Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

climatronik brak ogrzewania i problemy z wentylatorem nadmuchu


Recommended Posts

Witam,
mam dwa problemy... jeden dotyczy wentylatora nawiewu, zaczęło się jakiś rok temu- na biegu 6 i 7 obroty wentylatora były takie same. Pozostałe biegi 1-5 i 8, 9 działały normalnie. Teraz dołączył następny bieg 8... czyli bieg 6 do 8 ma tą samą prędkość obrotową, pozostałe działają normalnie. Bardzo dziwne zachowanie, gdyż w climatroniku nie ma opornicy tylko jest moduł z tranzystorami. Czy może ktoś się spotkał z takim problemem? czy jest to uszkodzony moduł z tranzystorami czy może znajdują się jakieś oporniki w cklimatroniku? Na każdym forum i w każdym wątku, każdy pisze co innego... Ale najczęściej pojawia się odpowiedź, że w klimatroniku są tylko tranzystory, ale symptomy mojego auta nie wskazują jednoznacznie na ich uszkodzenie... może to panel sterujący jest uszkodzony? model z 99r po lifcie.

Drugi problem polega na braku ogrzewania w kabinie... po nastaniu chłodniejszych dni okazało się, że nie ma ogrzewania... Tak wiem, że temat był poruszany milion razy na tym i innych forach. Ale dziwne jest też, że chłodnica przestaje działać w tak szybkim tempie... Bardzo mało jest napisane o usterkach zaworu trójdzielnego? Przy usterce zaworu jeśli zatnie się w pozycji zamkniętej też wąż dochodzący będzie ciepły a wychodzący zimny z racji tego, że obieg nie będzie miał maksymalnego przepływu, a dostarczone ciepło nagrzewnica skutecznie odbierze... Nagrzewnice aż tak szybko się nie zapychają bez wyraźnej przyczyny (problem z uszczelką pod głowicą czy woda zamiast płynu chłodzącego).

Proszę o jakieś sugestie od czego zacząć szukać.

pozdrawiam
Marcin

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź najpierw ten moduł z tranzystorami. Zobacz czy nie ma zimnych lutów. Po wyłączeniu zapłonu zapalają się kreski na wyświetlaczu temperatury? Piszesz że nie masz ogrzewania. Sprawdziłeś chociaż czy nagrzewnica robi się gorąca?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP