Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z odpalaniem po nocy. Zapowietrzanie?


Pery95
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem z moja vectra b ( 2.2 dti ). Otóż mój problem polega na tym ze mam codziennie problem z odpalaniem vectry po nocy. Nie działała popularna metoda na placka. Gdy problem się zaczął postanowiłem kupić ręczną pompkę, dzięki której pompuje paliwo z rana by odpalił oraz wymieniłem przewody paliwowe pod maska. Założone są zaworki zwrotne, za filtrem paliwa oraz jeden jest w pompce przed filtrem paliwa. Po wymienieniu przewodów problem z odpalaniem nie pojawiał się przez miesiąc i teraz znowu powrócił. Po przepompowaniu paliwa vectra odpala i pojawiają się kłęby dymu z rury wydechowej. Gdy pozostawię samochód przodem w dół (np z górki) to auto odpala bez najmniejszego problemu. Tu rodzi sie moje pytanie gdzie szukać miejsca w którym się zapowietrza?  Czy moze być to przez pływak w baku? Podejrzenie rzucam na niego, gdyż nie dziala on poprawnie (pokazuje ze jest 20l w baku, a na prawdę już jest sucho w baku). Pozdrawiam wszystkich i liczę na pomoc.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Pery95 napisał:

Otóż mój problem polega na tym ze mam codziennie problem z odpalaniem vectry po nocy.

 

5 godzin temu, Pery95 napisał:

Założone są zaworki zwrotne, za filtrem paliwa oraz jeden jest w pompce przed filtrem paliwa.

Tylko po co? pytam się po co?,ograniczasz tylko pompie swobodne ssanie paliwa i jak masz jeszcze nie szczelny układ paliwa to lepiej ssać jej powietrze.

Wyrzuć to w diabły i załóż nowy filtr paliwa chodzi o obudowe,lub jak inni robią wymień go na filtr od golfa ll 1,6D,powinno być ok.

https://forum.vectraklub.pl/topic/214765-vectra-b-20dti-porblem-odpalanie/

Edited by Dziadek vec
Link to comment
Share on other sites

Mam filtr paliwa od golfa założony i śmigam na nim od dawna. Rozumiem żeby wyrzucić zaworki, tylko kiedy wyrzucę pompkę a silnik się zapowietrzy to będę już uziemiony i co wtedy?

Link to comment
Share on other sites

O tym nie pisałeś że masz już ten filtr.

To pompke zostaw na dolocie z baku do filtra a zaworek wyrzuć.

Proponuje ci zrobić taki myk odpinasz wężyk z powrotu paliwa który idzie do pompy i wpinasz go w zabudowany trójnik na powrocie do baku,a wejście z powrotów na pompie zaślepiasz kawałkiem wężyka a na końcu tego wężyka wkręcona szczelnie śrubka, lub zastosować zaślepke gumową z mercedesa w124 który zaślepia czwarty wtrysk,wetdy paliwo z powrotów poleci do baku a nie z powrotem z powietrzem do pompy tu na foto widać co gdzie i jak.A jak dalej będzi się zapowietrzać to szukamy nieszczelności na pompie np słynny oring.

50XaTBQ.jpg

 

Edited by Dziadek vec
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Po co wstawiać dodatkowy opór dla paliwa i ssącej go pompie.

Ale jak już to tylko tak jak jest w bmw zaraz za bakiem coś takiego

W bmw.

zbBO2OK.jpg

U nas taki układ by się sprawdził do tego schematu dołożyłem zawór zwrotny że w razie awari pompki zasysa obok pompki a same pompki nie wiem czy wszystkie mają w sobie zaworki zwrotne.No i właściwe ciśnienie tej pompki też ważne nie jakieś pompki go gaźników ale około 2 bar,ważne też podłączenie czy tylko podczas uruchamiania czy cały czas ma chodzić ale to już samemu trza się określić.

aKUhHr5.jpg

SPdJ062.jpg

Tak czy siak lepiej doprowadzić układ paliwa do szczelności.

 

Edited by Dziadek vec
Link to comment
Share on other sites

Dobrze, na razie zrobię tak ze wymienię przewody paliwowe, wyrzucę zaworki zwrotne i wymienię filtr paliwa i dam znac. A co myślicie o baku? Jest szansa ze tam łapie powietrze?

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Pery95 napisał:

A co myślicie o baku? Jest szansa ze tam łapie powietrze?

Jednym z tych przewodów podaj pod ciśnieniem paliwo do silnika i obserwuj gdzie wycieka i tam masz miejsce zapowietrzania.

Rp6kvMI.jpg

Tu ważny jest ten oring tam musi być szczelnie kosz jest do spodu baku włożony i przekręcony w secjalnych uchwytach.I ten wężyk waży żeby nie był pęknięty.

gnHEIOo.jpg

Tu ważne żeby ten zaworek zwrotny powietrza był szczelny i nie wylatał.

nuu2RbE.jpg

wXZCcC0.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zacząłem powoli naprawiać układ paliwowy i natrafiłem na pewien problem z wymiana jednego przewodu. Otóż pomiędzy gruszka a przewodem metalowym jest kawałek przewodu gumowego, który prawdopodobnie jest winowajca zapowietrzania. Chciałbym wstawić jeden przewód gumowy zamiast gruszki aż do filtra a gruszkę dopiero za filtrem. Wstawiam zdjecie podgladowe zeby bylo wiadomo o co chodzi.27016362_1792778920766186_1654517456_o.jpg.29d776f3863fa69e87f34a27d1cc386c.jpg

Edited by Pery95
Link to comment
Share on other sites

Gruszka jak ją chcesz to powinna być za bakiem a przed filtrem bo jak filtr paliwa będzie nieszczelny to gruszka nić nie daje.

W tym przypadku należy wybudować przewód i zakuć nowy jak jest widoczne na foto,albo uciąć te okucie i na rurkę włożyć wąż i go zacisnąć opaską.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP