Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam czytałem trochę o łożyskach i objawach zużytych łożysk i mam zagwostkę  otóż przed zmianą kół na zimowe  nie słyszałem żeby łożyska przód buczały  może dlatego że letnie były głośne chociaż jak sobie przypominam  to jakieś buczenie było ale to ignorowałem bo zwalałem to na koła teraz słychać  wyraźnie a szczególnie jak zwalniam ale bez hamowania i tak przy 20 km/h buczy bardzo głośno , prawie że wyje , opony przy tej prędkości na pewno nie powinno być słychać no chyba że się mylę , może ktoś spotkał się z takimi objawami    

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem opony potrafią huczec jak łożysko , najlepiej jest unieść auto na lewarku i zakręcić kołem jeżeli wtedy będziesz słyszał buczenie to to jest łożysko. 

A natomiast w moim poprzednim aucie było słychać charakterystyczne dla łożyska huczenie , łożysko kupiłem zabrałem się za wymianę A tu zonk łożysko nowka i okazało się ze klocki hamulcowe popekaly na kawałeczki i to tak huczalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do sprawdzania łożysk na podnosniku to chyba najgorsza metoda bo łożysko daje odgłos dopiero pod jakimś obciążeniem, natomiast na podnosniku napewno go nie będzie.

Najlepiej daciążyć tył, złożyc tylne fotele (oparcia), zdjąć rolete bagażnika (kombi) jechać na jakiś odcinek prostej drogi o dobrej nawierzchni rozpędzić że do 60-70 km i skręcac dość agresywnie na maksa do lewej a potem do prawej jeżeli będzie to lozysko to przy skręcanieu w którąkolwiek ze stron na pewno usłyszysz wyraźnie która strona buczy chyba że to dopiero początek końca łożyska to wtedy trzeba mieć naprawdę wprawie ucho.

Jeżeli natomiast zauważyłeś głośna pracę po zmianie na zimowe ja bym rączej tutaj szukał problemu, albo opona jest już wyzabkowana albo po prostu leciwa. W VC tak miałem jak zalozylem zimowe ostatni raz mimo dużej ilości bieżnika opona była już tak twarda że przy 80-90 wyła nieziemsko dlatego do sprzedaży założyłem letnie żeby ktoś nie szukał dziury w całym że niby łożyska albo coś jeszcze do wymiany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A druga sprawa ze opony zimowe przy temp. rzędu 12-15 pracują zdecydowanie głośniej niż przy temo. 4-5 stopni 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki koledzy za sugestie , ale raczej na 99% łożyska bo przy 20 km/h  opony nie powinny chuczeć  , bo przy 80 jest ciszej  , dzisiaj  byłem wyważyć koła i wyząbkowana nie jest  ,felgi prościutke  , ale dzisiaj zauważyłem że przy skręcaniu w lewo bardziej ewidentnie huczy  , na letnich nie zwracałem na to uwagi bo myślałem  że to opony i jednak się okazuje że zimowe są cichsze bo teraz chuczenie bardziej słychać  , po niedzieli znajdę warsztat co ma rozpędzarkę do kół i sprawdzę 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam , no i byłem na rozpędzarce i nic jest cicho prawa i lewa , tylko właśnie może to nie być miarodajne bo koło nie jest obciążone , pojeżdżę jeszcze trochę i poobserwuje , ale ewidentnie jak skręcam w lewo to słychać mocno , w prawo cicho , wziąłem na rondzie tak ostrzej skręciłem i hałas się wzmógł także ewidentnie wychodzi lewe łożysko 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to bedzie lozysko w piascie na 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli problem 50% rozwiązany . Wymiana i po sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak ale już zgłupiałem bo jeśli skręcam w lewo i wyje to lewe łożysko czy prawe , bo mi mówili że lewe a gdzie indziej że to prawe  , mi logicznie wychodzi że lewe bo przy skręcie w lewo  bardziej jest obciążone :mysli: , wiecie to nie problem wymienić ale wymienić właściwe  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A nie przy skrecie w lewo bardziej jest obciazone prawe ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skręcamy w prawo - obciążamy lewy tył

Skręcamy w lewo - obciążamy prawy tył

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie przecież ciężar auta jest przenoszony na przeciwny kierunek niż skręt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie, z powodu siły odsrodkowej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli drugi problem rozwiązany , teraz wymiana piasty i spokój :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

najprosciej i najpewniej zdjac tarcze i zacisk i rekach bedzie czuc ktore lozysko sie konczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak z tym skręceniem lewo /prawo oczywiste , pojeżdżę trochę i poobserwuje  , a najlepsze było wczoraj jechałem pod pełnym obciążeniem i była cisza nawet przy 80 był tylko szum powierza :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...