Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra B 2.0dti porblem odpalanie


Czapla499
 Share

Recommended Posts

Witam nazywam się Maciek.

Piszę do was ponieważ mam problem z autem. Nie wiem czy piszę w dobrym miejscu i czy robię wszystko dobrze. Mam nadzieję że tak.

Auto Vectra b 2.0dti 1998r.

Problem jest taki że po dłuższym postoju auto ma problem z odpaleniem trzeba długo kręcić, a gdy w końcu załapie dymi i nie chce się wkręcić na obroty. Z czasem wkręca się coraz bardziej do ok 2000obr by w końcu załapać. Potem jest już normalnie i cały dzień odpala od strzała (powiedzmy te 4 godziny jak stoi to nie robi problemu z odpaleniem, im dłużej tym gorzej). W momencie gdy ma jeszcze problem z wkreceniem się dodawanie gazu powoduje wielką chmurę za autem.

 

Jest też drugi problem który jednak nie jest tak upierdliwy.

Podczas zatrzymania się np. Na światłach, albo jazdy na niskich  bardzo obrotach zapala się check. Czasem znika po przegazowaniu, ale zazwyczaj znika podczas ruszania, praktycznie przy wrzucaniu drugiego biegu albo zbliżeniu się obrotów do 2tys. błąd znika. Bardzo żadko zostaje na trochę dłużej, zauważyć można wtedy że ma mniej mocy i wkręca się tylko do 4.5tys. obrotów.

Jak myślicie co to może być i od czego zacząć.

Link to comment
Share on other sites

Zauważyłem teraz że wężyk od tej gruszki od turbiny był pęknięty. Wymieniłem go na nowy, ale podczas pracy widać jakby cięgno od gruchy delikatnie się wysuwało i wysuwało. Można nim też ruszać ręką i nie sprawia to większego problemu żeby go np. Wcisnąć.

 

Jadę teraz się przejechać. Zobaczę czy jest jakaś różnica. Podepnę się też pod komputer u kumpla i zobaczymy czy coś pokaże.

 

Edited by Czapla499
Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, Czapla499 napisał:

Podczas zatrzymania się np. Na światłach, albo jazdy na niskich  bardzo obrotach zapala się check. Czasem znika po przegazowaniu, ale zazwyczaj znika podczas ruszania, praktycznie przy wrzucaniu drugiego biegu albo zbliżeniu się obrotów do 2tys. błąd znika.

 

50 minut temu, Czapla499 napisał:

Wymieniłem go na nowy, ale podczas pracy widać jakby cięgno od gruchy delikatnie się wysuwało i wysuwało. Można nim też ruszać ręką i nie sprawia to większego problemu żeby go np. Wcisnąć.

Pompa wakum do wymiany brak podciśnienia wytwża je dopiero na wyższych obrotach silnika.

56 minut temu, Czapla499 napisał:

Problem jest taki że po dłuższym postoju auto ma problem z odpaleniem trzeba długo kręcić, a gdy w końcu załapie dymi i nie chce się wkręcić na obroty. Z czasem wkręca się coraz bardziej do ok 2000obr by w końcu załapać. Potem jest już normalnie i cały dzień odpala od strzała

Zapowietrza się gdzieś na układzie paliwowym,usunąć miejsce zapowietrzania.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za szybką odpowiedź. Wymienię pompę vacum i zobaczymy.

 

Wracałem teraz od znajomego. Dał mi jakiś kabel. Mówi że do opla, zobaczę jutro czy coś z tego będzie.

Ciekawe jest to że nie mogłem odpalić (byłem tam z pół godziny), gdzie rano odpalił jak zwykle. Ciężko ale odpalil, musiałem zastosować środek do odpalania plakat.

Może ma to związek z tym że zamontowałem zaworek zwrotny. Bo wcześniej takich akcji nie było. Zawsze odpalał sam.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli potrzebny jest zaworek zwrotny to na 120% masz nie szczelność w układzie zasilania paliwem bo w tych autach pompa paliwa ssie paliwo z baku który jest nisko a filtr paliwa i sama pompa jest wyżej więc prawo grawitacji cofie paliwo do baku a jak by był szczelny układ to nie ma prawa żeby paliwo się cofło do baku

Wywal ten zaworek który jeszcze utrudnia transport paliwa i sprawdź układ na szczelność.np podmień na pierwszy rzut filtr paliwa na filtr z golfa 1,6 diesel 25zł.

https://sprzedajemy.pl/filtr-paliwa-vw-golf-2-passat-1-6-td-vento-1-9-diesel-zbaszynek-6bea9f-nr24389832

Ql55rF5.jpg
IlijfQQ.jpg

Dalej to przegląd wężyków przelewów czy nie popękane.Dalej jak zrobisz to i pompe wakum bo się zakręcisz..

 

Link to comment
Share on other sites

Pompa podciśnienia wymieniona, problem znikł (ten drugi).

Teraz zastanawiam się jak zamontować ten filtr. Przeciąłem przewód żeby zamontować zaworek zwrotny (wiem że jest w złym miejscu).

Ps. Czy ten zawór jest sprawny?

Wydaje mi się że nie.

Edited by Czapla499
Link to comment
Share on other sites

Wygląda że egr do wymiany, bo po naciśnięciu go i zatkaniu palcem otworu powinien minimalnie jedynie grzybek się ruszyć, a u Ciebie wyraźnie do końca się otwiera..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP