Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zimny silnik - problemów ciąg dalszy Z18XE + LPG


trawa
 Share

Recommended Posts

Panowie

W mojej viki występuje dalej problem z ruszeniem po chłodnej nocy  (1.8 (Z18XE)+ LPG(ELPIGAZ)) . Gdy odpalam furę z rana, to jest wrażenie jakby silnik pracował na 3 cylindrach, czuć drgania + jak się wciśnie pedał gazu jest lekka dziura w mocy (przy pierwszym wciśnięciu). Gdy się podejmuje próbuje włączenia do ruchu ( krótko po odpaleniu) to auto szarpie i brakuje mu mocy - dopiero jak się przeczołga te kilkadziesiąt metrów(lub poczeka długo z ruszeniem) to powoli się stabilizuje i można normalnie jechać - na rozgrzanym silniku nie ma już żadnych problemów, może jedynie wrażenie, że na benzynie jest mniejsza moc niż na gazie. 

- jeśli awaryjnie odpali się z gazu, to silnik  pracuje normalnie ( nie ma żadnej dziury w mocy i jest od razu gotowy do jazdy bez szarpania)

Udało mi się podpiąć do kompa ( o to błędy które mi się udało wyłapać)

  • p0130-04
  • p0100-06
  • p0036-08
  • p0170-12
  • p0571-52
  • p1483-06

Dodam jeszcze, że w aucie zostały niedawno wymienione pompa i filtr paliwa. 

Link to comment
Share on other sites

Po objawach widać że instalacja do poprawki bo rozjeżdża adaptacje benzynowe. Błędy trzeba skasować i zobaczyć które wrócą

Link to comment
Share on other sites

Kolego miałem dokładnie ten sam problem, wszystko ustało po wymianie świec i wyczyszczeniu przepustnicy ( jest tam dziurka która lubi się zatykać, można ja przetkać nawet gdy jest zamontowana). Byłem z tym w miejscu w którym zakładali mi instalacje i to oni powiedzieli mi o tej magicznej dziurce (podobno to częsty problem).

U mnie byly nastepujace objawy:

-brak mocy na zimnym silnku (do czasu przelaczenia na lpg)

-falowania obrotow

-auto potrafilo zgasnac na biegu jalowym

-komputer pokazywal blad ubogiej mieszanki (brak benzyny, lpg podawalo normalnie)

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, kiciasmieciara napisał:

Kolego miałem dokładnie ten sam problem, wszystko ustało po wymianie świec i wyczyszczeniu przepustnicy ( jest tam dziurka która lubi się zatykać, można ja przetkać nawet gdy jest zamontowana). Byłem z tym w miejscu w którym zakładali mi instalacje i to oni powiedzieli mi o tej magicznej dziurce (podobno to częsty problem).

U mnie byly nastepujace objawy:

-brak mocy na zimnym silnku (do czasu przelaczenia na lpg)

-falowania obrotow

-auto potrafilo zgasnac na biegu jalowym

-komputer pokazywal blad ubogiej mieszanki (brak benzyny, lpg podawalo normalnie)

 

13 godzin temu, cichy117 napisał:

Po objawach widać że instalacja do poprawki bo rozjeżdża adaptacje benzynowe. Błędy trzeba skasować i zobaczyć które wrócą

Po usunięciu błędów i ponownym odczytaniu :

  • U2108-70
  • U2139-70
  • P0501-F0
  • P0100-06
  • P0130-04
  • P0170-12

Zniknęły -                        Pojawiły się +

- P0036-08                      +P0501-F0 

- P1483-06                      +U2139-70

- P0571-52                      + U2108-70

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Dnia 8.11.2017 o 11:43, kiciasmieciara napisał:

Kolego miałem dokładnie ten sam problem, wszystko ustało po wymianie świec i wyczyszczeniu przepustnicy ( jest tam dziurka która lubi się zatykać, można ja przetkać nawet gdy jest zamontowana). Byłem z tym w miejscu w którym zakładali mi instalacje i to oni powiedzieli mi o tej magicznej dziurce (podobno to częsty problem)

Post sprzed roku ale może ktoś się wypowie gdzie znaleźć tą magiczną dziurkę do przetkania w przepustnicy?

Link to comment
Share on other sites

Stojąc przodem do silnika z prowej strony przepustnicy od strony ściany grodziowej jest gumowy wężyk tylko wciśnięty na kruciec wystający z przpustnicy niczym nie zabezpieczony zsuniesz go i tam jest ta magiczna dziurka. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP