Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Woda na podłodze samochodu


mungo
 Share

Recommended Posts

Witam,

od ponad 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Vectry C z 2004 roku. Jestem z niej bardzo zadowolony, jednak od pewnego czasu borykam się problemem, którego nie mogę rozwiązać. Mianowicie na podłodze samochodu jest woda, a raczej bardzo dużo wody. Jest praktycznie w całej kabinie, tzn. w miejscach na nogi przy każdym miejscu. Do tego woda zbiera się też we wnęce na koło zapasowe pod bagażnikiem. Vectra była już 3 razy u mechanika. Uszczelniono tylne lampy, przejrzeli wszystkie kanały odpływowe, na końcu całkowicie uszczelniono szyberdach i dalej leci. Po dzisiejszej zabawie stwierdziłem kilka objawów: woda zbiera się w okolicy podszybia i to w dość znacznej ilości. Gdy skręcam autem, słyszę jak woda przelewa się zgodnie z fizyką. Gdy skręcam w prawo, a cała ta woda leci na lewą stronę, ciurkiem leci do wnętrza w okolicy uchwytu do otwierania maski. Mechanik stwierdził, że sprawdzał już kanały odpływowe podszybia i wszystko było ok. Po dzisiejszej rozmowie zasugerował, że szyba na dole się rozszczelniła. Biorąc pod uwagę moje poprzednie naprawy u niego nie mam powodu żeby mu nie wierzyć, no ale różnie bywa. Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co robić dalej? Czy możliwe jest że gdy woda leci tylko w tym jednym miejscu, może dotrzeć nawet do tyłu samochodu? Ręce mi już opadają. Będę wdzięczny a pomoc. Pozdrawiam

Karol

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien ale szyber ma chyba cztery odpływy w słupkach, może to nimi woda się dostaje do wnętrza . Bo raczej nie ma możliwości aby woda z podszybia wlała się do wnęki koła zapasowego.

Sprawdziłem na zdjęciach na allegroszu i szyber ma cztery króćce którymi woda z niego ma odpływać , w słupkach pewnie są węże i być może któryś szlag trafił i woda leje się do wnętrza. A czy z przodu sprawdzałeś oba odpływy ? Większość ludzi czyści ten od strony filtra kabinowego zapominając o drugiej stronie , najlepiej zdjąć podszybie i zajrzeć, ja miałem ten odpływ kompletnie zapchany.

Link to comment
Share on other sites

tak, wszystkie sprawdziłem i na koniec uszczelniłem cały szyber tak, że nic tam nie przejdzie, więc nawet gdyby nie działał żaden odpływ, nic tamtędy już nie dostanie się do kabiny. To odpada, ale co rozebrać gdy leje się koło wajchy otwierania maski?

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo , nie musisz zdejmować ramion wycieraczek żeby dostać się do podszybia . Ściągacz uszczelke zaznaczona na zdjęciu kolorem niebieskim potem srubokretem podwarzasz nacięcie podszybia zaznaczone kolorem pomarańczowym i już widzisz co się dzieje . Jeżeli woda stoi wyciagasz gumowy odpływ , czyscisz i wkładasz na swoje miejsce . Potem srubokretem podwarzasz od kierowcy podszybie zaznaczone kolorem czerwonym i szczypcami demontujesz druga gumę odpływu i czyscisz ja ( od strony kierowcy jest utrudniony dostęp do podszybia ale da radę bez demontażu wycieraczek).

 

2017-11-11 20.51.55.jpg

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, darwoj10 napisał:

Można, tylko po co kaleczyć ręce ? A przy okazji wyczyści się całe podszybie , po paru latach nazbierało się tam sporo syfu.

Od pasażera jest fajny dostęp ale tak jak mówisz od strony kierowcy da się bez demontażu ramion wycieraczek to zrobić ale ręce przejdą mękę to fakt ja się o tym przekonałem .

Link to comment
Share on other sites

Ten plastik na podszybiu trzyma się tylko na wycieraczkach? Wczoraj to oglądałem i ciężko było z dostępem przy samym odchyleniu.

Link to comment
Share on other sites

ok, podniosłem osłonę i wyczyściłem wszystko, co dałem radę. Dziwi mnie trochę jak to jest zrobione. Tzn. od strony kierowcy jest odpływ w tej osłonie. Potem woda spada nie jakąś rurką, tylko spada niżej i tam jest coś w rodzaju korytka gdzie w pewnym miejscu znajduje się gumowy odpływ. Na tej półce ("korytku") było pełno syfu, ale nie wyglądało to tak, jakby coś blokowało drogę wodzie.  Wnioskuję że to jedyne miejsce, gdzie woda może dostać się do kabiny i to tam przelewa się gdy skręcam. Jeśli spadnie niżej to do kabiny już nie wleci. Jeśli się mylę, to poprawcie mnie. Na tej wspomnianej półce linka od otwierania maski wchodzi do środka kabiny. Niby uszczelka jest ok, ale sam nie wiem. Mało tam miejsca. 

Link to comment
Share on other sites

Kurczę musiał bym zobaczyć bo ciężko mi Cię zrozumieć :) hehe u mnie się kabinowym filtrem dostawala do środka . No ale jest tak jak mówisz tym gumowym dopływem w podszybiu woda idzie do tego korytka.

Link to comment
Share on other sites

no właśnie w tym korytku jest dalej ten odpływ gumowy i dalej nie widzę co sie dzieje. Ten gumowy odpływ udroznilem, zresztą nie jest aż taki cienki wiec wiele pewnie mu trzeba żeby się zapchał. Gdy odpalam auto po deszczu słyszę ze gdzieś zbiera sie woda i wlewa sie do kabiny gdy auto sie przechyla na zakręcie. Słychać na zakrętach jak woda chlupocze od strony do strony. Nie wiem co jeszcze udrożnić żeby ta woda nie stalą. Ewidentnie jest to gdzieś w podszybiu

Link to comment
Share on other sites

Wyciąg te gumowe odplywy i umyj je dokładnie w gorącej wodzie. Najgorszy jest ten od strony pasażera , wydaje się ze jest dość szeroki ale on się zweza i łatwo się zakleja syfem.

Link to comment
Share on other sites

Heniek te odpływy to takie gumowe kielichy o średnicy powiedzmy ok 2-3 cm i zwężające się ku dołowi? Jeśli tak, to je przeczyściłem i na bank są drożne. Tam, gdzie się znajdują, woda nie stoi. Mimo tego podczas ostrych skrętów słyszę chlupotanie a woda dostaje się do kabiny od rączki otwierania maski. Jakieś pomysły gdzie ta woda może się gromadzić?

Link to comment
Share on other sites

A to od tej strony ci się dostaje .. mnie wchodziła od strony pasażera jak schowek i to była wina zatkanych tych odplywow w podszybiu . Podejrzewam ze będziesz musiał zająć się rozebraniem plastików maskujacych tam od strony rączki i wziąść kogoś żeby Bujal samochodem i obserwować .

Link to comment
Share on other sites

Wychodzi na to, że przyczyny były dwie - szyberdach, który powodowa lanie się wody także do bagażnika. 

- odpływ lewy podszybia. Nie był jakoś mocno zapchany ale widocznie tyle wystarczyło żeby zanurzyć spływ wody, ktora znalazła sobie inne ujście. 

póki co woda się nie leje, zobaczę co będzie dalej. Najgorsze że odpływ teoretycznie sprawdzany przez mechanika dwa razy w ostatnim czasie a przestało się lać jak tą półkępod plastikiem przeczyściłem odkurzaczem na mokro i zebrałem trochę syfu. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

 

Dnia 12.11.2017 o 17:05, mungo napisał:

Tzn. od strony kierowcy jest odpływ w tej osłonie. Potem woda spada nie jakąś rurką, tylko spada niżej i tam jest coś w rodzaju korytka gdzie w pewnym miejscu znajduje się gumowy odpływ. Na tej półce ("korytku") było pełno syfu, ale nie wyglądało to tak, jakby coś blokowało drogę wodzie.  Wnioskuję że to jedyne miejsce, gdzie woda może dostać się do kabiny i to tam przelewa się gdy skręcam. Jeśli spadnie niżej to do kabiny już nie wleci

Witajcie, przez przypadek psiknąłem spreżonym powietrzem w wykładzine po stronie kierowcy pod nogami  i wilgoć, zostało białawe jakby woda z solą, mam dywaniki gumowe, myślałem ze moze po zimie z buciorów. odpływy gumowe przelane na wylot.

O jakim korytku mowa w poście, jest ono gdzies w plastiku podszybia tuż pod szybą? Trzeba palstik zdemontować zeby sie tam dostać?

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, pawelkloc1 napisał:

O jakim korytku mowa w poście, jest ono gdzies w plastiku podszybia tuż pod szybą? Trzeba palstik zdemontować zeby sie tam dostać?

Przewiń stronę do góry

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Cretux napisał:

Przewiń stronę do góry

Wiem wiem, tylko chodzi mi czy osłona plastik jest korytkiem czy poprostu po zdemontowaniu ukaze mi sie korytko?

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, pawelkloc1 napisał:

Wiem wiem, tylko chodzi mi czy osłona plastik jest korytkiem czy poprostu po zdemontowaniu ukaze mi sie korytko?

Tam nie ma zadnego korytka.Woda z plastikowego podszybia splywa do zaglebienia w karoseri sciany grodziowej (po obu stronach auta)w ktorej jest otwor z gumowym splywem.Wystarczy ugroznic gumowy splyw i woda splynie pod auto.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP