Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wysokie spalanie na biegu jałowym + błąd P0420


Lex737
 Share

Recommended Posts

Witajcie

Samochód o którym mowa to Vectra C 1.8 GTS 122KM - bez EGR

A więc problemem jest wysokie spalanie na biegu jałowym pokazuje 1,4-1,8L, wcześniej było 0,7L i stopniowo wzrastało, dodatkowo wyskoczył błąd P0420-5A

Po skasowaniu błędu można przejchać czasem 100km czasem 200km a czasem 50km  zanim zapali sie checkengine i wywali błąd.  Dodatkowo czasem spalanie na postoju spada do 1,2L ale silnik wtedy cały się trzęsie.  Co może być przyczyną? 

Zostało wymienione:

-katalizator na nowy ( w starym urwał się wkład) - po wymianie było ok przez ok 15tys km.  Teraz błąd znowu wraca

- sonda lambda 2 ( za katem) 

- świece (GM) 

- listwa zapłonowa

- przepustnica powietrza

- filtr powietrza

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

cześć podepnę się pod temat ponieważ mam taki sam błąd w tym samym silniku, zacznę od początku, wszystko było ok aż trafiłem na studzienkę i urwałem wydech od złącza elastycznego do końca oraz ze wszystkim urwała się druga sonda lambda, zamówiłem nowy wydech i sondę NTK, wymieniłem pokasowałem błędy i na początku było wszystko ok, następnego dnia na trasie wywaliło P0420-5A (Wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości ( Bariera1)-obecny) ale normalnie się kasuję, po skasowaniu wywala losowo jak u kolegi wyżej raz po 20 km drugi raz po 200 albo i więcej, jak do tej pory pojawiał się tylko na LPG. Co mogę jeszcze sprawdzić ?? czy może nowa sonda wariuje?? pomoże ktoś ? mam op-coma wiec mogę co nieco posprawdzać tylko co ?? wydech wymieniony od katalizatora do końca nowy, tylko kat został stary, silnik pracuje równo i ma moc jak przed awarią, po zapaleniu błędu praca silnika się nie zmienia. Dodam jeszcze że spalanie w normie benzyny jak i LPG.

Edited by piekaro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP