Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Auto pływa po wymianie sprężyn z tylnych


mckacza
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie. Przeszukałem forum, lecz nie znalazłem (nie umiałem znaleźć) jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Otóż bylem Vectrą Kombi na stacji diagnostycznej sprawdzić zawieszenie. Diagnosta stwierdził, że do wymiany są tylne tuleje przednich wahaczy, końcówka drążka prawa oraz sprężyny z tyłu (pęknięta jedna). Po wymianie tych elementów, zauważyłem, że auto strasznie pływa po drodze, zwłaszcza przy prędkościach powyżej 90 km/h. Najgorzej jest jak się wchodzi przy takiej prędkości w łuk. Wtedy czuć, że auto buja się wręcz na kołach (na boki). Po wymianie wszystkich wskazanych przez diagnostę elementów, zrobiłem zbieżność (nie całą geometrię) i kierownica wróciła do normalnej pozycji, jednak pływanie nie ustało. Moje pytanie brzmi, czy po wymianie tylnych sprężyn powinienem zrobić pełną geometrię czy nie ma to za wiele wspólnego? Czy owa wymiana sprężyn mogła spowodować takie zachowanie samochodu? Dodam, że diagnosta nie zauważył żadnych luzów na elementach tylnego zawieszenia.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja mam tak samo.

Przy gwałtownych zmianach kierunku (typu test łosia, energiczny zjazd z ronda) auto dosłownie pływa. Pokonywanie zakrętów na autostradzie przy dozwolonej prędkości to dramat.

Mam skasowane wszystkie luzy w zawieszeniu (poprzez wymianę tulei lub całych wahaczy), ustawioną całą geometrię zawieszenia. Dało to niewiele. Auto, szczególnie na zimówkach, jest niebezpieczne. Mam też nieoryginalne (zamienniki) sprężyny. Niby dobrane pod auto i silnik. gdyby nie kontrola trakcji już kila razy byłbym poza drogą.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Też mi tył uciekał w lewą stronę,pomogła geometria zawieszenia.Po ustawieniu przez stacje diagnostyczną było jeszcze gorzej,więc pokłócony pojechałem na drugą.Tam jak ustawili to prowadzi się jak pociąg po szynach,kałuże,koleiny-przeżytek.Polecam brać wydruki z geometrii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP