Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dziwny dźwięk po wciśnięciu sprzęgła - czy to dwumasa ?


KrystianMK
 Share

Recommended Posts

Witam,

Szanowni koledzy mam pytanie odnośnie pracy sprzęgła w VC 1,9 cdti 120 KM. Otóż po wciśnięciu sprzęgła spod maski słychać dziwny zgrzyt. Zgrzyt ten jest słyszalny tylko w pewnym momencie wciśnięcia sprzęgła (w okolicy połowy drogi od góry do podłogi). Po kilku wizytach u różnych mechaników diagnoza która przeważa to koło dwumasowe. Dalej słyszę jeździć dotąd aż się da.

Powiedzcie proszę czy ktoś z Was miał może podobne objawy i czy były to faktycznie objawy koła dwumasowego.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Na luzie ( bez sprzęgła ) silnik pracuję głośniej niż jak go całkowicie wysprzęglisz? 

Daj mu na luzie lekko gazu i od razu odpuść jak przy schodzeniu z obrotów będzie słychać hałas jakby metal bił o metal to dwumas.

 

Link to comment
Share on other sites

Witam,
Szanowni koledzy mam pytanie odnośnie pracy sprzęgła w VC 1,9 cdti 120 KM. Otóż po wciśnięciu sprzęgła spod maski słychać dziwny zgrzyt. Zgrzyt ten jest słyszalny tylko w pewnym momencie wciśnięcia sprzęgła (w okolicy połowy drogi od góry do podłogi). Po kilku wizytach u różnych mechaników diagnoza która przeważa to koło dwumasowe. Dalej słyszę jeździć dotąd aż się da.
Powiedzcie proszę czy ktoś z Was miał może podobne objawy i czy były to faktycznie objawy koła dwumasowego.
Pozdrawiam

Może to być łożysko oporowe
Link to comment
Share on other sites

Dnia 1.11.2017 o 18:56, KrystianMK napisał:

Witam,

Szanowni koledzy mam pytanie odnośnie pracy sprzęgła w VC 1,9 cdti 120 KM. Otóż po wciśnięciu sprzęgła spod maski słychać dziwny zgrzyt. Zgrzyt ten jest słyszalny tylko w pewnym momencie wciśnięcia sprzęgła (w okolicy połowy drogi od góry do podłogi). Po kilku wizytach u różnych mechaników diagnoza która przeważa to koło dwumasowe. Dalej słyszę jeździć dotąd aż się da.

Powiedzcie proszę czy ktoś z Was miał może podobne objawy i czy były to faktycznie objawy koła dwumasowego.

Pozdrawiam

Ja miałem tak samo to początek padania dwumasy z biegiem czasu będzie coraz głośniej i zacznie "wiórkować" (w komorze silnika na wszystkim pojawi się rdzawy nalot). Luz pojawił się na łożysku dwumasy lata na boki cześć środkowa (jak jest na sprężynach  to stuka na wolnych obrotach). 

 

Edited by neseser
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, neseser napisał:

Ja miałem tak samo to początek padania dwumasy z biegiem czasu będzie coraz głośniej i zacznie "wiórkować" (w komorze silnika na wszystkim pojawi się rdzawy nalot). Luz pojawił się na łożysku dwumasy lata na boki cześć środkowa (jak jest na sprężynach  to stuka na wolnych obrotach). 

 

Kolego, a od tego czasu kiedy pojawił się ten stukot podczas wciskania sprzęgła ile jeszcze pojeździłeś do wymiany dwumasy ?

Link to comment
Share on other sites

Na siłę nie jeździłem do końca, coraz głośniej stukało z dnia na dzień na połsprzegle,  później jak zaczęło stukać już na wolnych obrotach i wiórkować no i jeszcze od tych metalowych opiłków zaczęło łożysko wysprzeglika głośno huczeć to wymieniłem, jeździłem tak może 2 miesiące głównie po mieście pewnie na trasie dłużej by wytrzymało. Docisk i tarcza nie była zła można by jeszcze założyć, dwumas chybotał się jak statek podczas sztormu o łożysko wyspęglika prawie stanęło. 

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, neseser napisał:

Na siłę nie jeździłem do końca, coraz głośniej stukało z dnia na dzień na połsprzegle,  później jak zaczęło stukać już na wolnych obrotach i wiórkować no i jeszcze od tych metalowych opiłków zaczęło łożysko wysprzeglika głośno huczeć to wymieniłem, jeździłem tak może 2 miesiące głównie po mieście pewnie na trasie dłużej by wytrzymało. Docisk i tarcza nie była zła można by jeszcze założyć, dwumas chybotał się jak statek podczas sztormu o łożysko wyspęglika prawie stanęło. 

Po wymianie rozumiem że cieszysz się z cichej pracy sprzegła. Pytam bo niektórzy tu na forum piszą że po wymianie jest jeszcze gorzej niż było.

A tak z czystej ciekawości - ile Cię całość kosztowała ?

Link to comment
Share on other sites

Tak wszystko jest ok oraz wibracje silnika były po wyminie dużo mniejsze (wcześniej było "mrowienie" na kierownicy) ja robiłem to w 2015 roku i wtedy wszystko mnie kosztowało 1950zł zestaw LUK - koło DW, docisk, sprzęgło, wysprzęglik (też LUK ale fabrycznie był jakiś francuski i tamten uważam że był o dużo lepszy niż LUK-a, LUK  jakoś inaczej wysprzęgla musiałem się przestawić na początku bo mi samochód gasł za każdym razem przy ruszaniu - sprzęgło bierze niżej), zestaw śrub do tego uszczelniacz wału, dwa uszczelniacze półosi, olej do skrzyni, (bez roboty bo we własnym zakresie) zbieżności nie ustawiałem zaznaczyłem sobie sanki przed odkręceniem. Jak Ci tylko tak "dudni" na półsprzęgle ja bym jeszcze jeździł, jeśli stuka metalicznie wiórkuje i mocno "kopie" pedał sprzęgła odkładał bym kasę na nowe. Jeśli coś stuka dalej po wymianie to nie dwumas tylko półoś prawa ten temat przerabiałem i to stuka na wolnych obrotach  http://www.motofakty.pl/artykul/metaliczne-halasy-z-ukladu-napedowego.html smarowanie pomaga jeśli jest tam mały luz ja musiałem wymienić całość.      

ddd.jpg

Edited by neseser
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, neseser napisał:

Tak wszystko jest ok oraz wibracje silnika były po wyminie dużo mniejsze (wcześniej było "mrowienie" na kierownicy) ja robiłem to w 2015 roku i wtedy wszystko mnie kosztowało 1950zł zestaw LUK - koło DW, docisk, sprzęgło, wysprzęglik (też LUK ale fabrycznie był jakiś francuski i tamten uważam że był o dużo lepszy niż LUK-a, LUK  jakoś inaczej wysprzęgla musiałem się przestawić na początku bo mi samochód gasł za każdym razem przy ruszaniu - sprzęgło bierze niżej), zestaw śrub do tego uszczelniacz wału, dwa uszczelniacze półosi, olej do skrzyni, (bez roboty bo we własnym zakresie) zbieżności nie ustawiałem zaznaczyłem sobie sanki przed odkręceniem. Jak Ci tylko tak "dudni" na półsprzęgle ja bym jeszcze jeździł, jeśli stuka metalicznie wiórkuje i mocno "kopie" pedał sprzęgła odkładał bym kasę na nowe. Jeśli coś stuka dalej po wymianie to nie dwumas tylko półoś prawa ten temat przerabiałem i to stuka na wolnych obrotach  http://www.motofakty.pl/artykul/metaliczne-halasy-z-ukladu-napedowego.html smarowanie pomaga jeśli jest tam mały luz ja musiałem wymienić całość.      

ddd.jpg

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz. U mnie też czuć lekkie drgania na kierownicy przy predkosci 110-120 km/h i szukalem wszedzie począwszy od opon poprzez uklad kierowniczy zawieszenie i nic nie znalazlem. Teraz widze ze moze to byc przyczyna dwumasy. Coż czeka mnie odkładanie kasy i wymiana. Jeszcze raz dzięki za wszystkie informacje. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP