Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wolne obroty, dziwne zachowanie silnika Z18XE


trawa
 Share

Recommended Posts

Mam parę nowych tropów, co do mojego niedomagającego silniczka Z18XE + LPG,

Objawy: muli na benzynie, a na wolnych obrotach robi coś takiego (drga, chodzi prawie jak traktor, gdy tylko lekko się doda gazu drgania zanikają i znów jest lux)

Na gazie nie ma żadnego problemu ( jak awaryjnie odpali się silnik też od razu równo pracuje)

mianowicie co zrobiłem:

wymiana świec na nowe,

wymiana pompy na nową,

czyszczenie przepustnicy,

zmiana wszelakich filtrów (w tym powietrza,paliwa)

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Dodatkowo wrzucam zdjęcie starych świec (raczej wszystkie były tłuste(jedna szczególnie), a kolor jak widać) : 

2017-11-14 23.08.53.jpg

Edited by trawa
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, trawa napisał:

A jak załóżmy, po 100 przejechanych kilometrach na samej benzynie nie ustąpi to  co zrobić :mysli:

jakie masz obroty na biegu jałowym? 

Link to comment
Share on other sites

na zimnym i ciepłym jest tak samo?

(obroty mają właściwą wartość) 

przepływomierz do podmiany od kogoś na chwilę :) 

Edited by Curtis
Link to comment
Share on other sites

Tak, na zimnym i na ciepłym na wolnych obrotach chodzi jak "traktor", dodam że tak jak cichy117 mówił, przegnałem go na samej benzynie po ~70km efekt jest mizery, jest może wrażenie, że drgania są łagodniejsze, ale mimo wszystko dalej występują.

Link to comment
Share on other sites

podmień przepływkę (nawet pod sklepem na chwilę)  

myślałem o czujniku temp. ale jak na ciepłym i zimnym jest tak samo to jest dobry.

daj znać jaki efekt.

Edited by Curtis
Link to comment
Share on other sites

Mam parę nowych tropów, co do mojego niedomagającego silniczka Z18XE + LPG,
Objawy: muli na benzynie, a na wolnych obrotach robi coś takiego (drga, chodzi prawie jak traktor, gdy tylko lekko się doda gazu drgania zanikają i znów jest lux)
Na gazie nie ma żadnego problemu ( jak awaryjnie odpali się silnik też od razu równo pracuje)
[/url] mianowicie co zrobiłem:
wymiana świec na nowe,
wymiana pompy na nową,
czyszczenie przepustnicy,
zmiana wszelakich filtrów (w tym powietrza,paliwa)
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Dodatkowo wrzucam zdjęcie starych świec (raczej wszystkie były tłuste(jedna szczególnie), a kolor jak widać) : 
5a0b71ec12781_2017-11-1423_08_53.jpg.74d48e47f24952d54a3dff1f614cf60a.jpg

Może czujnik położenia walka rozrządu. Moja wiki właśnie czeka na nowy, objawy są różne wpisz w Google.

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Curtis napisał:

podmień przepływkę (nawet pod sklepem na chwilę)  

myślałem o czujniku temp. ale jak na ciepłym i zimnym jest tak samo to jest dobry.

daj znać jaki efekt.

Po podmiance przeplywki auto odżyło i o to chodzi, chociaż nie kryje zdziwienia bo teraz chodzi nawet i na tym samym przepływomierzu co wczesniej nie działał ( trochę pokręcone - dla mnie tez:D). W każdym bądź razie , po przeczyszczeniu przeplywki auto póki co dziala i wszystko wskazuje na to, ze to wlasnie wina przepływomierza - jeśli dalej będzie nie domagał to po prostu wymienię. 

Śmiać się chce , ze kilka miesięcy się z tym męczyłem, a skończyło się na tym, ze wystarczyło wyjąc i włożyć przepływomierz (nawet bez czyszczenia ) i usterka znikła. 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, trawa napisał:

Po podmiance przeplywki auto odżyło i o to chodzi, chociaż nie kryje zdziwienia bo teraz chodzi nawet i na tym samym przepływomierzu co wczesniej nie działał ( trochę pokręcone - dla mnie tez:D). W każdym bądź razie , po przeczyszczeniu przeplywki auto póki co dziala i wszystko wskazuje na to, ze to wlasnie wina przepływomierza - jeśli dalej będzie nie domagał to po prostu wymienię. 

Śmiać się chce , ze kilka miesięcy się z tym męczyłem, a skończyło się na tym, ze wystarczyło wyjąc i włożyć przepływomierz (nawet bez czyszczenia ) i usterka znikła. 

:ok: mnie już w VC nic nie zdziwi.Mogło to powodować nawet zabrudzenie wtyczki.

Edited by Curtis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP