Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kody blędów - jak je interpretować.


rpcrepcu
 Share

Recommended Posts

Siema. 

Wyskoczył mi check engine w Z18XE. Podłączyłem moim kochanym chińczykiem do auta i pokazał 4 błędy. 

P0115 - (8) Obwód temperatury cieczy chłodzącej, wadliwe działanie- nie występuje. -> Tego szukam już pół roku co to

P0110 - (1) Obieg prądowy temperatury powietrza dolotowego - za mocne wejście ->  Może z błędem niżej powiązane ?

P0100 - (2) Obwód mas, lub objek. przepływu powietrza, sygnał za niski - nie występuje -> Odpinałem ostatnio przepływomierz, by sprawdzić czy coś zmieni

P1650 - (4) Niskie napięcie lampki SVS(przeprowadzić serwis pojazdu) - Obecny -> Tu moja teoria, że chodzi o lampki w drzwiach, wymieniłem je na paski led. 

 

Mam też problem z pracą silnika. Przy normalny warunkach (auto nie na ssaniu temp pow. niebieskiego) silnik pracuje dobrze z jednym ale. Wrażenie jest takie, że co któryś cykl  wypada z "tytmu" Jak się siedzi w aucie to czuć silnik (normalne) i co jakąś sekundę czuć jakby mocniejsze udeżenie - Tak jakby mu ktoś gazu dał ? Może bardziej czuć go jak diesla, przez ten ułamek sek. Świece podobno mam okay. 

Na dokładkę. Podczas ssania, silnik bardzo dziwnie pracuje. Powinien równo pracować na np 1200rpm,  gdy tak pracuje  czasem wydaje odgłos, jakby wszedł na wyższe obroty - ale dalej jest na 1200rpm, Trwa to zazwyczaj 1-3 sek. Kolejna sprawa to "klekotanie" Na ssaniu nie adekwatnie głośno pracuje. Tylko nie jest to odgłos związany z wyższymi obrotami. Kolega przyuczający się mechanik, żartuje sobie, że to jeden wtrysk głośno pracuje. Jest to możliwe i żeby komputer do tego nic nie pokazał ?

Z góry dziękuje za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

No to tak. Postanowiłem podrzucić jeszcze kilka informacji. Na wstępie muszę zaznaczyć, że mechanik zaglądając pod maskę był zielony w temacie. Niby udawał, że wie, ale na moje oko strzelał. Jego strzały były takie: 

Wypadanie zapłonu - czemu mi błędu nie wywala skoro to niby przyczyna ?

Rozrząd do wymiany - po 30k km ? Czasem jeżdżę agresywniej - do 4,5rpm, ale to sporadycznie. No chyba bez przesady ?

No to teraz trochę danych temp. cieczy chłodzącej pow. 55 stopni C - auto nie na ssaniu.

__________________________________________________________________________________________________________________________

Czas wtrysku - 3,5-3,6 sek

RPM - delikatnie się zmieniają - to chyba normalne. Jak bardzo się zmieniają: 

 

__________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

Kąt wyprzedzenia zapłonu-  Drastycznie skacze  nawet od 2.7CA do 10.2CA - tu mi się coś nie podoba

Sygnał czujnika spalania stukowego-  Tutaj chyba w normie 0.2V-0.4V

Tutaj dodaje filmik, żeby zobrazować skakanie danych: 

_________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________

Lecimy dalej - co raz gorzej. 

B1S1 Stosunek paliwo/powietrze- Tutaj coś świruje. Co chwilę zmienia status Uboga/Bogata za to czujnik nr 2 trzyma twardo na Bogata

Oczywiście dodaje również filmik: 

__________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

Czujnik O2- ten to jest mistrzem w skakaniu napięcia. Potrafi skakać 78-861mV. W przypadku dodania gazu (może 1,5k rpm) najpierw spadło do 53mV następnie wskoczyło na ponad 900mV  obstawiam, że ten czujnik kończy swój żywot. Oczywiście zostawiam filmik:

Mam nadzieję, że wspólnymi siłami dojdziemy do porozumienia z moim samochodem. 

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie i pomysły gdzie szukać problemu. 

ps Chyba temat udał się przejrzysty mimo natłoku informacji

Link to comment
Share on other sites

Ma ktoś jakiś pomysł ? 

Mechanik za samą diagnozę krzyczy mi 100zł i zaznacza, że nie ma pewności czy znajdzie przyczynę i auto muszę mu zostawić na jeden dzień. 

Link to comment
Share on other sites

P0100 i p0110 to problem z przepływką. Zacznij od wiązki. Jeśli jest ok to trzeba by podmienić.
Co robiłeś w sprawie czujnika temperatury? Sondę zostaw w spokoju bo ta akurat działa jak powinna.
P1650 to nie lampki w drzwiach tylko kontrolka samochodu z kluczem.

Link to comment
Share on other sites

Te w błędy raczej sam wywołałem. Odpinalem wtyczkę przepustnicy w celu sprawdzenia czy dalej silnik będzie lekko szarpał na wolnych -nic nie zmieniło się. Jak wyglądają według Ciebie odczyty z komputera ? Normalnie ?

W sprawie czujnika temperatury jako tako nic nie robiłem. Może nic to złe określenie. Wentylatory mam sprawdzone, są okay. Szukałem zależności kiedy temperatura się podnosi (bardzo szybko zbija ja wentylator). Często po przejechaniu 1km spokojnie z prędkością 40-50km/h następnie 300m na 2 biegu na sprzęgle samym temp potrafi wskoczyć w okolice 95 stopni i być zbita od razu do 87. Ciekawe jest to że po tej spokojnej jeździe i jeszcze pracy na biegu jałowym przez min bo zgaszeniu silnika wentylator mocno pracuje jeszcze 1-2min. A po ponownym odpaleniu auta znowu ssanie. 

Kontrolka samochodu z kluczykiem pojawia się tylko przy włączonym zapłonie i gaśnie zaraz po rozruchu. Fakt miałem z nią kiedyś problemy - migała i nie dało się odpalić samochodu. Problem sam się rozwiązał ;) teraz pali, raz lepiej raz gorzej ale od 3miesiecy tej kontrolki nie widzialem

Link to comment
Share on other sites

Zakładam że pisałeś o wtyczce przepływki, nie przepustnicy. Masz problem z czujnikiem temperatury. Sprawdź jego wtyczkę i ewentualnie wymień go.

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się pisałem o wtyczce przepływki. Przepustnicę jak pisałem czyszczę regularnie - mam sterowaną elektrycznie. 

Co do czujnika z chęcią go wymienię koszta małe, Zastanawia mnie tylko czy taki http://www.sklep.tomiicars.com.pl/312,czujnik-opel.html  jest odpowiedni. Gdzieś na forum czytałem, że niebieski jest od wskazówki ? a czarny od ECU ? Powiem szczerze zgłupiałem trochę. Jak to jest ?

Link to comment
Share on other sites

Dobra dogadałem się w sklepie, jutro podjadę po ten czujnik i zabiorę się za wymianę. Po wymianie podepnę się op-comem i dam znać co i jak w trawie piszczy. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP