Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Trzęsienie silnika po odpaleniu


magik700
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów , chcialem zasiegnac informacji na temat vectry c 2.2 DTI 2004 r. . Poniewaz szwagier ma problem takiego typu ze po odpaleniu auta po dłuzszym czasie postoju odczuwa sie trzesienie silnika ktore trwaja tak kolo minuty po odpaleniu i pozniej sie uspokaja . bylem u wielu fachowcow i jeden mowil ze to od rozrusznika i robil ale nie pomoglo . kupilem nowy aku , regenerowalem sterownik pompy i jak narazie nie ma zadnego rezultatu . Moze ktos z Was mial taki przypadek to bede wdzieczny . Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

A czy nie ma wrażenia jak by nie równej pracy i lub pracy nie na wszystkie gary?

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem najprawdopodobniej zapowietrza się . Sprawdź poziom paliwa przed odpalenie w filtrze. Może to być sławetna przyczyna oringu na pompie .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

 

Świece do sprawdzenia no i szczelność układu paliwowego.

A kopci przy odpaleniu?jak tak to jaki kolor dymu?

Edited by Aro1977
Zmiana
Link to comment
Share on other sites

Miałem podobne wibracje od około miesiąca. Po odpaleniu, przez 3-5 minut cykliczne wibracje od silnika, bez falowania obrotów, potem spokój. 20 tys. temu były uszczelniane wtryskiwacze, 8 tys. temu wykonano tę usługę ponownie, bo auto nie chciało odpalić, a dzisiaj auto odpaliło i po sekundzie zgasło. Ponowne odpalenie po 20 sekundach suchego kręcenia na rozruszniku zaczął nierówno brać i po kolejnych 5-10 odpalił ze wciśniętym pedałem i trzymaniem na 2000 obr. Teraz odpala z zająknięciem, staram się parkować silnikiem poniżej tylnej osi.  Na coś to wskazuje? Na kompie żadnych błędów. Już mam dosyć tego problemu

Edited by pantadzio
Link to comment
Share on other sites

pantadzio u Ciebie jest klasyczne odpowietrzenie układu paliwowego.
Gdzieś masz nieszczelność i to musisz znaleźć.
W twojm przypadku objawy wskazują ze to filtr,obudowa filtra jest niesczelne,oringi w nim gdzie wkładasz przewody paliwowe,uszczelki filtra.
Wymień filtr paliwa.
Zobacz w jakim stanie są przelewy?na pewno długo nie robione,najlepiej wymienić.
Trawersy do wymiany i przejrzenie,sprawdzenie całego układu paliwowego od baku do silnika po wtryski.
Jaki masz samochód i jaki silnik to powinno być napiasane

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Wybacz, jestem początkującym forumowiczem, ale chyba zagoszczę na dużej, bo to auto wymaga. Silnik to Y20DTH (2.0 DTI), vectra c kombi 2004 rok, nakręcone 300 tys. auto od 80 tys u mnie, od jakiś 40 tys. mam co jakiś czas problem z odpalaniem, po serwisie problem ustępował i po czasie nagle nie odpalał, jak wyżej napisałem, dwa razy robili mi to w ASO po "symboliczne" 1300 zł (dwa razy demontowane i uszczelniane wtryski). Półtorej roku temu wymieniona  uszczelka pompy podciśnienia, uszczelki wtryskiwaczy (90500732), uszczelka 0-11096531, trzy trójniki przewodów przelewowych (9281478) czyli chyba przelewy (?), przewód paliwowy. Drugi raz wyłożyło się pół roku temu za granicą i tam było lewe powietrze na powrocie paliwa z wtryskiwaczy, też wtryskiwacze zdemontowane i uszczelnione, ale dokładnie co nie wiem, bo nie ma wyszczególnionych części, robione w ASO za granicą, może powinienem ubiegać się o zwrot kosztów drugiej naprawy od polskiego ASO Opla?

Filtr wymieniałem przedwczoraj u jakiegoś mechanika, mówiłem mu o problemie, zmienił odpowietrzył, w sumie tyle, problem w żadnym stopniu nie zniknął, mógł nie zdiagnozować nieszczelności w tym miejscu? Półtorej roku temu przy uszczelnianiu wtrysków był czyszczony zbiornik i wymieniany filtr paliwa pod tym kątem w ASO.

Trawersy to mostki wtryskiwaczy?

Teraz nie wiem czy jechać do Opla by powołać się na takie same objawy i gwarancję, ale narażać się na 2-3 razy wyższe koszty, czy olać ich i jechać do mechanika, który w moim mieście zajmuje się oplami?

 

 

Edited by pantadzio
Link to comment
Share on other sites

Tak Ale do mechanika który znajdzie przyczyne A nie wymieni części które są dobre

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ciekawe jak filtr wygląda bo możesz mieć nieszczelność na mostkach wtryskiwaczy tzw.oringi trawersów i się zapowietrza.Trzeba by sprawdzić szczelność samych trawersów jak ok, to przelewy.

 

Link to comment
Share on other sites

Generalnie to powinni sprawdzić cały układ paliwowy na szczelność,zaczynając od baku,przewody pod autem do łączek przy filtrze i do filtra,sam filtr,oringi w nim,szczelność pompy,przelewów,ringów i uszczelniaczy na trawersach.

Na trawersach wystarczy zbyt mocne dokrecenie o pół obrotu i już jest pozamiatane,dlatego po zamontowaniu trawersów na swoje miejsce sprawdza się jeszcze szczelność przed skreceniem wałka i pokrywy zaworków.

Wiem bo sam to przechodziłem i po dwóch dniach wyszła nieszczelność na dwóch trawersach i robota od nowa tylko że na szczęście robiłem to sam i człowiek się uczy na błędach.

Link to comment
Share on other sites

Zakładam uszczelniacz na wtrysk,póżniej oring gumowy na trawers wsuwam trawers na swoje miejsce tak żeby nie uszkodzić uszczelniacza na wtrysku trzymajac w górę jak wejdzie to dokręcam kluczem torx ale ręką do momentu wyczucia oporu.
Podłączyć strzykawke dużą z wężykiem do trawersa gdzie idzie przelew i naciskam strzykawke,jak słychać syczenie to dokręcam delikatnie i sprawdzam strzykawka aż do momentu aż nie syczy i tak wszystkie cztery trawersy.
Daję jeszcze silikon wysoko temperaturowy pomiędzy otwór trawersa a głowice gdzie załorzony jest oring gumowy i dopiero wciskamy trawers,po to by olej nie uciekał na silnik.
Później sprawdzam jeszcze raz szczelność wszystkich Trawersów i jak jest ok to przykrecasz wałek i pokrywe zaworów.
Tak po krótce[emoji6]

Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Edited by Aro1977
Zmiana
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP