Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

1.9 dth Cieżko zapala po nicnym postoju


Emil1105
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich, wczoraj oraz dzisaj po nocnym postoju Vectra miala problem z odpaleniem tzn , przekrecam kluczyk czekam troche dluzej niz tylko do zgasniecia kontrolek swiec zarowych, krece chwilke objaw jakby juz chciala zapalic ale nie odpalala nawet z dodaniem gazu nie zapalila dopiero za 5-6 razem odpalila chodzila normalnie ( zawsze palila bardzo dobrze nawet kilka dni temu kiedy rano bylo blizej 0 stopni, krotko zakrecila i chodzila a wczoraj i dzis okolo 10 stopni w poludnie to bylo)objaw ten wystepuje od wczoraj. Dzis kiedy juz zapalila po przejechaniu kilkuset metrow samochod z kluczykiem i tak kilka razy przez 25 km zapalal sie i gasl ten kluczyk. Po rozgrzaniu pali na dotyk za kazdym razem. Od razu podlaczylem op coma, wyskoczyl blad polozenia walka rozrzadu. Troche poczytalem forum o podobnych objawach w momencie zerwania sie klinu na kole walu korbowego, ale w kodzie bledu jest ze przerwany obwod czujnika, wiec nie jedtem pewien. Zalaczam zdjecie mojego bledu. Ktos moze sie wypowiedziec na ten temat , jakies sugestie? Korekty na wtryskach sprawdzalem byly calkiem dobre. Cisnienie paliwa na szynie pokrywalo sie z zadanym. Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Emil1105 napisał:

Czy moze przy takim błedzie mogl ulec uszkodzeniu sam czujnik?

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
 

Spróbuj zerknąć pod pokrywę rozrządu, może wystarczy poprawić styk. 

Z wymianą lipa, trzeba rozrząd zrzucić.. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj zerknąć pod pokrywę rozrządu, może wystarczy poprawić styk. 
Z wymianą lipa, trzeba rozrząd zrzucić.. 
 
 
 
Dzieki za zainteresiwanie, tylko w 150KM dth czujnik jest gdzie indziej i z wymiana to 5 min roboty bo jest z gory i rozrzadu nie trzeba ruszac tylko kostka i srubka, bardziej chodzilo mi czy nastawiac sie i wymieniac czujnik czy rozrzad jednak. Dodam ze blod sie pojawia i znika nie wyswietla go caly czas

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Emil1105 napisał:

Dzieki za zainteresiwanie, tylko w 150KM dth czujnik jest gdzie indziej i z wymiana to 5 min roboty bo jest z gory i rozrzadu nie trzeba ruszac tylko kostka i srubka, bardziej chodzilo mi czy nastawiac sie i wymieniac czujnik czy rozrzad jednak. Dodam ze blod sie pojawia i znika nie wyswietla go caly czas

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
 

Faktycznie, mój błąd B)

Ja sprawdziłbym styki i najpierw zainwestował w czujnik. 

A może wystarczy wyjąć i wyczyścić? 

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie, mój błąd B)
Ja sprawdziłbym styki i najpierw zainwestował w czujnik. 
A może wystarczy wyjąć i wyczyścić? 
Bede po pracy sprawdzal , ale sie naczytalem o zerwanym klinie tyle ze juz najgorszy scenariusz sie pisze wglowie. Dziwne ze blad sie pojawia i znika, moze sam czujnik sie konczy lub moze faktycznie wyczyscic wystarczy, wlasnie dlatego napisalem na forum bo czujnik wywala przerwany obwod

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dorwawalem od znajomego czujnik, z rozbiorki z anglika na probe na podmianke, pochodzacy podobno ze sprawnego auta oryginalny( ten moj to jakis chyba no name bo nic nie jest napiasne poza numerkiem 0388 , do tego ten moj wyglada jak nowka, ja go nie wymienialem a auto mam od maja). Do rzeczy po zalozeniu tego uzywanego od znajomego na zimnym silniku, po czujnik pojechalem innym autem zeby sprawdzic wlasnie jak odpali zimny, samochod troche dluzej pokrecil (dluzej niz wtedy kiedy zapalal super )ale zapalil od pierwszego razu natomisat od razu zapalil.sie blad czujnika walka rozrzadu "wartosc poza zakresem" zalozylem spowrotem moj skasowalem blad odpalil od pol obrotu wciaz byl zimny bo pochodzil kilkanascie sekund, zadnego bledu kilka razy gasilem odpalalem. Po zalozeniu jescze raz tego pozyczonego od razu blad i od razu dluzej krecil bledu nie szlo skasowac wiec zalozylem spowrotem ten swoj na ktorym kilka dni temu ledwo odpalal i wywalal blad co jakis czas. zmienilem jescze olej i dzis rano odpalil od strzala bo jechalem do lodzi zadnego bledu , wszystko ok. Wiec juz nie wiem o co chodzi, gdzies byl slaby kontakt ? Moze poruszalem tymi kablami od czujnika? Chyba nie mozliwe zeby nie dzialal i zaczal dzialac nagle spowrotem? Dodam ze sam czujnik byl czysty

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Bo niby jest ok ale niewyjasniona sytuacja i teraz mysle nad powodem , bo moze znow ktoregos dnia bedzie problem. A te przewody od czujnika schodza sie z inna wiazka i schodza nizej jakby za plastikowa rura intercoolera i ida gdzie ? Do czujnika walu i wracaja razem do gory?

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Niestety problem powrocil, nie ma reguly, czasem odpala od strzala, czasem krecii krotko jakby lapie ale nie odpali ,dopiero tak z 2, 3 razy i zapali normalnie, czasem natomiast dosc dlugo kreci po chwili odpala za pierwszyam razem, ale zawsze kiedy kreci dluzej wywala blad czujnika walka rozrzadu ( przerwany obowod). Kiedy zapali jezdzi normalnie, cieply zapala od razu. Wymienilem jescze swiece zarowe na nowe Boscha, choc stare po wyjeciu okazlaly sie dosc swieze i nic to nie zmienilo po wymianie swiec. Czy takie objawy wskazuja na klin na kole zebatym walu korbowego?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Może komuś się przyda jeszcze ale narazie jest około 0 stopni i auto zapala za pierwszym razem od razu narazie więc mam nadzieję że to ten problem. Zauważyłem ostatnio ze przy obudowie filtra paliwa przy jednym z węży jest takie tłuste zapocenie wytarlem ,po kilku dniach znow sie pojawia, zauwazylem ze slabo ten klips mi zaciska i ten przewod sie troche wysowa paliwowy, zacisnelem chwilowo trytytka przestalo sie pocic a samochod zapala bez problemu po nocy, bedzie trzeba ogarnac to jak nalezy ale mam nadzieje ze to rozwiaze calkiem problemy z odpalaniem

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

No to git że znalazłeś, ja mam inny problem, po odpaleniu nocnym, pali dobrze ale przez parę sekund jest coś takiego jakby przerywal, jakby nie łapał na jeden cylinder, 

Link to comment
Share on other sites

Wyobraź sobie że miałem 1.4 dawki w opcomie po, 3.40 wyciągnęłem dałem na sprawdzenie na maszynę i czyszczenie , Założyłem i spadło do 1.50 i tak było dłuższy czas trzymały parametry na 1 i 4 cylindrze 

W czoraj sprawdzałem i teraz jest na 1 i 3 dziwne bo jeden się poprawił, w sumie to myślę że to może być od paliwa, zaraz odpalam to się zobaczy 

Link to comment
Share on other sites

No i przy 5 stopniach, jednak go zatelepało tzn jakby, pali na wszystkie gary ale jeden jakby nie załapywal, przy 0 stopni jest dużo gorzej, 

Link to comment
Share on other sites

A gdzie tankujesz paliwo? Moze dolej liqu moly do paliwa, ja jak kupilem vectre w maju to mialem na jednym slabsze korekty dolalem preparatu i sie poprawily w sumie troche i silnik zaczal rowniej pracowac. Teraz wczoraj kupilem olej 2t do dwosowow i dolalem do paliwa pierwszy raz , nie mam dpf fabrycznie wiec luz, pojezdze i zobacze czy wogole cos zauwaze

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Tankuje na Orlen, było ok ale też i temperatury były wyższe zatankowalen na autostradzie chyba bp, 

Spoko ja dolewam cały czas albo skyd, albo olej, albo klen flo smar do diesla,

Ale co podejrzewam, to  właśnie któryś dodatek,zatankuje jakieś lepsze paliwo 

Ewentualnie rozrząd bo coś z nim miałem nie tak, i albo jest teraz dobrze albo przestawiony jest. 

Edited by suchy201180
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Koledzy, rano odpaliłem przy -2 jak wcześniej rzucało silnikiem jakby nie palił na któryś gar mówię ok, do roboty 2 km zgasilem, po 6 godz mówię odlacze czujnik temperatury wody,Kontrolka świec paliła się trochę dłużej, ale auto odpalało pięknie, tak jakby dostało większą dawkę paliwa, po odpaleniu obroty podskoczyć do 1000 1100 i po chwili spadły do 900, 

Czyżby go była wina czujnika ma ktoś namiar na jakiś porządny orginal 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Dnia 1.12.2017 o 21:21, Emil1105 napisał:

Niestety problem powrocil, nie ma reguly, czasem odpala od strzala, czasem krecii krotko jakby lapie ale nie odpali ,dopiero tak z 2, 3 razy i zapali normalnie, czasem natomiast dosc dlugo kreci po chwili odpala za pierwszyam razem, ale zawsze kiedy kreci dluzej wywala blad czujnika walka rozrzadu ( przerwany obowod). Kiedy zapali jezdzi normalnie, cieply zapala od razu. Wymienilem jescze swiece zarowe na nowe Boscha, choc stare po wyjeciu okazlaly sie dosc swieze i nic to nie zmienilo po wymianie swiec. Czy takie objawy wskazuja na klin na kole zebatym walu korbowego?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 

mam ten sam problem wymiana czujnika nic nie dała, rozwiązałeś swój problem ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP