Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.


kemoth
 Share

Recommended Posts

Czołem Koledzy 

Mam takie pytanie: dokąd prowadzi przewód L od alternatora odpowiedzialny za wzbudzenie? Do jakiego modułu, do jakiego złącza?

Wg załączonego schematu alternator ma oznaczenie G8, silnik Z19DT MY 2016

obwod-alternatora.png

Edited by kemoth
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Robinek napisał:

Do sterownika silnika ciag dalszy schematu - 9819

 

Wysłane z punktu G

Domyślam się, że chodzi o ten fragment:

 

9819.png

Link to comment
Share on other sites

XC57 pin19 kolor  BUWH - Niebiesko Biały - oznaczenie STA w kierunku 121 czyli do alternatora.

 

W oplowskich schematach na dole masz numerację od 0000.

Odpowiednia numeracja oraz opisy układów /np. STA - w domyśle START , np. AC - klimatyzacja/  ułatwia zrozumienie podłączeń oraz nawigację po numerach obwodów

Edited by Robinek
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Robinek napisał:

XC57 pin19 kolor  BUWH - Niebiesko Biały - oznaczenie STA w kierunku 121 czyli do alternatora.

 

W oplowskich schematach na dole masz numerację od 0000.

Odpowiednia numeracja ułatwia nawigację po numerach obwwodów

Dzięki za pomoc. Domyślałem się jak działają te liczby na dole ale nie znam się na tyle na schematach by wiedzieć że STA to alternator :)

Ale o co chodzi w tych moich pytaniach... Pojawił mi się błąd P0621 - Obwód sterujacy lampka alternatora "L", wadliwe dzialanie.

Ładowanie zaczęło w czasie jazdy stopniowo spadać od 13.9V do momentami 12.9V Podejrzany - jak zwykle regulator napięcia albo mostek prostowniczy. Jadę do speca, montuje mi zregenerowany altek który na stole ładuje spokojnie te 14.1V ale w aucie nie chce się wzbudzić. Zamontował kolejną sztukę - jak na razie działa trzyma 13.9-14.1V . Majster zasugerował, że może być problem ze wzbudzeniem. Do pinu L na alternatorze mam założony przewód z żarówką który w razie problemów ma załatwić temat dołączeniem do plusa akumulatora. Czy to jest bezpieczne dla ECU?

Dlatego docelowo chcę prześwietlić obwód wzbudzenia od sterownika silnika do alternatora.

Edited by kemoth
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP