Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ruch w zbiorniczku wyrównawczym


Recommended Posts

Witam mam pytanie odnośnie płynu w zbiorniczku mianowicie posiadam opel vectra c po lifcie 1.9 cdti 150 km niedawno zauważylem że przy dodawaniu gazu w zbiorniczku odbywa sie ruch płynu coś jak by wrzała woda dodam że pompa wody była wymieniona w układzie znajduje sie płyn a nie woda, czy w waszych oplach tez tak jest ? Czy to normalne czy czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica dodam jeszcze ze płynu nie ubywa.

Link to comment
Share on other sites

Po to właśnie jest pompa, żeby płyn w czasie pracy silnika krążył w układzie. Przy dodawaniu gazu efekt ten będzie po prostu bardziej widoczny. Jeśli zatem płynu nie ubywa, nie widać kopcenia na biało to nie ma obaw.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, remiq88 napisał:

Przy dodawaniu gazu efekt ten będzie po prostu bardziej widoczny. Jeśli zatem płynu nie ubywa, nie widać kopcenia na biało to nie ma obaw.

Głupoty opowiadasz. Auto nie będzie kopciło, płynu nie będzie ubywało a uszczelka będzie padnięta.

Jeśli bulgoce podczas pracy silnika to może to być uszczelka. 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, michalm83 napisał:

Głupoty opowiadasz

Po pierwsze wypraszam sobie.

A po drugie ani Ty, ani ja nie zaglądaliśmy do zbiorniczka autorowi tematu, żeby mieć pewność co do diagnozy. Bo jest istotna różnica pomiędzy bulgotaniem (które może faktycznie wskazywać na uszczelkę) a ruchem płynu, który będzie w każdym samochodzie po dodaniu gazu, gdyż płyn najzwyczajniej wraca przelewem do zbiorniczka. Sęk w tym, że autor użył określenia dwuznacznego i ciężko w tej sytuacji coś więcej powiedzieć. Nikt z nas tutaj szklanej kuli nie ma, ale skoro płynu nie ubywa to jest większe prawdopodobieństwo, że jednak z uszczelką jest wszystko w porządku.

Link to comment
Share on other sites

To jest cos jak by roch wirowy poprostu plyn wpada w roch podczas dodawania gazu na biegu jałowym widac delikatne pecherzyki powietrza nie ma bialego dymu zadnych ubytkow plynu identyczne objawy sa na yotube pt. Bàbelki w zbiorniczku wyrownawczym opel vectra c

 

Link to comment
Share on other sites

No u mnie jest coś podobnego no ale to jest spowodowane obiegiem płynu w ukladzie to nic dziwnego . Układ chłodzenia silnika nie jest układem zamkniętym musi być obieg płynu. A jeżeli ci płynu nie ubywa A na korku od wlewu oleju nie masz nalotu to czemu myślisz że uszczelka jest walnieta.

Link to comment
Share on other sites

Bo wyczytalem ze jak sa pęcherze powietrza w zbiorniczku wyrownawczym to napewno walnieta jest uszczelka tylko nie wiedzialem czy to pecherze czy to róch płynu a nigdzie nie mogłem znalesc info jak jest w innych vectrach czy ten typ tak poprostu ma czy to jest awaria  

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP