Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z20NET Kopci i bierze olej po remoncie silnika.


JoeCaroll88
 Share

Recommended Posts

Na początku chciałbym się z Wami przywitać.

Jestem posiadaczem Opla Signum 2.0T 2003r.

Mój problem dotyczy kopcenia i brania oleju po remoncie silnika. Nie znalazłem odpowiedzi już w istniejących tematach także zdecydowałem się założyć własny. 

Na remont zdecydowałem się właśnie przez kopcenie i branie oleju, Po remoncie nic się nie zmieniło.

Na początek przedstawi co było robione.

Regeneracja turbiny, kompletny remont głowicy, pierścienie robione na zamówienie bo nie mogłem dostać oryginalu, panewki, rozrząd, pompa wody, zawór odmy w kolektorze ssacym.

Ciśnienie na cylindrach 14.5 15 14.5 14.5.

Olej teraz pojawia się po stronie wydechowej jak i ssacej.

Turbina 2 razy sprawdzana, głowica też w dwóch różnych zakładach.

Gdzie szukać przyczyny?

Pobor oleju 0.8l/600km. Do tego bardzo kopci.

 

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, JoeCaroll88 napisał:

Po remoncie nic się nie zmieniło.

Zapłaciłeś za ten remont? Umawiałeś się na remont silnika, czy na usunięcie przyczyny kopcenia?

21 minut temu, JoeCaroll88 napisał:

kompletny remont głowicy

Z ciekawości czy zawory też były wymieniane? Jeżeli tak, to zapytaj czy wydechowe dał takie jak w oryginale chłodzone sodem (jeżeli je gdzieś w ogóle znalazł), czy tanie zwykłe.

23 minuty temu, JoeCaroll88 napisał:

Olej teraz pojawia się po stronie wydechowej jak i ssacej.

W dolocie jest ten olej? W rurze między turbo a intercoolderem?

27 minut temu, JoeCaroll88 napisał:

Turbina 2 razy sprawdzana

Jak była sprawdzana?

Link to comment
Share on other sites

A czy głowice sprawdzali na ciepło, kiedyś miałem taką sytuację że sprawdzali głowice normalnie i było ok, po założeniu było dalej to samo, więc znowu sciągłem i dałem gdzie indziej, ale powiedziałem jaka była sytuacja, to mi gościu powiedział że sprawdzą ją na ciepło.
I okazało się że było mikro pęknięcie.

Nie mówię że w Twoim przypadku tak może być, ale skoro już wszystko sprawdzałeś.
Powodzenia.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Klosiu napisał:

Zapłaciłeś za ten remont? Umawiałeś się na remont silnika, czy na usunięcie przyczyny kopcenia?

Z ciekawości czy zawory też były wymieniane? Jeżeli tak, to zapytaj czy wydechowe dał takie jak w oryginale chłodzone sodem (jeżeli je gdzieś w ogóle znalazł), czy tanie zwykłe.

W dolocie jest ten olej? W rurze między turbo a intercoolderem?

Jak była sprawdzana?

Za remont zostało zapłacone. Powiedział mi, że olej z wydechu musi się wypalić. Po przejechaniu trasy 600km i zauważeniu że dalej bierze olej auto wróciło do mechanika i dalej szuka przyczyny.

Umówiliśmy się na usunięcie przyczyny kopcenia. Turbina miała luz wzdluzny. Pierścienie olejowe były trochę zapieczone. Mechanik się nie wykręca tylko wydaje mi się że już nie ma pomysłów w czym leży przyczyna.

Zawory i gniazda były robione nie wiem jakie są wsadzone. O tym że są chlodzone sodem nie wiedziałem jutro się o to dopytam. Czy to może być przyczyną? Gdzie można takie dostać?

Olej pojawia się po stronie kolektora wydechowego jak i po ssacej, w rurze idącej do intelcoolera jak i w rurze idącej do przepustnicy i w samym kolektorze ssacym. W intelcoolerze pewnie też jest.

Jak była turbina sprawdzają szczerze nie wiem. A jak powinna?  Dopytam się mechanika.

@Giro_GSI

Nie wiem czy była sprawdzana na ciepło. Dowiem się wszystkiego jutro.

Edited by JoeCaroll88
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, JoeCaroll88 napisał:

Czy to może być przyczyną? Gdzie można takie dostać?

Przyczyną kopcenia nie, ale brak dostępności takich zaworów jest przyczyną, że nie robi się remontu głowicy w tym silniku. Jeżeli jest pewne, że silnika padł, to kupuje się inny słupek.

1 godzinę temu, JoeCaroll88 napisał:

w rurze idącej do intelcoolera jak i w rurze idącej do przepustnicy i w samym kolektorze ssacym. W intelcoolerze pewnie też jest.

 

1 godzinę temu, JoeCaroll88 napisał:

Turbina miała luz wzdluzny.

Jak wszystko to było zalane, to właśnie wskazuje na turbosprężarkę szczególnie, że piszesz o tym luzie. Teraz faktycznie jak olej jest w dolocie, to wypadałoby interoocler wyczyścić, bo może z tego starego oleju kopcić.

 

Generalnie te silniki nie słyną z tego, że olej biorą. Mało jest tematów o remoncie z20net. Najwięcej padło chyba z źle podniesionej mocy, uszkodzonych rozrządów, wadliwej instalacji lpg. Wtedy słupek poszkodowany wymienia i jest ok. Jak kopci, to często winna jest właśnie turbosprężarka ewentualnie o odmie ktoś tam pisał, ale ja się z tym nie spotkałem osobiście.

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że wcześniej nie napisałem. Pewnych rzeczy nie wiedziałem. Przed remontem brał spore ilości bo 1l/300km. Bardzo uciążliwe jest to kopcenie, zaznaczę tylko na zimnym silniku i ciepłym ale tylko na postoju. Podczas jazdy nie dymi. I nie dymi od razu po opalaniu tylko tak po 30 sek i jest to chmura dymu.

Pytanie odnośnie głowicy czy w takim wypadku jeśli mam zrobione zawory nie chłodzone sodem to będzie padała ta głowica?

Jeśli chodzi o zaworek odmy to go wymieniłem.

Moje auto nie było chipowane ani gazowane. Mam go 2 lata a że zaczął brać olej zauważyłem jakieś 8msc temu.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, JoeCaroll88 napisał:

Pytanie odnośnie głowicy czy w takim wypadku jeśli mam zrobione zawory nie chłodzone sodem to będzie padała ta głowica?

Sam nie wiem. Kolega miał po programie auto i te zawory robiły spory problem. Generalnie w konstrukcji są przewidziane zawory chłodzone i oryginalny program tak jest napisany. Z drugiej strony, seria ma tylko 175km i może nie będzie to miało dużego znaczenia... Trudno powiedzieć.

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, JoeCaroll88 napisał:

Czy mógłbyś powiedzieć jak turbina powinna zostać poprawnie sprawdzona aby można było ją wykluczyć?

Obecność luzu można sprawdzić ściągając rurę z turbiny od filtra powietrza. Luzu wzdłużnego nie powinno być, bo to najlepsza droga do wycieku. Żeby sprawdzić czy na 100% nie ma nieszczelności oleju, to trzeba turbosprężarkę zdemontować i zawieźć do zakładu, który turbiny regeneruje. Tańsza może okazać się wymiana turbiny na używkę bez luzów.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Jeżeli głowica i turbo zostały dobrze zrobione to może być wina pierścieni. Mechanik pomierzył szczeliny? Mogły być źle założone lub rowki w tłokach za luźne. No i jeszcze uszczelka pod głowicą...

Link to comment
Share on other sites

Coś musiało być zrobione nie tak... Sprawdzałeś, czy w dolocie pojawia się olej? Mogli dać gówniane uszczelniacze. Przyczyn może być kilka.

Edited by oriencik
Link to comment
Share on other sites

Witam wszystko wymienione,a jak się ma do tego wszystkiego gładź na cylindrach?Bo sama wymiana pierścieni to za wiele nie wnosi,zabieg na krótka chwilę.

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że należałoby tego mechanika odwiedzić z reklamacją.. .

Edited by oriencik
Link to comment
Share on other sites

Nie,kolego.Według mnie problem jest tu pierścienie-cylinder.

Jakie ilości oleju pobiera?

Edited by darioG73
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, darioG73 napisał:

@Cretux Norma normą.Ja od zmiany do zmiany nie dolewam nawet grama.A jeśli kopci to nie jest objaw zdrowego silnika.

Przy takich poborach oleju silnik nie powinien kopcić. Tu musi być inna przyczyna. Mi Z20NET bierze ćwiartkę na 1000 km i nie kopci, ale nie mam kiedy i gdzie się za to zabrać.. .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP