Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

[Z22yh] Piszczenie przy włączeniu zapłonu


Adikzgc
 Share

Recommended Posts

Witam,

Dzisiaj po włączeniu zapłonu przy podniesionej masce usłyszalem dziwne piszczenie, ktore nie ustepuje dopoki nie wylacze zaplonu (po zgaszeniu jeszcze okolo 2 sekundy piszczy). Probowalem znalezc skad dobiega to piszczenie i zaczelem odpinac po kolei rozne elementy, typu EGR, regulator cisnienia paliwa itp i w koncu po odlaczeniu przewodow zaznaczonych na zdjeciu pisk ucichl. Odrazu podlaczylem pod komputer i wyskoczyl blad P1113 -zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2. Po podlaczeniu i wykasowaniu bledu oczywiscie juz sie nie pojawil ale pisk jest nadal. Wiecie co to moze piszczec? Czy cos sie przytyka? Dodam, ze szukam powodu mojej awarii, czyli wyskakujacego bledu P1191. Blad pojawia sie przy wyszczych obrotach okolo 4 tys. Mechanicy lokalni nie sa w stanie jasno okreslic co jest przyczyna, mowia ze moze to byc pompa wysokiego cisnienia, lub cewka zaplonowa ( wyskoczylo mi tez raz wypadanie zaplonow na cylindrze 3 i 1). Jednak wolalbym byc pewny co konkretnie jest do wymiany niz wymieniac pol silnika, szczegolnie ze pompa nie jest tania sprawa. Ale wracajac do pierwotnego tematu to piszczenie uslyszalem przypadkim, wczesniej pojawialo sie na chwile i cichlo, teraz jednak nie ustaje.

Jest moze ktos z dolnegoslaska, kto moglby mi pomoc w sprawdzeniu czy to pompa, tak zebym byl pewny?

20171021_174346.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zapytaj w forumowym oddziale dolnośląskim czy ktoś Op-comem sprawdzi Ci parametry ciśnienia na pompie (rzeczywiste vs zadane). To chyba najpewniejszy sposób sprawdzenia czy to pompa jest winna

Link to comment
Share on other sites

Od razu ci powiem że piszczenie nie jest powodem twoich problemów. Piszczenie dobiega z silniczka elektrycznego sterującego otwarciem klap wirowych w kolektorze ssącym, także tam nie doszukuj się problemów bo to normalne. A ta wtyczka doprowadza właśnie sygnał sterujący i zasilający do silniczka.

Problem to albo regulator ciśnienia na listwie albo pompa wys ciśnienia. Jeśli masz pompę Siemensa to możesz się już szykować na wymianę. Wyskakuje tylko błąd czy są też jakieś inne objawy? Podaj dokładny kod błędu, razem z końcówką (1191-51 albo 52)

Link to comment
Share on other sites

Tylko czy to piszczenie nie powinno ustapic po jakims czasie? Wczesniej mi sie wydawalo, ze jak odpalilem zaplon to po jakims czasie piszczenie cichlo, ale pewien nie jestem. Dzisiaj znowu przegonilem auto i mi wyskoczyl nowy blad P1112-61-59 -zawor regulacji zmiennej dlugosci kolektora dolotowego I'-zawor zablokowany. Po skasowaniu bledu juz sie wiecej nie pojawil.

Regulator wymienilem na nowy,a pompe mam Continentala. Dokladny blad to: p1191-5a-59. Objawy sa takie ze przy wiekszej predkosci powyzej 130 km/h jest lekkie szarpniecie i wyskakuje auto z kluczem na wyswietlaczu i wchodzi w tryb awaryjny. Przegonilem auto na 3 biegu przy wysokich obrotach jakby byly delikatne szarpniecia ale zaden blad nie wyskakiwal i auto szlo normalnie.

 

Raz mi wyskoczyl tez blad P0302- wypadanie zaplonow- cylinder 2.

Link to comment
Share on other sites

Mówię ci że samo piszczenie nie ma tu nic do rzeczy. Czy ta pompa Continentala jest nowa, kupowałeś ją nową? Czy może kupiłeś używkę albo już miałeś tą pompę zamontowaną w samochodzie przy zakupie?

Low pressure failure (P1191/5A or 52) are mainly caused by high 
pressure pump defects, in some cases also by rail pressure sensor or 
regulator.

Edited by james007pl
Link to comment
Share on other sites

Masz tu instrukcję jak sprawdzić który element jest u Ciebie wadliwy w przypadku błędu P1191:

1. Check fuel feed pressure at high-pressure pump with 
manometer (engine running)
Is primary feed pressure less than 3,4 bar?
Yes: Low pressure fuel feed failure -> check fuse, relay, intank
module.
No: 
2. Measure fuel pressure in the high pressure rail at idle by 
using Tech 2 Datalist.
Is fuel pressure in the high pressure rail less than 600 kPa?
Yes: High-pressure pump defect, replace.
No:
3. Pull off connector (two-core) of the fuel pressure regulator. 
Measure the voltage of the fuel pressure sensor at 3000 RPM 
(standing vehicle) with TECH 2.
Is Voltage greater than 1,2 V?
Yes: Fuel pressure regulator defect, replace.
No: 
Defect is not clearly allocable to one component. Proceed 
according to TIS 2000 service instruction. 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzalem dzisiaj poziom cisnienia aktualnego cisnienia podczas jazdy. Na postoju przy biegu jalowym cisnienie oscyluje przy 5000 kPa, nastepnie przyspieszajac idzie w gore do okolo 9000 kPa jest wszystko ok, w momencie newralgicznym czyli przy okolo 140 km/h cisnienie potrafi na chwile wzrosnac do 10000 kPa po czym jest delikatne szarpanie, cisnienie spada do okolo 1400 kPa a nawet ponizej i ponownie na chwile wskakuje do 9000-10000 kPa i za chwile wskakuje tryb awaryjny na ktorym skacze nawet 1400 kPa a nawet ponizej tysiaca. Czy to oznacza ze jednak bedzie problem z pompa? Moga przepuszczac membranki i dlatego sie tak dzieje? Jakie powinno byc cisnienie osiagane przez taka pompe?

Link to comment
Share on other sites

Nie ma tu znaczenia jaki jest górny poziom pompy, problemem jest że ciśnienie u Ciebie potrafi spaść poniżej 1000 kPa. Możliwe że przy bardzo dużym wydatku ciśnienia, membrany już nie wytrzymują ze względu na możliwe mini pęknięcia i momentalnie przepuszczają. Wystarczy że to ciśnienie spadnie na moment i silnik od razu wpada w tryb awaryjny.

Taki spadek ciśnienia może oznaczać albo problemy z pompą wysokiego ciśnienia albo pompą w baku, która może czasami szwankować i nie podawać określonej dawki paliwa. Ale to bardzo naciągana teoria. Jeśli chcesz mieć pewność że to nie pompa, to rozbierz ją i sprawdź stan membranek.

Link to comment
Share on other sites

Do demontażu musisz najpierw obniżyć ciśnienie paliwa w układzie, poprzez naciśnięcie zaworku  na pompie wysokiego ciśnienia. Odkręcasz do tego celu taki plastikowy kapturek na pompie i wciskasz zaworem do środka przez śrubokręt obwinietym szmatą. Jak spuścisz całą benzynę z układu to możesz odkręcasz pompę oraz przewody do niej dochodzące. 

Link to comment
Share on other sites

Nie wspomniałem ci żeby uważać podczas demontażu elastycznego przewodu dochodzącego do pompy, ponieważ lubi się ułamywać przy końcówce wchodzącej w pompę. Ale dobrze że udało się bez komplikacji

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Witam,

Musze niestety odświeżyć nieco temat. Po wymienie pompy wszystko było ok, do dzisiejszego dnia. Dzisiaj rano jak odpaliłem auto zauważyłem, że silnik dziwnie drga oraz,że chwilowe spalanie jest wyższe niż zwykle, jednak po krótkim czasie wszystko się unormowało, więc pomyślalem ze to jakas chwilowa usterka i ze juz bedzie wszystko dobrze, i tak tez bylo przez okolo 10 km po miescie. Po tych 10 km przy dojezdzaniu do skrzyzowania auto nagle mi zgaslo i nie chcialo odpalic, wyskoczyl rowniez blad z kluczem na wyswietlaczu. po okolo 2 min auto odpalilo i udalo mi sie dojechac do domu, jednak spod maski wydobywac zaczal sie dziwny dzwiek (dolanczam filmik, moze bedziecie wiedziec co to). Myslalem ze ten dzwiek pochodzi z pompy bo to w takmtych okolicach slychac, jednak po podmianie pompy dalej jest to samo. Teraz jak odpalam auto to chwile pochodzi i nagle samo gasnie, jakby gdzies paliwo niedochodzilo czy cos w tym stylu. Zczytalem blad jest to P1191-11  fuel rail pressure sensor circuit low input. Macie pomysl skad moze dochodzic ten dziwny dzwiek?

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP