Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ciśnienie oleju na rozgrzanym + opiłki


majkovsky
 Share

Recommended Posts

Witam,

swiezy posiadacz signuma 1.9 cdti 150km przebieg ~400 tyś km. Na zimnym pracuję jak zegarek, nic się nie świeci natomiast jak już silnik ( i olej ) złapie temperaturę to na postoju ( przy jeździe na luzie nie ) wywalało mi błąd cisnienia oleju. Wymieniony olej + czujnik ciśnienia, dzisiaj to samo rozgrzany i przy parkowaniu juz na postoju znów kontrolka ( film niżej ) pierw migała potem już na stałe, lecz tylko na wolnych obrotach, minimalne muśniecie gazu i jest okej. Dodatkowo z olejem zleciały metalowe opiłki. 2 miesiace temu podobno poprzedni właściciel regenerował turbinę. Samochód nie ma DPF, EGR i klap ( jeżeli to coś pomoże ). Olej wlałem 5w40, wcześniej był 5w30.

Nastawiam się na panewki, można jeszcze coś wcześniej sprawdzić zdiagnozować przed decydowaniem się na tak poważną naprawę? 

Jeśli panewki to lepiej chyba szukać silnika na przekładkę? Ktoś już ma za sobą to? Jakie to koszta są?

FILM

 

Zdjęcie z instrukcji: http://prntscr.com/h4lmfp sugeruję, że takie sytuację mogą mieć miejsce... według mnie nie

 

Edited by majkovsky
Link to comment
Share on other sites

Porównam sytuację z kolegi fiata punto. Na wysokich obrotach ok a na niskich pali sie kontrolka oleju ze za słabe cisnienie. Zrobił płukankę silnika a następnie oczyscił smok oleju w misce. okazało się ze ktoś na sylikon wklejał nieumiejętnie i oderwały sie kawałki i pół smoka zatkane. Przy okazji jak widzisz opiłki i będziesz miał sciągnietą miskę sprawdź panewki. Może ktoś upalał kapora pod blokiem na zimym silniku:)

 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, majkovsky napisał:

Jakie ciśnienie powinien mieć na wolnych obrotach minimum?

Według "Sam naprawiam" >0,1 MPa na jałowych obrotach i >0,4 MPa przy 4000obr/min. Oczywiście dobrze rozgrzany silnik (temperatura oleju około 80*C)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

mam identyczne objawy, kupiłem już pompę oleju, nie miałem czym odkręcić śruby centralnej wału, i dałem sobie spokój i auto stoi na parkingu. panewki miałem zobaczyć po zdjęciu miski ale teraz to nie wiem, czy pompe zostawić w spokoju i wymieniać panewki, boje się tylko o to że wał już też ucierpiał, u mnie ciśnienie do 1 bara podnosiło się przy ponad 2 tys. obawiam się o koszty i czy nie rozejrzeć się za słupkiem

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, lukash88 napisał:

mam identyczne objawy, kupiłem już pompę oleju, nie miałem czym odkręcić śruby centralnej wału, i dałem sobie spokój i auto stoi na parkingu. panewki miałem zobaczyć po zdjęciu miski ale teraz to nie wiem, czy pompe zostawić w spokoju i wymieniać panewki, boje się tylko o to że wał już też ucierpiał, u mnie ciśnienie do 1 bara podnosiło się przy ponad 2 tys. obawiam się o koszty i czy nie rozejrzeć się za słupkiem

wymieniłem słupek jak coś. Jak masz zamiar robić remont dołu to wypadałoby też się górze przyjrzeć. A to robi koszta.

Link to comment
Share on other sites

zorientowałem się mniej więcej co do kosztów i nie bede się bawił w remonty. dziś mam zamiar wyjąć silnik. mam już dwa niedaleko siebie w przyzwoitych pieniądzach na samochodach które da rade odpalić. wczoraj po robocie zacząłem się przymierzać i planowałem wyjechać silnikiem do przodu, tylko po drodze zauważyłem że pas jest zgrzewany do podłużnic i poszycia za błotnikami, będzie trzeba chyba unieść go ponad pas i dopiero wyjeżdżać

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

wymieniłem słupek dla zainteresowanych i nie żałuje. samochód sprowadzony niby z przebiegiem 175 tys choć brałem to na pół serio ale liczyłem że jakiś czas pojeżdżę ale nic z tego. turbina się zj***ła panewki waliły, ogólnie szkoda gadać. ktoś zalał jakimś doktorem przed sprzedażą. miałem możliwości założyłem sztywne sprzęgło klapy wirowe out dpf out, jedyne co zostało z dobrodziejstw nowych technologi to zmienna geo. łopatek w turbo i układ paliwa CR i auto śmiga super, zero problemów. ale diesla nie kupie więcej do jazdy po mieście i na krótkich trasach. pozdrawiam😅

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP