Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

2.2 direct szarpnięcie i błąd z kluczykiem


Adikzgc
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Ostatnio podczas większej prędkości powyżej 130 km/h w moim Oplu Signum 2.2 Direct następuje szarpnięcie i wyskakuje kontrolka auta z kluczykiem. Podczas pierwszych kilku takich sytuacji można było  dalej normalnie jechać, a ostatnio auto wpadło jakby w tryb awaryjny i straciło moc, tak jakby wcale nie reagowało na pedał gazu (wciśnięty w podłoge, a auto wogole nie przyspieszalo tylko zwalnialo). Po wyłączeniu i włączeniu auta kontrolka gaśnie i auto jedzie normalnie do prędkości 130-140 km/h. Probowalem zczytac bład za pomoca zwyklego interfejsu OBD2 dostepnego na allego w cenie okolo 100 zl, jednak nic on nie wykrywa, tak jakby nie bylo zadnego problemu (mimo ze kontrolka swieci). Po weekendzie sprobuje podjechac do mechanika zeby podlaczyl mi auto i sprobowal zczytac blad, jednak moze Wy wiecie co jest przyczyna takiego zachowania auta? Przegladalem rozne fora na ktorych wyczytalem pare mozliwosci typu brudny EGR czy tez wypiecie wtyczki przeplywomierza powietrza i przy przygladaniu sie czy wszystkie wtyczki sa podpiete natrafilem na dwie wtyczki odpiete, jakby cos zostalo z silnika zdemontowane a te sobie wisialy. Dołaczam zdjecia, moze wiecie do czego powinny byc podpiete. Pozdrawiam

 

p.s.

na 3 zdjeciu zaznaczylem gdzie sie te wtyczki znajduja

wtyk2(1).jpg

wtyk3(1).jpg

wtyk1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim diagnostyka opcomem, jak kupiłem auto i wracałem to też taka sama sytuacja była że przy gwałtowniejszym przyspieszaniu szarpnięcie i zapalała się kontrolka i później zapalił się check i tryb awaryjny. Diagnostyka pokazała że za wysokie ciśnienie na listwie wtryskowej co by wskazywało na regulator ciśnienia i przy tym błędzie wypadanie zaplonu na jednym cylindrze.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 22.10.2017 o 15:23, kretoslaw napisał:

objawy troche jak przy pompie wysokiego ciśnienia która nie daje rady przy pewnej prędkości.

Dzisiaj byłem u mechanika i po podłaczeniu pod komputer stwierdzil, ze jest cos z cisnieniem paliwa. Polecil mi najpierw wymienic filtr paliwa bo moze to byc przyczyna. Po wymianie napisze czy usterka znikla.

Link to comment
Share on other sites

Szkoda że mechanik nie powiedział dokładnie o co chodzi z tym ciśnieniem (za niskie, za wysokie?) i że nie podejrzał parametrów pracy i ciśnienia jakie jest na listwie najlepiej pod obciążeniem. Chyba że podłączył jakiś uniwersalny program gdzie tylko opis ogólnikowy błędu. Filtr to nie duży koszt ale czy to to.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa, jednak tak jak przypuszczałem problem nie zniknal (to by bylo zbyt piekne ) . Podłączyłem ponownie auto pod komputer i wyskakuje taki błąd: P1191-52-59: powertrain Fuel rail pressure (frp) sensor- range/performance problem.

Link to comment
Share on other sites

Tyle juz sie o tym bledzie naczytalem, ze sam nie wiem co to moze byc. Chcialbym uniknac wymiany pompy bo jest to jednak wysoki koszt. Z opisu bledu mozna wywnioskowac, ze moze to byc czujnik cisnienia paliwa. Wiecie jak mozna go sprawdzic czy jest sprawny? Dodam, ze odkad pojawil sie problem to auto nie stracilo na mocy ani nie pali wiecej jak to przy tym bledzie sie niektorym przytrafia.

 

Narazie skupie sie na wymianie czujnika cisnienia paliwa. Myslicie ze dobrym wyborem bedzie zamiennik tego typu http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-paliwa-opel-24418424-6235649-i6832120718.html czy jednak lepiej kupic http://allegro.pl/opel-2-2-direct-z22yh-czujnik-cisnienia-gm24418424-i6998550128.html . 

Edited by Adikzgc
Link to comment
Share on other sites

Postanowilem wymienic regulator cisnienia paliwa, jednak nie wiele to dalo. Zmienilo sie tylko to ze zamiast bledu ktory wyskakiwal wczesniej teraz wyskakuje blad P0302 wypadanie zaplonow. Raz wyskoczylo na cylindrze 2 a drugim razem po skakowaniu bledu na 3. Wiecie co moze byc przyczyna? Dodam ze blad wyskakuje dopiero przy okolo 140 km/h na 4-5 biegu. Do tego momentu auto jedzie normalnie. Na 3 przy 110 km/h i wyokich obrotach nic sie nie dzieje,to samo na 2 biegu jak mocniej przycisne i sa wysokie obroty to zaden blad sie nie pojawia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam miałem już kilkanaście 2.2 directów na warsztacie i trzeba do każdego podejść indywidualnie lecz często pada pompa wysokiego ciśnienia i jej regulator a częstą przyczyną tego jest siadająca pompa paliwa w baku wtedy pompa wysokiego nie ma na starcie ciśnienia z pompy baku a z tego co pamiętam to jest nawet 8 bar. Trzeba zrobić diagnostykę. Bolączką też są klapy wirowe raczej tandetną listwa sterująca klapami i te koraliki na pomychaczach dźwigni klap. Jest to wszystko do ogarnięcia sam mam dwie jednostki z tym silnikiem i chodzą jak złoto bez problemu. Życzę cierpliwości pozdrawiam. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP