Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Alternator ?


tombo77
 Share

Recommended Posts

Panowie pomóżcie bo już ręce opadają :? 
Alternator sprawdzony w dwóch warsztatach. Oba stwierdziły że jest ok,na stole atlek działa bez zarzutu, a ładowanie przy obciążeniu w samochodzie poniżej 12v.


Czy może ktoś sprawdzić czy ma tak samo?
Czy to normalne? Wydaje mi się że nie.
Wynik identyczny na alternatorze jak i na wyświetlaczu czy klemach akumulatora.

 

Link to comment
Share on other sites

A jak regulator napięcia ? No i czy instalacja ma dobre przewodzenie.

A jak sprawdzałeś aku, że jest sprawny ?

Edited by Cretux
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze przychodzi mi do głowy pasek klinowy czy jest dobrze napięty. Może napinacz jest trochę zużyty.

Edited by Cretux
Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, tombo77 napisał:

Panowie pomóżcie bo już ręce opadają :? 
Alternator sprawdzony w dwóch warsztatach. Oba stwierdziły że jest ok,na stole atlek działa bez zarzutu, a ładowanie przy obciążeniu w samochodzie poniżej 12v.

A zapala się kontrolka ładowania? Wyskakuje błąd P0621?  

Link to comment
Share on other sites

Pociagnij przewód od alternatora do klemy plusowej. Oczyść klemy w środku. W jakim stanie akumulator?

Wysłane z punktu G

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, kemoth napisał:

A zapala się kontrolka ładowania? Wyskakuje błąd P0621?  

Kontrolka gaśnie po starcie silnika, błędu nie ma.

 

1 godzinę temu, Ireneusz3901 napisał:

Masy sprawdzałeś? Albo wsadzili badziewne diody. Ewentualnie jeszcze sprzegielko alternatora.

W alternatorze nie było nic robione bo według fachowców od regeneracji, altek jest sprawny.

 

9 minut temu, Robinek napisał:

Pociagnij przewód od alternatora do klemy plusowej. Oczyść klemy w środku. W jakim stanie akumulator?

Wysłane z punktu G
 

Klemy czyszczone, akumulator po paru dniach stania bez jeżdżenia miał przed startem 12.4V

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Robinek napisał:

Sprawdź ładowanie na alternatorze.

Wysłane z punktu G
 

Wynik identyczny na alternatorze jak i na wyświetlaczu czy klemach akumulatora

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Ireneusz3901 napisał:

Problem wystąpił teraz nagle albo dopiero teraz zauważyłeś?Masz to auto dłużej? Może jest po prostu za słaby altek.

Auto mam 7 lat, altek oryginalny i sprawdzony przez zakłady od regeneracji, ponoć ok.

 

1 godzinę temu, Robinek napisał:

Przyszła mi jeszcze do głowy myśl /długo szła :) / żeby odłączyć wspomaganie

Z tym że ładowanie spada a ja nie kręcę kierownicą. Jak to robię to przy skrajnym skręcie leci ładowanie poniżej 13 nawet bez włączenia pozostałych odbiorników.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, tombo77 napisał:

Auto mam 7 lat, altek oryginalny i sprawdzony przez zakłady od regeneracji, ponoć ok.

 

7 lat, to sporo. Myśl o wymianie. Masz możliwość podłączenia drugiego aku ? Pojeżdżenia i sprawdzenia ?

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, tombo77 napisał:

Hej, już pisałem że dwa zakłady go sprawdzały i oba powiedziały że jest sprawny. Nie wiem może zaryzykuję i kupie zregenerowany altek i podłącze.

Sorki. Pisząc wyżej miałem namyśli aku, a nie altek. Przez te skróty mi się pokręciło. Co nie zmienia faktu, żebyś sprawdził akumulator. A pasek klinowy masz prawidłowo napięty ?

Edited by Cretux
Link to comment
Share on other sites

Pasek wydaje się być ok, aku wymieniony 3 lata temu. Po 3 dniach stania sprawdzone przed startem auta, akumulator miał 12.46v przy starcie potrafi spaść do 10 na ułamek sekundy.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Robinek napisał:

Warto byłoby go sprawdzić testerem do akumulatorów.

A propos testera. Miałem u siebie badane 2 różnymi testerami i tak się zastanawiam czy zasada działania jest taka sama i oba są miarodajne. Jeden pomiar miałem elektronicznym z wydrukiem. Podobny do miernika. A drugi tester obciążeniowy, taki ze wskazówka z jakimś uzwojeniem na zewn.

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o to czy auto masz długo czy niedawno te Astrę kupiłeś? Moze ktoś wsadził za slaby altek, bo są o rożnej mocy i dlatego niedomaga. Wtedy w warsztacie na stole bedzie dobrze ale w aucie jest za slaby. Albo ktoś co regenerował wsadził za słabe diody itp. Ale zacznij jak pisałem od sprawdzenia mas a jeśli nie wiesz o co chodzi to zlec warsztatowi. I koniecznie poczytaj tematy o altku i regeneracji jest ich sporo.

1. Sprawdź masy.

2. Zdekoduj VIN to będziesz wiedział jaki alte ma być.

3. Sprzegielko tez jeszcze może ślizgać czego sie nie wyczuje na stole.

Edited by Ireneusz3901
Link to comment
Share on other sites

Własnie elektronik samochodowy zasugerował mi że może mam problem ze sterownikiem silnika. Jedyne błędy które mam to 

P1120 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

P1122 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

 

I tenże pedał gazu czasami przestaje działać. Czyszczenie styków i kostek nie pomaga.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP