Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wypadanie zapłonów


pitbedzin
 Share

Recommended Posts

Vectra B 2.0 16v 136km '96 z LPG sekwencja - ;icznikowo 310 tyś przebiego ale w realu to pewnie z pół miliona 

Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem z motorownią.

Pierwszy objaw to ciężko odpala, trzeba kilka sekund pokrecić zanim załapie. Czasem jest tak że łapie od razu, ale to rzadko się zdarza. Czytając mądre fora obstawiłem czujnik położenia wału, ale podmieniłem go z inny oryginalnym i dalej jest to samo. Ciezkie odpalanie ma od zawsze tzn od maja kiedy ją kupiłem :) 

Drugi objaw od jakiegoś czasu dopiero to wypadanie zapłonów... chyba ... 

Objawia się to że na wolnych obrotach pyrkota i delikatnie rzuca silnikiem, nie jest to napewno regularna praca, obroty lekko obnizone . Podczas jazdy czuć wyraznie spadek mocy, nie wyprzedza już tak ochoczo jak kiedyś :) I co najlepsze co jakiś czas problem ustaje i auto zasuwa aż miło, aż do momentu jak jej przejdzie i zaś zaczyna się robić pyrkocząco mułowate. 

To co zrobiłem to wymiana świec i kabli na nowe, rzeczony czujnik połozenia wału i pomierzyłem kompresje ( od 10,5 do 11,5 ) Silnik zdrowy, oleju przez 10tyś km ubyło 2 mm na bagnecie, ale to raczej przez uszczelke miski olejowej  a jeździ na 10w40

Błędów oczywiście nie pokazuje żadnych, bo po co, za łatwo bym miał :) 

Jak ktoś ma jakieś pomysły to jestem otwarty na propozycję, bo nie wiem w którą stronę kombinować. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nie wiem co miałby mieć gaz do wypadania zapłonów zarówno na gazie jak i benzynie, ale zrobiłem tak i nie pomogło ...

Wymieniłem również cały aparat zapłonowy... teraz mam 2 sprawne a auto jak chodziło nierówno tak chodzi .

Nikt nie ma pomysłu co może być grane ? 

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o wiazkę od sterownika na podszybiu do wtrysków itp, czy o tę grubą biegnącą wzdłuż grodzi ( w sumie też od sterownika) w stronę przekażników/bezpieczników ? 

Boje się że skończy się to u jakiegoś kowala elektronika który będzie grzebał 2 tygodnie i wymieni pół auta a i tak nie znajdzie przyczyny :( 

Link to comment
Share on other sites

Dziwne podejście, Czasami aby znaleźć przyczynę trzeba cudu bądź farta.... Odwiń karbowankę i zobacz w jakim stanie są przewody - wiązka na grodzi. Sprawdź w jakim stanie jest wtyczka do sterownika - czy tam nie dostała się wilgoć.

 

Rozrząd sprawdzony?

 

Co ma gaz do odpalenia? Jak masz uszkodzony reduktor/parownik to gaz przez podciśnienie lub nieszczelne(nie trzymające wtryski) leci sobie do kolektora - efekt w postaci za bogato-bogatej mieszanki, przez co trzeba pokręcić kilka sekund aż mieszanka się unormuje i wtedy odpali. Miałem tak w swojej Astrze tydzień temu - 600 poszło....

 

Zakręć gaz i wyjedź go do końca na LPG aż zapiszczy/zasygnalizuje brak gazu i sam wróci na benzynę(zrób tak dwa-trzy razy). Na drugi dzień rano sprawdź jak zapala.

 

Wysłane z San Escobar przez Kulsona

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Wiazke,wtyczke sterownika sprawdze jak najszybciej sie da.

Gaz jako powod ciezkiego odpalenia moge wyeliminowac chocby dlatego ze jak ciezko odpala to wypadaja zaplony. Jak zapali od strzala to silnik chodzi jak od linijki i ciagnie ze az z przyjemnoscia sie wyprzedza.

Link to comment
Share on other sites

Rozrzad wymieniony w czerwcu ok 3 tygodni po zakupie. Jest na 100%dobrze. Jakiekolwiek usterki mechaniczne wykluczam raczej z tego wzgledu ze problem raz jest raz go nie ma. Rozrzad zle zestawiony objawialby sie caly czas. Podobnie w przypadku gdyby przeskoczyl. 

A i jeszcze co zauwazylem. Zawsze jak wypadaja zaplony jest troche wyzsza temp. silnika. Normalnie wacha sie miedzy 80kilka a 90. Jak wypadaja zaplony wchodzi ponad 90, ale nigdy nie dobija do 100. Termostat wymieniony razem z rozrzadem w czerwcu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Czujnik sprawdzony. Wyglada ok, plaszczyzny przylegania czyste nieskorodowane. Przewod wtyczki wygladaja ok. Nie wiem czy jest sens wymiamy tego. Ktos ma.jeszcze jakies pomysly ? Wogole to na jakiej benzynie powinna jezdzic vectra ? Gdzies czytalem ze sterownik sam dostosuje sie do paliwa 98 jesli takie wleje. Od dawna wlewam verve98 tylko nie wiem czy jest sens :-) 

Link to comment
Share on other sites

W mojej ocenie na 98 jeździ trochę szybciej. Zmniejszenie masy portfela - lepsze osiągi. Jeśli płacisz kartą, to nie ma sensu.

Niestety moja Vectra też ma "drgawki" i nie potrafię tego zlikwidować. 

Link to comment
Share on other sites

Podłącz komputer i odczytaj parametry, takie jak temperatury płynu i powietrza, wskazania przepływomierza, odczyt sondy na wolnych obrotach, podciśnienie odczytane z instalacji gazowej. Jakie masz te kable i świece? Co z tą wiązką?

 

Link to comment
Share on other sites

Swiece ngk. Kable magneti marelli. Wymieniane we wrzesniu po wystapieniu po raz pierwszy objawow wypadania zaplonow. Wiazka tyle ile ogrzebalem z peszla wyglada ok. 

Parametry postaram sie odczytac podczas normalnej pracy i "drgawek". Na szczescie mam dostep do komputera. 

Link to comment
Share on other sites

Impuls wtrysku skoczył na 4 ms to już prawie prawie dwukrotnie więcej niż normalnie = 2,4ms. tak samo przepływomierz z 9kg na 14kg.

 

Link to comment
Share on other sites

Większa ilość paliwa niż normalnie i ma problem ze spaleniem tego.

A jak wygląda ciśnienie paliwa - zmierzone ?

a podciśnienia? tam jest regulacja ciśnienia paliwa bodajże podciśnieniowa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP