Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

1.9 DTH - Wyjęcie silnika


animavilis
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Pany mam pytanie. Wyjmował ktoś silnik z Vectry C 1.9?

Chce wyciągnąc dołem z sankami i całym osprzętem, ale zauważyłem, że instalacja silnika to prawie pajęczyna, do tego wiązka jest również puszczona przy sankach. Czy jest jakieś jedno główne złącze które po wypięciu odłączy silnik od reszty instalacji? Nie chce mi się tego wyplątowywać.

Będę wdzięczny za rady.

Link to comment
Share on other sites

Są dwie wiązki łączone z tyłu silnika mocowane przy obudowie rozrządu (od silnika i jego osprzętu). Jedna wiązka rozkłada się na silnik, druga leci za nim i jest podpięta pod wspomaganie, ale także do silnika np: rozrusznik itd. Najlepiej wyjmij wiązkę za silnikiem, ok. 1-2h (albo poodpinaj ją z silnika) a silnik zdejmij z wiązką na nim. 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, StriK3r napisał:

Są dwie wiązki łączone z tyłu silnika mocowane przy obudowie rozrządu (od silnika i jego osprzętu). Jedna wiązka rozkłada się na silnik, druga leci za nim i jest podpięta pod wspomaganie, ale także do silnika np:

rozrusznik itd. Najlepiej wyjmij wiązkę za silnikiem, ok. 1-2h (albo poodpinaj ją z silnika) a silnik zdejmij z wiązką na nim. 

One są na stałe złączone? 

Z moich obserwacji wynika że jedna wiązka idzie od komputera (lewy przód) - ida "dwie gałęzie" za silnik (koło filtra powietrza), a druga część idzie od skrzynki bezpieczników (rozgałęzia się na wiatrak,, idzie też za silnik, idzie do skrzyni biegów itp). Do tego ta co co idzie od bezpieczników rozgałęzia się i część idzie pod spód i jest mocowana do sanek. 

Pierwszy raz widze, żeby tak była popieprzona instalacji, a sporo silników juz wyciagałem.

Czy jak to porozpinam, to jest jakaś groźba że później coś pomylę, czy kazda wtyczka ma swoje dedykowane miejsce?

 

PS. chcę jak najmniej bebszyć wiązkę, bo chcę wyciągnać całość, czyli sanki, z zawiechą, maglownicą, wspomaganiem, silnikiem i skrzynią biegów.

 

Edited by animavilis
Link to comment
Share on other sites

Co do wiązek na sankach itd nie mam pojęcia, tą za silnikiem możesz spokojnie rozpiąć tylko nie przekręcaj później kluczyka by błędów nie nałapać. Najlepiej zdemontuj sobie UEC i popatrz którą wiązkę wyjmujesz z silnikiem a która zostanie i poodpinaj co potrzeba 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP