Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wypala DPF co 600 km


ajfel
 Share

Recommended Posts

Witam . Chciałbym się dowiedzieć dlaczego moja Vectra wypala regularnie DPF co 600 km .( jeżdzę w trasie , ale więcej na krótkich odcinkach )  Na komputerze pokazuje wyższe spalanie , chodzą nie równo obroty i strasznie dymi  i śmierdzi , z reguły kopci na szaro , czasem na bardzo szaro przy końcówce . Trwa to ok 20 minut , po czym komputer  odłącza wypalanie . Czy coś jest nie tak z tym filtrem ,że tak  dymi ????????? Pozdro 

Link to comment
Share on other sites

witam że wypala Ci co 600 km to w zimę norma bynajmniej u mnie tak jest , latem rzadziej  wypala dpf a że dymi to tez norma bo ten syf musi gdzieś wyrzucić . Możesz wymusic wypalanie kompem jak podepniesz to i błedy ci pokaże

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, cb2425 napisał:

witam że wypala Ci co 600 km to w zimę norma bynajmniej u mnie tak jest , latem rzadziej  wypala dpf a że dymi to tez norma bo ten syf musi gdzieś wyrzucić . Możesz wymusic wypalanie kompem jak podepniesz to i błedy ci pokaże

Witam , dzieki za podłączenie do tematu , w lato i zime tak samo się dzieje z tym . DLaczego to tak śmierdzi gryzie i dymi ten syf , nie da się jeździć na zapełnionej drodze publicznej bo ten kto będzie za mną jechał się udusi :lol2: , straszny smród . co można z tym zrobić , ?? Nie mam żadnych błędów na kompie . Chciałbym to na stałe wypalić albo zlikwidować  , co można zrobić ? BO nie mam zamiaru co 600 km jeździć w ustronne miejsce jak zacznie kopcić i czekać aż to się wypali . BEZ SENS !!!!

Link to comment
Share on other sites

Wypalanie co 600 km to nic nadzwyczajnego, przy wypalaniu musi się dymić.

Jeżeli przeszkadza Ci DPF to masz dwie możliwości, wyciąć i wyprogramować , albo się przyzwyczaić, bo wypalić na stałe się nie da

Polecam poczytać o DPF

Link to comment
Share on other sites

Dnia 28.10.2017 o 12:36, ajfel napisał:

Witam , dzieki za podłączenie do tematu , w lato i zime tak samo się dzieje z tym . DLaczego to tak śmierdzi gryzie i dymi ten syf , nie da się jeździć na zapełnionej drodze publicznej bo ten kto będzie za mną jechał się udusi :lol2: , straszny smród . co można z tym zrobić , ?? Nie mam żadnych błędów na kompie . Chciałbym to na stałe wypalić albo zlikwidować  , co można zrobić ? BO nie mam zamiaru co 600 km jeździć w ustronne miejsce jak zacznie kopcić i czekać aż to się wypali . BEZ SENS !!!!

Jak się zacznie wypalać, urzymuj obroty silnika w okolicy 3000, w mieście jedź na niskich biegach. U mnie w ten sposób wypalanie filtra trwa kilka minut. 

Zauważyłem, że przy stosowaniu oleju 2T dolewanego do paliwa, interwał wypalania zwiększył się spokojnie o ponad 100km.  Teraz filtr wypala się mniej więcej co 900 km.

Jeżdżę głównie w trasie. 

Do kontroli stanu filtra polecam program naszego kolegi z forum, DPF info, do pobrania ze sklepu Google. Do tego interfejs na bluetooth za parę złotych z Alledrogo. 

 

Link to comment
Share on other sites

witam,

wczoraj spotkała mnie przykra niespodzianka.

Filtr wypala mi się co około 50km i tak w koło.

błędów na desce brak.

Po powrocie oczywiście wypalanie było w trakcie - przerwałem ale w tej sytuacji to i tak bez znaczenia

po ponownym uruchomieniu (wypalanie jeszcze się nie załączyło na nowo) przeskanowałem opcom'em - również zero błędów.

z ciekawych rzeczy zaobserwowałem ze:

- poziom zapełnienia to 106% przez około 10 min pracy na wolnych obrotach wzrosło do 108%

- różnica ciśnień filtra to -2 (nawet przy lekkim przegazowaniu tak do 1500obr.  nie zmienia się)

- spalanie chwilowe zachowuje się dziwnie - pokazuje przez chwile 1,8 -1,9 po chwili spada do 0,7 przy czym silnik pracuje równo

pierwsze co mi przychodzi na myśl to jakaś nieszczelność w układzie wydechowym (dziwne ze brak błędów) stąd prośba o pomoc co jeszcze można sprawdzić?,  czy może to koniec DPF?

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, yogi60 napisał:

witam,

wczoraj spotkała mnie przykra niespodzianka.

Filtr wypala mi się co około 50km i tak w koło.

błędów na desce brak.

Po powrocie oczywiście wypalanie było w trakcie - przerwałem ale w tej sytuacji to i tak bez znaczenia

po ponownym uruchomieniu (wypalanie jeszcze się nie załączyło na nowo) przeskanowałem opcom'em - również zero błędów.

z ciekawych rzeczy zaobserwowałem ze:

- poziom zapełnienia to 106% przez około 10 min pracy na wolnych obrotach wzrosło do 108%

- różnica ciśnień filtra to -2 (nawet przy lekkim przegazowaniu tak do 1500obr.  nie zmienia się)

- spalanie chwilowe zachowuje się dziwnie - pokazuje przez chwile 1,8 -1,9 po chwili spada do 0,7 przy czym silnik pracuje równo

pierwsze co mi przychodzi na myśl to jakaś nieszczelność w układzie wydechowym (dziwne ze brak błędów) stąd prośba o pomoc co jeszcze można sprawdzić?,  czy może to koniec DPF?

 

 

Witam szanownego kolegę . Wygląda to na koniec twojego DPF'u . ALE . Gdy tylko zacznie Ci się wypalać zatrzymaj się i na jałowym podkręcaj obroty do 3000 tys obrotów tak jak koleszka wczesniej wyżej w temacie też podkreślił , i czekaj aż skończy wypalać, nie wyłączaj silnika w trakcie . Wyższy poziom spalania to norma tak ma wlasnie być .  Jeśli to nie pomoże możesz mieć już zapchanego DPF w którym nie ma już miejsca . pozdro ! 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 2.11.2017 o 10:05, yogi60 napisał:

witam,

wczoraj spotkała mnie przykra niespodzianka.

Filtr wypala mi się co około 50km i tak w koło.

błędów na desce brak.

Po powrocie oczywiście wypalanie było w trakcie - przerwałem ale w tej sytuacji to i tak bez znaczenia

po ponownym uruchomieniu (wypalanie jeszcze się nie załączyło na nowo) przeskanowałem opcom'em - również zero błędów.

z ciekawych rzeczy zaobserwowałem ze:

- poziom zapełnienia to 106% przez około 10 min pracy na wolnych obrotach wzrosło do 108%

- różnica ciśnień filtra to -2 (nawet przy lekkim przegazowaniu tak do 1500obr.  nie zmienia się)

- spalanie chwilowe zachowuje się dziwnie - pokazuje przez chwile 1,8 -1,9 po chwili spada do 0,7 przy czym silnik pracuje równo

pierwsze co mi przychodzi na myśl to jakaś nieszczelność w układzie wydechowym (dziwne ze brak błędów) stąd prośba o pomoc co jeszcze można sprawdzić?,  czy może to koniec DPF?

 

 

Miałem w tym tygodniu dokładnie taką samą historię. Proces wypalania dpf monitorowałem za pomocą apki dpf info (chwała autorowi programu) i za każdym razem scenariusz był taki sam: dopalanie inicjowało się, proces dopalania dochodził do 15% (wg dpf info), trwał jakieś 15 minut i kończył się bez finalnego dopalenia. I tak co jakieś 60km. Było tak od poziomu nasycenia filtra dpf 90% do 106%. Ganiałem w tym czasie samochód po ekspersówce, przejechałem w ten sposób pewnie z 400km. Jednym słowem dramat. W przypływie desperacji i bezsilności odłączyłem akumulator na noc i po tym kolejne dopalenie zakończyło się sukcesem. Filtr dopalił się do poziomu 8%. Oczywiście nie wiem czy to "restart" pomógł, czy bez niego samochód też by się w końcu dopalił. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

yogi60 tzn że wywaliłeś DPFa? Bo z tego co napisałeś to wygląda na awarie czujnika różnicy ciśnień - co masz przy grodzi. Może się okazać że to kwestia zimnych lutów.

U mnie DPF wypala się co 850-950 km w cyklu 100% miejskim. Wypalanie po mieście zajmuje mi max 4,5km, wypala się zawsze do 16%. Jak gdzieś złapię trochę trasy to max jaki miałem między wypaleniami to 1150km (ale tras praktycznie nie robię). Przebieg 308 tys km, EGR sprawny aktywny, jedynie klapki wirowe zablokowane na stałe jako otwarte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP