Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kompatybilność z19dth


majkovsky
 Share

Recommended Posts

Witam,

obecnie mam signuma 1.9 cdti 150km 2004 rok, przed lift, z19dth. Może mnie spotkać potrzeba wymiany słupka silnika. Czy słupek od z19dth po lifcie, od saaba, od fiata - będzie pasował P&P czy muszę szukać przedliftu z opla? Czy przy wymianie słupka warto jeszcze coś wziąć z "dawcy" oprócz wtrysków? Co z pompą wtryskową - brać czy nie? Moja pompa ma prawie 400 tys przebiegu. 

Pozdrawiam i dzięki. 

Link to comment
Share on other sites

jesli przekładasz sam słupek to od polifta czy nawet saaba będzie pasować uważaj na alfy i fiaty bo mają niektóre inaczej miskę i filtr oleju wraz z chłodniczką. zamiast z tyłu mają z przodu. od razu rzuca się w oczy fakt że bagnet jest z tyłu silnika a nie jak "u nas" z przodu.

 

Link to comment
Share on other sites

Polift czy przedlift, w Vectrze czy Signum to faktycznie obojętne ale zastanawia mnie budowa nowszych wersji Z19dth.

Nowsze silniki Z19dth wyglądają nieco inaczej od tych starszych , już po samej pokrywie wałków rozrządu widać różnice (nowsze są gładkie , brak karbów na pokrywie),  co z komputerem?, nie trzeba nic zmieniać (programować)? , zaznaczając że wtryski i pompa pozostają stare.

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, olo718 napisał:

Polift czy przedlift, w Vectrze czy Signum to faktycznie obojętne ale zastanawia mnie budowa nowszych wersji Z19dth.

Nowsze silniki Z19dth wyglądają nieco inaczej od tych starszych , już po samej pokrywie wałków rozrządu widać różnice (nowsze są gładkie , brak karbów na pokrywie),  co z komputerem?, nie trzeba nic zmieniać (programować)? , zaznaczając że wtryski i pompa pozostają stare.

jak kupujesz cały słupek z głowica i pokrywą i przekładasz swoje graty to nic nie zmieniasz i wszystko jest okej. Ale np, pokrywy nie pasują zamiennie bo inaczej są kanały smarujące w pokrywie stąd jedna gładka inna z "garbami" tak samo w polifcie zrezygnowali z jednego czujnika na listwie wtryskowej. i jak ktoś by chciał przełożyć cały silnik z układem paliwowym z polifta do przed to nie podejdzie będzie wyrzucać błąd.

 

18 godzin temu, suchy201180 napisał:

Możesz słupek też szukać z dt  to to samo co dth

Rafalo517 czy się mylę 

podobno dół jest ten sam tylko góra inna ale nie widziałem na własne oczy :D więc nie wypowiem się czy jest to tak na 100% :D czy w środku takie same korby czy mocniejsze. :D

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, rafalo517 napisał:

Ale np, pokrywy nie pasują zamiennie bo inaczej są kanały smarujące w pokrywie stąd jedna gładka inna z "garbami"

Moim zdaniem to nie ma różnic bo to tylko pokrywa wałków,i w pokrywie nie ma żadnych kanałów smarujących, klocił się nie będę bo mam inny silnik, ale tak mi się wydaje 

 

 

podobno dół jest ten sam tylko góra inna ale nie widziałem na własne oczy :D więc nie wypowiem się czy jest to tak na 100% :D czy w środku takie same korby czy mocniejsze. :D

Z tego co wiem śrubka w srubkee jest to samo, 

Wątpię żeby producent silnika stosował dwa różne materiały, większe koszta 

Jak jechali to  hurtowo to robili jeden rodzaj bynajmniej ja tak myślę, przecież to jedna konstrukcja, ale też klucił się nie będę 

 

Link to comment
Share on other sites

Zalezy czy listwa wtryskiwa bedzie twoja czy z dawcy :D bo przykladowo jest na 2czujniki i poliftowa co ma jeden czujnik. Ale to listwe wystarczy ze przełozysz

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dobra jestem po operacji wymiany słupka, auto trzyma ciśnienie, jeździ, ma moc.

Teraz tak: wydaję mi się, żę więcej pali. Czy z wtryskami coś trzeba robić jeżeli został przerzucony cały słupek z wtryskami oraz pompą? Jakies logowanie albo kodowanie? Chciałbym się dowiedzieć bo jutro zapytam czy również coś tam zmieniał albo kodował mechanik.

Jutro spojrzę pod maskę jakie mam kolory wtyczek.

Niestety obecnie siedze we Wrocławiu i nie mam jak sprawdzić korekcji, bede to mogl sprawdzic dopiero w weekend. Ewentualnie na testmode radia jutro popatrzę. Dodam, ze auto nie kopci, pracuję 100 razy lepiej.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Przydałoby się je zakodowac, w komputerze masz wpisane wtryski z tamtego silnika, teraz masz silnik inny wtryski i pompa, więc wtryski mają inne kody, 

Link to comment
Share on other sites

Kostka na 1-wszym od dt? Tak mi jaks wyglądała inaczej niz wszystkie.

 

To moze miec jakis zły wpływ, ze jest inna?

Edited by majkovsky
Link to comment
Share on other sites

Tak tylko kontrolnie zapytałem, ona ma spelniac swoje zadanie a nie wygladac:)

Ja to pisze i te zdjecia dodałem w kontekscie zwiekszonego spalania, bo raczej tu upatruje przyczyny. Raz, ze w kompie nie było nic kodowane, dwa ze u mnie w tym 'nowym' slupku jest troche burdel z tymi wtyczkami, jak mi sie dobrze zdaje, 1 inna, 2 i 4 takie same ( niebieskie, poprawione?) i ta 3cia felerna jest żółta (?).

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem kodowanie wtrysków nic nie da, najczęściej przyczyna wysokiego spalania tkwi w nieszczelności w układzie dolotowym. Może też być problem z egrem lub klapami wirowymi. 

Link to comment
Share on other sites

Dobra z tego co sie dowiedziałem, to wtryski mam przerzucone ze starego silnika, a pompa była z tym 'nowym' słupkiem. Takze problemu w nich juz nie upatruję - swoją droga nie zwracałem wcześniej uwagi na ten syf w kablach. Bede musiał to ładnie poizolować.

Edited by majkovsky
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Co ten silnik taki mokry od góry czy zapocony tak jak by z klap w kolektorze jakiś syf przepuszczało na zewnątrz.?

Odnośnie poskładania silnika tam nie ma większych problemów. W tamtym tygodniu wyciągnąłem od siebie cały silnik z mechanikiem na zewnątrz i potem składanie z powrotem nie było problemów.

 

IMG_20171205_170813_HHT.jpg

IMG_20171205_170743.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dnia 27.11.2017 o 17:35, majkovsky napisał:

swoją droga nie zwracałem wcześniej uwagi na ten syf w kablach. Bede musiał to ładnie poizolować.

Dajesz komuś do zrobienia - mieli słupek cały na zewnątrz to zamiast przyłożyć się i zrobić z dwóch wszystko na tip top, to takie druciarstwo na odpiernicz p&p a reszta w doopie ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP