Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

dare40

Piasta przód

Polecane posty

Witam czytałem trochę o łożyskach i objawach zużytych łożysk i mam zagwostkę  otóż przed zmianą kół na zimowe  nie słyszałem żeby łożyska przód buczały  może dlatego że letnie były głośne chociaż jak sobie przypominam  to jakieś buczenie było ale to ignorowałem bo zwalałem to na koła teraz słychać  wyraźnie a szczególnie jak zwalniam ale bez hamowania i tak przy 20 km/h buczy bardzo głośno , prawie że wyje , opony przy tej prędkości na pewno nie powinno być słychać no chyba że się mylę , może ktoś spotkał się z takimi objawami    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Owszem opony potrafią huczec jak łożysko , najlepiej jest unieść auto na lewarku i zakręcić kołem jeżeli wtedy będziesz słyszał buczenie to to jest łożysko. 

A natomiast w moim poprzednim aucie było słychać charakterystyczne dla łożyska huczenie , łożysko kupiłem zabrałem się za wymianę A tu zonk łożysko nowka i okazało się ze klocki hamulcowe popekaly na kawałeczki i to tak huczalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do sprawdzania łożysk na podnosniku to chyba najgorsza metoda bo łożysko daje odgłos dopiero pod jakimś obciążeniem, natomiast na podnosniku napewno go nie będzie.

Najlepiej daciążyć tył, złożyc tylne fotele (oparcia), zdjąć rolete bagażnika (kombi) jechać na jakiś odcinek prostej drogi o dobrej nawierzchni rozpędzić że do 60-70 km i skręcac dość agresywnie na maksa do lewej a potem do prawej jeżeli będzie to lozysko to przy skręcanieu w którąkolwiek ze stron na pewno usłyszysz wyraźnie która strona buczy chyba że to dopiero początek końca łożyska to wtedy trzeba mieć naprawdę wprawie ucho.

Jeżeli natomiast zauważyłeś głośna pracę po zmianie na zimowe ja bym rączej tutaj szukał problemu, albo opona jest już wyzabkowana albo po prostu leciwa. W VC tak miałem jak zalozylem zimowe ostatni raz mimo dużej ilości bieżnika opona była już tak twarda że przy 80-90 wyła nieziemsko dlatego do sprzedaży założyłem letnie żeby ktoś nie szukał dziury w całym że niby łożyska albo coś jeszcze do wymiany. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A druga sprawa ze opony zimowe przy temp. rzędu 12-15 pracują zdecydowanie głośniej niż przy temo. 4-5 stopni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki koledzy za sugestie , ale raczej na 99% łożyska bo przy 20 km/h  opony nie powinny chuczeć  , bo przy 80 jest ciszej  , dzisiaj  byłem wyważyć koła i wyząbkowana nie jest  ,felgi prościutke  , ale dzisiaj zauważyłem że przy skręcaniu w lewo bardziej ewidentnie huczy  , na letnich nie zwracałem na to uwagi bo myślałem  że to opony i jednak się okazuje że zimowe są cichsze bo teraz chuczenie bardziej słychać  , po niedzieli znajdę warsztat co ma rozpędzarkę do kół i sprawdzę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:ok:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam , no i byłem na rozpędzarce i nic jest cicho prawa i lewa , tylko właśnie może to nie być miarodajne bo koło nie jest obciążone , pojeżdżę jeszcze trochę i poobserwuje , ale ewidentnie jak skręcam w lewo to słychać mocno , w prawo cicho , wziąłem na rondzie tak ostrzej skręciłem i hałas się wzmógł także ewidentnie wychodzi lewe łożysko 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to bedzie lozysko w piascie na 100%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli problem 50% rozwiązany . Wymiana i po sprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tak ale już zgłupiałem bo jeśli skręcam w lewo i wyje to lewe łożysko czy prawe , bo mi mówili że lewe a gdzie indziej że to prawe  , mi logicznie wychodzi że lewe bo przy skręcie w lewo  bardziej jest obciążone :mysli: , wiecie to nie problem wymienić ale wymienić właściwe  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A nie przy skrecie w lewo bardziej jest obciazone prawe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skręcamy w prawo - obciążamy lewy tył

Skręcamy w lewo - obciążamy prawy tył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No właśnie przecież ciężar auta jest przenoszony na przeciwny kierunek niż skręt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie, z powodu siły odsrodkowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli drugi problem rozwiązany , teraz wymiana piasty i spokój :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najprosciej i najpewniej zdjac tarcze i zacisk i rekach bedzie czuc ktore lozysko sie konczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tak z tym skręceniem lewo /prawo oczywiste , pojeżdżę trochę i poobserwuje  , a najlepsze było wczoraj jechałem pod pełnym obciążeniem i była cisza nawet przy 80 był tylko szum powierza :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...