Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Opel Vectra C 1.9 CDTI - problem z odpalaniem przy niższych temperaturach, kręci


da19we
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie , mam na imię Dawid -jestem nowy a oto mój problem.
pacjentem jest moja Vectra 1.9 CDTI, otóż mój problem polega następująco, jak to nasz klimat jest różny dzisiaj 30.10.2017 temperatura w nocy spadła do 2-3 stopni (oczywiscie jak ciepło odpala od kopa) i pojawia sie problem, wsiadam do samochodu wkładam kluczyk (na tablicy jak i zegarku mam wrażenie że wszystko tak jakby powolnie się wyświetlało lekko zamglone -dziwne wrażenie) przekręcam i vectra kręci , kręci tak jakby nie miała w sobie tego kopa muszę przytrzymać kluczyk tak 4-6 sekund po tym czasie słychać jakby miała już załapać (trzymam dalej kluczyk) lecz ona kręci dalej tak 2 sekundy i jest strzał samochód odpala(leci biała chmurka) po tym chodzi bardzo płynnie nie ma żadnych drgań cud miód (furka sie nagrzewa tak jak powinna), mogę zgasić ona i tak odpali, dodam że stoi od godziny 17 do 5 wtedy ruszam do pracy- dojeżdżam do pracy, 8 godzin mija i ten sam przypadek muszę pokręcić także leci biały dymek gdy już odpali do końca dnia mogę odpalać i odpalać śmiga jak szalona.
I teraz co mam wymienione - wymieniłem akumulator zimą oczywiście(zeszły rok) Vectra pięknie odpalała lecz to nie było problemem.
wymieniłem także świeczki żarowe (zeszła zima) 4 sztuki boshowskie ,viki dostała momentalnie kopa pięknie chodziła płynnie (tamte musiały być wykończone)- problem pozostał
ZREGENEROWAŁEM także sławny ROZRUSZNIK- odbierając samochód od mechanika przekręcając kluczyk myślałem że to nie moja furka, tak zakręciła że się przestraszyłem że coś nie tak :)) -lecz to nie rozwiązało mojego problemu.. (teraz zabieram się za wymianę filtra paliwa ) moim typem pozostał układ paliwowy wydaje mi się że mam tak zwane '' cofanie się paliwa'' chciałbym to zdiagnozować lecz mam przewody oryginalne czarne nic nie widzę. Chciałbym wymienić zaworek zwrotny pompy wtryskowej (nie wiem czy to pomoże - proszę o pomoc) - chciałbym również usłyszeć wasze zdanie co do swapa -> zaworek zwrotny czy to coś da?
Zastanawiam sie również nad wizytą na kompie w celu sprawdzenia czy idzie dobra temperatura na świeczki może to jest winowajcą. Prosił bym was o pomoc fachową pomoc

Dodam że przeczytałem już wszystkie możliwe tematy, proszę nie odsyłajcie mnie ponieważ w żadnym nie znalazłem pomocy
mam nadzieje że ktoś jeszcze miał taki problem i udało mu się to załatwić, mnie to strasznie męczy (sąsiad posiada również Vectre przy minus 15 odpala za pierwszym a ja sie męcze i zastanawiam czy uda mi sie odpalić ! -masakra)

POZDRAWIAM :)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, redzi79 napisał:

Akumulator jak kupiles to z jakim prądem na rozruch? 

Akumulator kupiłem kolego taki jak polecali w serwisie. Idealny do tej maszyny, raczej to nie on jest winien

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, redzi79 napisał:

Akumulator jak kupiles to z jakim prądem na rozruch? 

Akumulator kupiłem kolego taki jak polecali w serwisie. Idealny do tej maszyny, raczej to nie on jest winien

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, da19we napisał:

Akumulator kupiłem kolego taki jak polecali w serwisie. Idealny do tej maszyny, raczej to nie on jest winien

Tylko kolego ciekawe jaki ci polecili czy nie 450amper prąd na rozruch.widzisz ja jak raz w serwisie chciałem kupić kabel rgb(od wyswietlacza do radia) to gość proponowal mi całą wiazke za 4500zł

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, da19we napisał:

wsiadam do samochodu wkładam kluczyk (na tablicy jak i zegarku mam wrażenie że wszystko tak jakby powolnie się wyświetlało lekko zamglone -dziwne wrażenie) przekręcam i vectra kręci , kręci tak jakby nie miała w sobie tego kopa

A może "prónd" gdzieś ucieka,coś rozładowuje akumulator.Jak już będziesz u mechanika na kompie to niech od razu amperomierzem zobaczy czy i po jakim czasie "usypia"ecu.

Link to comment
Share on other sites

Może najprostsze rzeczy:

Klemy czyste ? Warto sobie sprawić takie cuś:

image.jpeg.d6973bf5f16e21f2f6c9dbcca87e934a.jpeg

 

 A do diesla to aku mimum 70Ah. 

Ja mam 75Ah i alternator zmieniony z fabrycznych 100 na 140A.

 

Poczekaj klika sekund po zgaśnięciu "sprężynki" od świec. Dopiero odpal.

One się grzeją jeszcze dość długo nawet jak zgaśnie lampka.  

 

Filtr paliwa czysty? Grzałka w filtrze sprawna ?

 

Edited by sylwo28
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam to znowu ja , nie wiem koledzy dlaczego ciągle o aku piszemy :)
wymieniłem filtr paliwa do tyego wymiana czujnika temperatury i samochod odpala od kopa tał 24 godziny przy niskiej temp odpalil :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP