech 100% "sprawny" sam składałem i katy w super stanie były. Dolot raczej okej, przytykając auto się dusi

A co do tej klimy to ja już nie wiem gdzie szukać.. mam napinacz kupiony i muszę zmienić bo mi podzwania na zimnym silniku 

Link to comment
Share on other sites

Mi po mieście pali 7-7.5. Nie mam EGR, nie mam klap oraz wyjeb**em DPF ( razem z tym katem w puszcze od dpfa ). Tylko, ze ja mam prawie 400 tys nalotu. Koła 17 225. Teraz wrzucam słupek silnika po przebiegu 160 tyś razem z wtryskami i pompą także powiem czy coś się zmieni. Pod koniec tygodnia odbieram auto.

Link to comment
Share on other sites

O to daj znać jak to u Ciebie wygląda, ja mam 240tys ori, wtryski reg. DPF był ale jest wsadzony ECU, wydech, obie wiązki i UEC od auta bez DPF, na dodatek wywalone EGR i klapy.. auto odciążone, a chla tej ropy.. :mysli:

Edited by StriK3r
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, StriK3r napisał:

O to daj znać jak to u Ciebie wygląda, ja mam 240tys ori, wtryski reg. DPF był ale jest wsadzony ECU, wydech, obie wiązki i UEC od auta bez DPF, na dodatek wywalone EGR i klapy.. auto odciążone, a chla tej ropy.. :mysli:

No to skoro masz ecu z innego wozu to może tam ktoś namieszal i musisz udac się do tunera na normalizacje spalania

Link to comment
Share on other sites

ECU jest fabrycznie bez DPF, został kablem wyprogramowany EGR i klapy bez otwierania sterownika, nie ma szans żeby coś było nie tak, bo wysyłałem do kolegi z forum - Koli

Turbo miałem regenerowane, ale ładowało od 2500, więc wstawiłem używane w bdb stanie i poprawa w mocy spora, N75 także mam wymieniony i wszystkie przewody idące do niego i od niego 

Link to comment
Share on other sites

A egr blachą masz zasłonięty ? Bo mi  po wylogowaniu niby był zamknięty,ale dopiero po założeniu pełnej blachy okazało się że przepuszczał.Od razu zaczął się też lepiej zbierać z dolnych obrotów.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

U mnie od jakichś 3 lat tryb jazdy w mieście to spalanie 9,5-10L/100km tak 5km do roboty mam. Termostat utrzymywał się na poziomie 80st. i dłużej mu schodziło aby się nagrzać tak z 15km aby złapał temp. robocza. Ostatnio zmieniłem termostat i temperatura robocza łapie dużo szybciej to raz a dwa trzyma temperaturę 87-90 w tym przedziale.

Momentalnie spalanie spadło mi na 7,5 ;-) w mieście...

Edited by SLAVIO
Link to comment
Share on other sites

DPF brak od 2011 , klapy i EGR jest. Ale kiedyś robiłem testy i zaślepiłem EGR pełną zaślepką i sobie 2mc jeździłem z błędem na desce to spalanie mi wzrosło o około ),0,5L/100km, powróciłem do EGR ale dałem zaślepkę już z 4 dziurami spalanie spadło do tego co było wcześniej.

U mnie spalanie na kompie pokrywa się z tankowaniem ;-)

Edited by SLAVIO
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP