Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Na LPG chodzi dobrze, na benzynie nie odpala Z18XE


trawa
 Share

Recommended Posts

Panowie moja Vectra C 1.8 (Z18XE)+ LPG(ELPIGAZ) od dzisiaj przestała odpalać na benzynie. Jedyną opcją by ją odpalić to awaryjnie z gazu i wtedy chodzi jak marzenie. ( przełączając spowrotem na benzynie - gaśnie)
 Wcześniej też miała problemy z benzyną np. nierówna praca po odpaleniu (zawsze trzeba chwilę poczekać zanim się ogarnie)
- na zimnym z rana/po postoju szaleją obroty, że czasem gaśnie lub prawie gaśnie
- szarpie na benzynie 
- reakcja na pedał gazu jadąc na benzynie jest dużo późniejsza/mniej czuła i ogólnie dusi furę 
- raczej nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny, oprócz tego ,że po prostu  ciepły silnik szybciej się przełącza na gaz (przy ciepłym silniku/pogodzie), więc szybciej się kończy katorga :(
Tu moje pytanie, od czego zacząć grzebać skoro już całkiem zdechło? Przewody, filtr paliwa, pompa ? 
 

Link to comment
Share on other sites

Właśnie przez słabej jakości paliwo, załatwiłem pompkę zaraz po zakupie VC. Objawy te same co kolega. Przestała odpalać na benzynie.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Cretux napisał:

Właśnie przez słabej jakości paliwo, załatwiłem pompkę zaraz po zakupie VC. Objawy te same co kolega. Przestała odpalać na benzynie.

Skąd wiesz, że słabej jakości paliwo? 99% benzyny którą tankowałem to z lotosu - to chyba nie jest jakieś tam szemrane paliwo od stacji "mietekex" , lub wcześniejszy właściciel kij wie co lał. Co do obadania pompki, to jutro ją obczaję z rana na spokojnie, dzisiaj jeszcze pozbieram wiedzę z internetu jak się do niej zabrać.

Ps. Jeśli się okaże że to faktycznie pompa, polecasz kogoś kto sprzedaje używki?Czy lepiej nie oszczędzać i nową(jaką firmę polecasz)? 

Link to comment
Share on other sites

Zatankowałem na Orlenie. Też nie pokątna stacja. I od tamtej pory miałem problemy z odpalaniem, aż w końcu w ogóle nie chciał samochód odpalić. Odpaliłem na LPG i zaprowadziłem do mechanika. Okazało się, że pompa i spuścił pół zbiornika benzyny. Nie dość, że jakiś szlam, to kolor i konsystencja była dziwna. Pompkę mi sam kupił i zamontował. Koszt nowej coś ok 100 zł. Firmy nie wiem. Musiałbym w rachunkach poszukać. Niekoniecznie u Ciebie musi być pompka ale sprawdź.

Link to comment
Share on other sites

Pompę paliwa (razem z filtrem) sprawdza się mierząc ciśnienie paliwa na listwie - podłącza się manometr do zaworka wyglądającego podobnie jak wentyl w kole.

Jeśli podłączysz się ELM327 i sprawdzisz korekcję LTFT to nie jest ona jakaś duża (większa niż 10%?)

A czy jeżeli skasujesz błędy komputera, to wtedy na benzynie nie odpali normalnie?

Bo potencjalną przyczyną może być też bardzo duża korekcja LTFT na gazie która powoduje za małą, albo za dużą ilość benzyny przy rozruchu.

 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, cichy117 napisał:

Włącz zapłon i słuchaj czy pracuje. Za 100zł to niestety chyba tylko używka. Pompka Boscha kosztuje coś ok. 400zł

100 albo 150. Nie pamiętam. Nówka na pewno, bo mam rachunek a Ci mechanicy używek nie wstawiają. Chyba, że sam dam. Być może jakaś niefirmówka. Ważne, że działa ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja kupiłem pompkę za 130, z tym, że tam była historia taka, że musiałem zmienić biegunowość zasilenia pompki, bo pompowała nie w tą stronę ;).

Ja bym zaczął od tego co pisze @HellFire, skoro samochód wogóle na pb pali i jeździ, to raczej ma rozwalone korekty przez LPG. Trzeba skasować korekty (przez ELM,OP-COM, albo odpięcie ECU lub akumulatora) i odpalić na PB jak chodzi. Jak problemy znikną - pora na porządną regulację LPG.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, cichy117 napisał:

Przecież na benzynie nie pracuje wcale. Jeśli nie będzie ciśnienia na wtryskach, nie znaczy że padła pompka

 

14 minut temu, JaGrab3 napisał:

No dobrze, ale oprócz tego pisał, że wcześniej szarpał, był mułowaty itd.

Oczywiście pompka tez do sprawdzenia.

 

14 godzin temu, HellFire napisał:

Pompę paliwa (razem z filtrem) sprawdza się mierząc ciśnienie paliwa na listwie - podłącza się manometr do zaworka wyglądającego podobnie jak wentyl w kole.

Jeśli podłączysz się ELM327 i sprawdzisz korekcję LTFT to nie jest ona jakaś duża (większa niż 10%?)

A czy jeżeli skasujesz błędy komputera, to wtedy na benzynie nie odpali normalnie?

Bo potencjalną przyczyną może być też bardzo duża korekcja LTFT na gazie która powoduje za małą, albo za dużą ilość benzyny przy rozruchu.

 

Dorwałem się do pompki, sprawdziłem multimetrem wtyczkę i prąd jest, jednak ona sama nie pracuje. "Januszową" metodą włożyłem przewód do butelki i nawet kropelka nie skapnęła przy włączonym zapłonie. Przy próbie odpalania słychać tylko taki "cyk" jak się przyłoży ucho i to tyle. W poniedziałek spróbuję dorwać na szrocie jakąś działającą używkę i podmienić - zobaczę, czy to coś zmieni i dam znać . 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dnia 21.10.2017 o 19:30, cichy117 napisał:

Czyli pompka leży. Możesz spróbować podczas kręcenia uderzać w podłogę koło zbiornika. Chwilowo może się odciąć

 Dobra, po wymianie pompy wszystko działa tak jak powinno, temat do zamknięcia. Mogę jedynie polecić poradnik 

wymiany pompy paliwa :D Świetnie wytłumaczone, a objawy przestały istnieć. Auto już nie szarpie i od razu odpala na 4 gary .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Panowie.

Moja Vectra 1,8 gts 2003r  benzyna + LPG bardzo ciężko odpala po nocy na benzynie  szczególnie jak jest zimno i mroźno wygląda to tak  sorki za porównanie jak maluch bez ssania... Po kilku dłuższych próbach silnik odpali - czasem czuć zapach benzyny ... Do momentu przełacznie na gaz słychać " zawory" . Natomiast na LPG zero stuków .

Naczytałem się różności ... a to czujnik położenia wałka rozrządu ....czujnik spalania stukowego ... czujnik położenia  wału .

Dodam jeszcze że po pierwszym odpaleniu np. rano w ciągu dnia silnik odpala bez problemu .

Może  ktoś z Was miał podobne objawy ...?????

Z góry dziękuję za każdą podpowiedź

Link to comment
Share on other sites

Przejedź się 2 dni na benzynie. Jeśli się poprawi to znaczy że albo LPG do regulacji albo wtryski lub reduktor przepuszczają gaz w kolektor

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Witam klubowiczów, mój problem z Vecterką jest następujący. Wczoraj wieczorem wracając do domu auto sprawowało się normalnie, odpaliło bez problemu, nie przerywało ni nic (jazda na gazie). Po powrocie do domu wróciłem za jakieś 10/15 minut do auta no i odmówił posłuszeństwa, silnik kręcił powoli łapał i się dusił. Dzisiaj rano już tylko kręci nawet nie załapuje. (Obstawiał układ paliwowy ale czekam na wasze opinie)

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Etzy napisał:

Jest możliwość ze się jakoś zawiesiła ? Czy raczej całkiem padla

Tak jak kolega @Cretux Ci napisał,wymiana na nową.Nie ma co trupa reanimować,częsty przypadek przy aucie z LPG.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP