Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Swap z30dt -> z20net i ogromna prośba do doświadczonych użytkowników


kubanino
 Share

Recommended Posts

Cześć wszystkim,

Nie znalazłem tematu podobnego, a niestety mam trochę nerwówkę odnośnie zmiany silnika. Mam nadzieję, że jeśli czytacie, to pomożecie, będę bardzo wdzięczny.

Ostatnie 2 lata jeździłem Z30DT, naprawdę złego słowa na ten silnik nie mogłem powiedzieć jeśli chodzi o kulturę, spalanie i frajdę. Miesiąc temu rozleciała się pompa wody, oddałem do mechnika, wymieniłem przy okazji rozrząd. 2 lata nie robiłem osprzętu, poprzednia właścicielka doinwestowała. Niestety dzisiaj, 700 km po wymianie pompy wróciłem z Rzeszowa do Krakowa na lawecie. Ze wstępnych oględzin wychodzi, że albo źle zamontowali uszczelnienie z pompy (jutro podjadę i się dowiem), albo jest duże ciśnienie w układzie. Nie wywalało przez korek, ale przelew od pompy wody (lewa strona silnika cała zalana, osprzęt tak samo).

Podsumowując, jeśli z silnikiem zaczynają się problemy - nie chcę dokładać, bo furę robiłem pod amatorski tuning. Wystarczy, że w aucie jest nowe sprzęgło i dwumasa, która i tak musi wylecieć. Popełniłem błąd wkładając ją, mając na uwadzę tuning tego samochodu w planach.

Jeśli to jakaś drobna awaria - i tak chciałbym 2.0, ponieważ V6 jest traktorem - mało pali, duża pojemność i praktycznie nie ma możliwości na zrobienie jakichkolwiek przyrostów.

Pytanie #1

Na co uwazać przy SWAPie i gdzie go zrobić? Czytałem tematy, ale są 2-3-4 letnie. A nie znalazłem tam odpowiedzi na drugie pytanie.

Pytanie #2

Nie mam możliwości trzymania klamotów po SWAPie w piwnicy w bloku, zastanawiam się co jest warte z osprzętu do przechowania, a co od razu skierować na złom. Ewentualnie, czy ktoś jest polecany do kupienia za grosze zestawu po-swapowego (skrzynia F40 nie haczy, bdb stan, komplet dwumasy i sprzęgła z gwarancją 2 lata, ma 6000 km, wiadomo turbo, wtryski, IC i osprzęt?). Nie ukrywam, że dla kogoś kto nie ma ani miejsca, ani czasu, ani wiedzy, taka sterta gratów po starym silniku to tylko problemy.

... chyba najdłuższy temat jaki założyłem. Będę wdzięczny za pomoc, ponieważ lubię swoją VC i chciałbym ją ogarnąć pod względem napędu. Niech się w końcu odpycha jak trzeba ;)

Edited by kubanino
Link to comment
Share on other sites

Na pewno swapa zrobi Ci RafalG i wiem, że jest jeszcze rajszew garage. Rafał robił swapa w moim aucie i jest wszystko jak należy. Na pewno jest jeszcze oczywiście więcej mechaników, którzy się podejmą swapa.

Myślę, że możesz zapytać gościa od swapa, czy nie wezmą Twoich starych gratów w rozliczeniu. Pewnie dużo więcej byś zyskał sprzedając sam na części, ale to dużo więcej zachodu.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Klosiu napisał:

Na pewno swapa zrobi Ci RafalG i wiem, że jest jeszcze rajszew garage. Rafał robił swapa w moim aucie i jest wszystko jak należy. Na pewno jest jeszcze oczywiście więcej mechaników, którzy się podejmą swapa.

Myślę, że możesz zapytać gościa od swapa, czy nie wezmą Twoich starych gratów w rozliczeniu. Pewnie dużo więcej byś zyskał sprzedając sam na części, ale to dużo więcej zachodu.

Dzięki za odpowiedź!

Dla mnie byłoby super, gdyby ktoś kto tym handluje wziął. Przede wszystkim szkoda mi czasu i uwagi, wiesz jak to jest, gdy skupiasz się na aucie, szukasz, pytasz itp, a to nie jest Twoje źródło dochodu. Po prostu jest się tym zmęczony :)

Jak długo masz poswapowanego i przede wszystkim z jakiego silnika?

 

Link to comment
Share on other sites

Jakoś na początku 2014r kupiłem auto już po swapie z 3.0cdti. Auto stało wystawione w handelku z dieslem i Rafał zaproponował, że może swapa ma 2.0t zrobić i się zdecydowałem.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Sizon napisał:

Kuba, to przemyślana i ostateczna decyzja? :)

Sizon! Dobrze, że się podpiąłeś :) Dzięki! 

Mam burzę myśli w głowie. Nie jest to ostateczna decyzja do póki nie zostanie wykonana, ale ciężko mi wybrać dobrą, bo nie potrafię przewidzieć co będzie z Z30. Na pewno do tej pory byłem z niego bardzo zadowolony, ale ma 183 000 i tak jak mówie - w VC poza rozrządem i sprzęgłem nic mechanicznie nie robiłem z tematem silnik / skrzynia. Dziwi mnie, dlaczego dwa razy wywaliło płyn przez pompę.

Jakieś rady w moim przypadku? Obserwujesz jakiś czas mój temat, więc widziałeś co się działo / dzieje. Nie chcę odpuszczać VC, bo wszyscy lubimy samochód i wiem co w nim jest.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Klosiu napisał:

Jakoś na początku 2014r kupiłem auto już po swapie z 3.0cdti. Auto stało wystawione w handelku z dieslem i Rafał zaproponował, że może swapa ma 2.0t zrobić i się zdecydowałem.

 

No to dobrze świadczy o jakości tego swapa, skoro furą śmigasz 3 rok i jest OK.  :)

Link to comment
Share on other sites

no cóż, mechanicznie nie pomogę...Pytanie zadałem, bo jakoś nie jestem fanem swapów. Kilka nieciekawych historii też już słyszałem po takich przekładkach.

A z benzyny w VC to z kolei wybrałbym tylko 2.8 :) 6 garów V to nie 4 w rzędzie :) Tym bardziej się dziwię, że jako posiadacz tego nie bierzesz pod uwagę :P

To tylko i wyłącznie moje zdanie, ale albo naprawiałbym z30, albo szukałbym innego, szybszego auta, niekoniecznie z20 i VC, które podkręcone, jak już złapie trakcję, to tylko mistrz prostej, niestety jak to mówią, to auto nie skręca...

 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Sizon napisał:

no cóż, mechanicznie nie pomogę...Pytanie zadałem, bo jakoś nie jestem fanem swapów. Kilka nieciekawych historii też już słyszałem po takich przekładkach.

A z benzyny w VC to z kolei wybrałbym tylko 2.8 :) 6 garów V to nie 4 w rzędzie :) Tym bardziej się dziwię, że jako posiadacz tego nie bierzesz pod uwagę :P

To tylko i wyłącznie moje zdanie, ale albo naprawiałbym z30, albo szukałbym innego, szybszego auta, niekoniecznie z20 i VC, które podkręcone, jak już złapie trakcję, to tylko mistrz prostej, niestety jak to mówią, to auto nie skręca...

 

Szkoda mi się pozbywać VC, bo sporo w niej zrobiłem. Jeśli okaże się, że nic poważnego z Z30Dt się nie dzieje, to jedynie wstrzymam się ze swapem, lub sprzedam całe auto. Dlaczego? Mruczy ekstra, kultura pracy i spalanie też ekstra. Jednak ostatnio, przynajmniej w Krakowie zobaczyłem awersje mechaników do tego silnika. Miałem fart, bo egzemplarz zadbany i nie było za wiele do roboty, jednak koszty są mimo wszystko 2x większe na wszystkim. Chcemy kupić z Żoną mieszkanie, oczywiście 70% - 80% pójdzie w kredo, dlatego nie wchodzi w grę nowsze auto, a to jest (poza silnikiem) raczej pewne :) Stąd bardziej ekonomiczne decyzje.

Gdyby koszty utrzymania były podobne co z 2.0 bezyną, to pewnie bym nigdy tego wątku nigdy nie założył. Można zapytać, po co w ogóle kupowalem Z30. Po pierwsze dlatego, że miałem zadbany egzemplarz, po drugie skusiło mnie wyposażenie i ogólny stan auta za przyzwoite na tamten czas pieniądze :)

Link to comment
Share on other sites

Z20 swojego czasu na forum to nie był jakiś rarytas, ot jedna z wielu wersji silnikowych. Później zrobił się boom na ten motor, który w serii wg mnie nie powala, np. z19dth podkręcone za 500zł zbiera się lepiej no i pali o wiele mniej.

Ceny nagle bardzo skoczyły, zrobiła się swoista moda na nie-diesel, więc z20 było i jest polecane w każdym wątku, nawet jak ktoś się zastanawia tylko nad 1.8 czy 3.2.

Podkreślam, mówię za siebie, nie dałbym np. 7 tysi za przekładkę (chyba za tyle się wyrobisz) na z20, gdzie i tak musisz zainwestować hajs w podniesienie mocy, bo założę się, że będziesz zawiedziony serią względem z30.

I znowu czekają Cię wydatki. A to też nie jest jakiś super pancerny silnik, pomimo tego co piszą. Nie kupisz w razie czego gołego słupka za 1000zł, jak w z19dth (i to do wyboru, do koloru).

Nie wiem, jakie masz plany, do czego ma Ci służyć auto. 1/4 mili? Wyścigi spod świateł? Uważasz, że podkręcone PB będzie palić mało? Oszczędności to ja w tym planie nie widzę :)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Sizon napisał:

Z20 swojego czasu na forum to nie był jakiś rarytas, ot jedna z wielu wersji silnikowych. Później zrobił się boom na ten motor, który w serii wg mnie nie powala, np. z19dth podkręcone za 500zł zbiera się lepiej no i pali o wiele mniej.

Ceny nagle bardzo skoczyły, zrobiła się swoista moda na nie-diesel, więc z20 było i jest polecane w każdym wątku, nawet jak ktoś się zastanawia tylko nad 1.8 czy 3.2.

Podkreślam, mówię za siebie, nie dałbym np. 7 tysi za przekładkę (chyba za tyle się wyrobisz) na z20, gdzie i tak musisz zainwestować hajs w podniesienie mocy, bo założę się, że będziesz zawiedziony serią względem z30.

I znowu czekają Cię wydatki. A to też nie jest jakiś super pancerny silnik, pomimo tego co piszą. Nie kupisz w razie czego gołego słupka za 1000zł, jak w z19dth (i to do wyboru, do koloru).

Nie wiem, jakie masz plany, do czego ma Ci służyć auto. 1/4 mili? Wyścigi spod świateł? Uważasz, że podkręcone PB będzie palić mało? Oszczędności to ja w tym planie nie widzę :)

 

 

 

 

Zdecydowanie nie, na ten moment zależy mi na tym, aby w miarę żwawo auto nadal jeździło, ale nie zamierzam się tym ścigać, bo to byłby wóz z sianem na kołach :) W ogóle w przypadku VC słowo "tuning" to bardziej adaptacja do wygodnej jazdy niż tuning w pojęciu jakie się nasuwa :)

Z30DT to duże wydatki, które do tej pory mnie unikały i które moim zdaniem mogą być nieuzasadnione, jeśli dwukrotne wywalenie wody przez pompe = UPG ze wskazaniem na opadnięte tuleje. Jeśli nie, spoko, niech dalej jeździ, póki co

1.8 benzyna - to jest za słabe aby się wygodnie poruszać
2.2 obie wersje można w ogóle przemilczeć,
1.9 fiatowsko-oplowski jest bardzo dobry i złego słowa nie powiem. Szwagier ma w VC i w sumie silnik to jedyne na co nie może narzekać. Tylko po prostu brakuje mi benzyny. Ostatnie 3 silniki to diesle,
2.0 DTI i 2.2 DTI jakoś nie bardzo sa alternatywą do 3.0, miałem 2.2 DTI dwukrotnie i ten silnik jest niby OK, ale jednak coś brakuje.
3.2 V6 to bardzo fajna jednostka, ale jeśli SWAPować, to raczej nie na niego, bo to wyjście z drogiego w utrzymaniu 3.0 na praktycznie to samo tylko w benzynie
2.8 V6 - jak w przypadku powyższych, za duża loteria.

2.0 bardzo potaniał, do 7 tys z tego co się wstępnie dowiedziałem można nie tylko wymienić wszystko i mieć z tego 230 km (wtryski, program), które po prostu zrekompensują brak fałki, ale w procesie na wstępie pozbyć się dwumasy, włożyć fajny zestaw sprzęgła z gratami od Saaba i w zasadzie nie ma co się psuć, przynajmniej na skalę kosztów chociażby remontu samego Z30.

I wiesz, nawet bym zostawił Z30DT na pokładzie, bo jak jedzie, to uwielbiam go, gdybym miał gwarancję, że ten silnik pojeździ bez drogiej niespodzianki, tym bardziej że sprzęgło i dwumas nowy. Natomiast krakowscy mechanicy tak na każdym kroku pie%#$olą na temat tego silnika i potencjalnej roboty, że nie chcę przeżywać wymiany np. rozrusznika, alternatora, zaworków, wtrysków, turbo, egr, dpf... Ja wiem, że w cywilizowanym świecie wymienione powyżej nie powinny być problemem, ale dla tych ludzi są i mnie to irytuje do spodu. Przyjeżdzasz do warsztatu, a tu facet "ehhh" i narzeka na temat dostępu, że ciasno pod maską, że nie robił tego silnika często, bo mało popularny itp itd.

Edited by kubanino
Link to comment
Share on other sites

Wszystko fajnie, ale wychodzisz z założenia, że zmieniając motor na z20 jednocześnie wyzbywasz się wszelkich usterek i tylko delektujesz się jazdą. A przecież kupisz ~10 letni silnik, na który gwarancji to raczej nie dostaniesz.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Sizon napisał:

Wszystko fajnie, ale wychodzisz z założenia, że zmieniając motor na z20 jednocześnie wyzbywasz się wszelkich usterek i tylko delektujesz się jazdą. A przecież kupisz ~10 letni silnik, na który gwarancji to raczej nie dostaniesz.

 

To jest mega słuszna uwaga, dlatego staram się obliczyć, czy finalnie, pozbywając się gratów z Z30dt, skrzyni, osprzętu, sprzęgła jestem w stanie finalnie osiągnąć koszta na poziomie 3 000.  Stąd cały temat i pytania zawarte w temacie. Bo jeśli tak, to moim zdaniem warto, a na koniec wrzucić LPG, który podobno z20net lubi :)

Gdybym miał lipną budę, wyposażenie i ogólny stan VC, to bym nie myślał o SWAPIE, tylko sprzedał i olał sprawę :)

Link to comment
Share on other sites

To jak ta się boisz z30, to wkładaj z19dth, podkręć tanim kosztem i tyle :) Koszty nieporównywalne, tyle że to nadal klekot (ale jeden z najlepszych na rynku).

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, kubanino napisał:

Ludzie z forum wstawiają sztywne koło od Saaba 9-3

nie znam tematu, a komfort, koszty? U mnie czujność odnośnie forumowych mądrości wzrosła od momentu niby to super poprawionego kolektora w z19dth. Tylko dziwnym zbiegiem okoliczności jakoś swoją aktywność zawiesili ci, którzy tak kiedyś zachwalali i sprzedawali to rozwiązanie. A ktoś musiał za te "patenty" zapłacić. Nie twierdzę, że z z20 jest to samo, ale ja tam już nikomu nie wierzę :)

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Sizon napisał:

To jak ta się boisz z30, to wkładaj z19dth, podkręć tanim kosztem i tyle :) Koszty nieporównywalne, tyle że to nadal klekot (ale jeden z najlepszych na rynku).

Gdybyś miał zaufanego i pozytywnie nastawionego mechanika byłoby łatwiej :) 

Przeliczę to, popytam ludzi którzy swapują jakie koszta w tym przypadku i na pewno wezmę pod uwagę. Wiesz jak to jest, karta papieru i jakiś kosztorys trzeba do tego wszystkiego mieć :/

Mam nadzieję, że osoby zajmujące się tego typu tematami podłączą się do wątku, na pewno takich leszczyków jak ja mają co tydzień w serwisie i są opykani w kwestii swapów, popytu na części i finalnego rozliczenia :)

Link to comment
Share on other sites

Wiesz, ja też nie zagwarantuję, że wsadzisz z19dth i wszystko będzie cacy. Ale ten silnik też ma naprawdę dobre opinie, jest tani w zakupie i możesz wybierać jak w ulęgałkach, a z20 to jest takie trochę tu i teraz, nie chcesz to nie czeka na kolejny za rogiem.

Z każdym silnikiem trzeba trochę szczęścia, ale jak masz do wyboru powiedzmy 100 z19 i 5 z20, no prawdopodobieństwo jednak jest trochę większe, że będzie ok :)

Tu też jest 2 dno, zarobek na swapie z20 jest dużo większy, niż na z19, nie licz, że ktoś kto z tego żyje doradzi Ci dużo tańszą opcję :)

Dobra, ja swoje napisałem, ktoś się może ze mną nie zgodzić, przedstawiłem swoją opinię, którą można też poprzeć konkretnymi cena swap z20 vs z19.

 

Link to comment
Share on other sites

Sizon, masz rację w 100, a jak widzisz ja też nie jestem zamkniety. Temat jest przygotowany pod osoby, które takie swapy robią. Dla mnie to czysta kalkulacja. Chcę się w miarę elastycznie poruszać, a robienie po 350 koni i latające bokiem korby nigdy nie były moim priorytetem. Natomiast coś czego nie wiedziałem prawie dwa lata temu, to wysokie koszty obsługi Z30 w Krakowie i podejście okolicznych mechaników, a także problem który mnie dopadł w ostatnich dniach, niestety :)

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Sizon napisał:

nie znam tematu, a komfort, koszty?

Tarcza kewlarowa, stałe koło z saaba 1.8t, docisk z saaba 9-5 aero. Komfort bez zmian, na wolnych obrotach słychać skrzynię na zewnątrz samochodu, koszt od 1/2, do 3/4 kosztu zestawu oryginalnego sprzęgła. Zależy jak tam graty kupisz. Faktem jest, że części nie czekają na półce sklepowej i trzeba się trochę postarać. Zaletą jest trwałość i niski koszt ewentualnej naprawy.

7 godzin temu, Sizon napisał:

Z20 swojego czasu na forum to nie był jakiś rarytas, ot jedna z wielu wersji silnikowych. Później zrobił się boom na ten motor, który w serii wg mnie nie powala, np. z19dth podkręcone za 500zł zbiera się lepiej no i pali o wiele mniej.

Zgadzam się, że zakup 2.0t żeby jeździć nim w serii, to trochę bez sensu. Ludzie ten motor kupują ze względu na trwałość właśnie pod obciążeniem i możliwość podkręcania.

7 godzin temu, Sizon napisał:

I znowu czekają Cię wydatki. A to też nie jest jakiś super pancerny silnik, pomimo tego co piszą. Nie kupisz w razie czego gołego słupka za 1000zł, jak w z19dth (i to do wyboru, do koloru).

Na forum nie kojarzę ani jednego tematu gdzie opisany jest uszkodzony słupek z20net bo się rozpadł w wyniku zużycia. Praktycznie wszystkie opisane usterki to osprzęt. Świece, cewki, zaworki, źle ustawiony rozrząd, niepoprawnie ustawiony gaz, uszkodzona pompa paliwowa itp itd. Padły silniki po niewymienionym na czas rozrządzie, wypaliły się tłoki po lejącym wtrysku gazowym. Diesle w VC też nie słyną z bezawaryjnego osprzętu i też padają różne całkiem nietanie elementy. DPF, EGR, Klapy wirowe, wtryski, to są na przykład elementy, które występują w 1.9, trzeba się z nimi uporać, a nie ma ich w 2.0. Regeneracja turbiny z geometrią zmienną jest droższa, niż zwykłej z 2.0.

Podsumowując, moim zdaniem, jeżeli ktoś chce swapować na 2.0t bo nie wie co innego wsadzić, to faktycznie bez sensu. Jeżeli ktoś chce 2.0t i liczy na tanią jazdę, to też nie tak, bo do taniego jeżdżenia należy jeszcze lpg założyć i upewnić się, że cały osprzęt jest ok, a to za darmo nie jest. Do taniego jeżdżenia to 1.8 122km + lpg.

Moim zdaniem wkłada się 2.0t po to, żeby zrobić 250km co najmniej. Więcej mocy niż 250km to znacznie większe koszty zarówno modyfikacji jak i eksploatacji. Piszę z doświadczenia.
Zrobienie dużej mocy, to nie tylko silnik, ale i zawieszenie, opony, hamulce. W przeciwnym wypadku jest tak, jak mają chłopcy w dieslach 1.9 właśnie (nie tylko vc), gdzie mają po 400nm lub więcej za 500zł i na 3 biegu stoją w miejscu bo trakcji nie ma. Na vc nie można patrzeć jak na auto sportowe bo nim nigdy nie będzie. Dla mnie Signum jest całkiem wygodnym autem rodzinnym, a jak na banie muszę przeskoczyć kogoś sprawnie, to przyśpieszenie ze 160km/h do 220km/h zajmuje ledwie chwilkę.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Klosiu napisał:

Tarcza kewlarowa, stałe koło z saaba 1.8t, 

koszt od 1/2, do 3/4 kosztu zestawu oryginalnego sprzęgła. Zależy jak tam graty kupisz. Faktem jest, że części nie czekają na półce sklepowej i trzeba się trochę postarać. Zaletą jest trwałość i niski koszt ewentualnej naprawy.

Ja za koło dałem całe 28 EURO. Da się tanio dorwać. Nie liczę kosztu dostawy bo sam odebrałem przy okazji w dżermanii.

Link to comment
Share on other sites

Macie Panowie rację, @Klosiu dobrze podsumował. W moim przypadku auto jest gotowe - nowe heble, nowe opony, dobra trakcja,zawiecha. Dlatego w ogóle pomysł z 2.0. Na razie kalkuluje koszty, a przede wszystkim czas. Na dniach będę wiedział co robię, natomiast w temacie nurtują mnie zadane na starcie dwa pytania. 

Muszę podsumować wartosc gratow, bo sporo dołożyłem, przekalkulować i podjąć decyzję. 

Link to comment
Share on other sites

sizon tak czytam twoje wypowiedzi i smiac mi sie chce 

gdzie kupisz slupek 1.9 za 1000zl?? po mniejszym przebiegu niz 200tys mil??, a wlasnie slupek od 2.0t kupis smiesnie tanio bo to sie poprostu nie psuje z saaba juz ceny sa od 700-800zl i benzyna z reguly ma duzo mniejszy przebieg niz diesel

swap tanszy 1.9 od 2.0? smieszne, wszyscy tak ten silnik zachawlaja a to jest naprawde wloskie g**no, dwumasa, turbina kolektor, egr, dpf policz to wszytsko to wychodza tysiace zlotych, a gdzie zgnite magistrale, pekajace rurki egr-a

jedny slowem z g**na bata nie ukrecisz

Link to comment
Share on other sites

Nie widzę w tym nic śmiesznego.

Nie robię swapów, nie jestem mechanikiem, więc nie muszę niczego zachwalać. 1.9 to jeden z najlepszych diesli w ogólnej opinii, a dla Ciebie włoskie g**no, spoko...

Nie miałem problemów, żeby za tyle kupić i to z rozsądnym przebiegiem, ale nie było takiego powodu, 11letnia VC ma w tym momencie 270 tys. km na blacie i tylko kolektor się poddał, dwumas wiadomo, wymieniony. EGR, DPF, wtryski i cała reszta ORYGINAŁ. Chyba nieźle, jak na taki "badziew".

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP